«Greek summer feeling Happy» θα είναι όπως μαθαίνουμε το φετινό μότο της καμπάνιας για τον ελληνικό τουρισμό κατά το feeling Lucky όταν ψάχνει κάποιος κάτι στη Google.

Εν μέσω αμφισβήτησης του αρμόδιου υπουργού Χάρη Θεοχάρη, αλλά και της σωτήριας για τον ίδιο  ανακοινώσης του ΣΥΡΙΖΑ σε βάρος του, παρουσιάζεται απόψε στο Ζάππειο από τον Πρωθυπουργό η τουριστική καμπάνια του καλοκαιριού.

Και γράφω «σωτήριας» καθώς ο σίγουρος τρόπος να σωθεί προσωρινά έστω, ένας υπουργός από τον Πρωθυπουργό του, είναι να τον χτυπήσει η αντιπολίτευση. Βέβαια και στο ΣΥΡΙΖΑ δεν είναι αφελείς καθώς κρατώντας τον κ. Θεοχάρη στο κάδρο ο κύριος Μητσοτάκης, οι διαφωνίες και οι εσωτερικές τριβές παραμένουν και ίσως επιτείνονται.

Προσωρινά αναβαπτισμένος λοιπόν ο κ. Θεοχάρης, την ώρα που τέσσερα μέλη του διοικητικού Συμβουλίου του ΕΟΤ που βράζει είναι στην έξοδο διαφωνώντας με την απευθείας ανάθεση της προβολής στην εταιρία marketing Greece των μεγαλοξενοδόχων, θα προλογίσει απόψε στο Ζάππειο τον πρωθυπουργό.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα δώσει το εναρκτήριο λάκτισμα της τουριστικής περιόδου.

Η φετινή καμπάνια της Ελλάδας για τον τουρισμό θα ναι λίγο… Google Doodle. Για όσους δεν γνωρίζουν, η προεδρία της κυβέρνησης έχει και δημιουργικό τμήμα, επικεφαλής του οποίου είναι το πρώην στέλεχος της Google κ. Στηβ Βρανάκης. Ο κ. Βρανάκης θα αποκαλύψει το σχέδιο για τον τουρισμό που βασίζεται στη συνεργασία του δημοσίου με τον ιδιωτικό τομέα και έχει πολύ μα πολύ digital marketing. Μεταξύ μας, η συντριπτική πλειονότητα των ταξιδιωτών αυτού του κόσμου ψάχνει που θα ταξιδέψει γκουγκλάροντας.  Σε αυτό το επίπεδο Μητσοτάκης και Βρανάκης το έχουν πιάσει σωστά. Απλά δεν θα πρέπει να υποτιμούν και τους παραδοσιακούς μηχανισμούς της τουριστικής βιομηχανίας. Από τον ΕΟΤ μέχρι και τον τελευταίο τουριστικό πράκτορα. Γιατί αν π.χ. χάσεις μία πτήση ή κάτι αντίστοιχο, δεν θα στο λύσει η Google. Που πιθανόν να το μπορεί και αυτό, αλλά δεν είναι όλοι οι άνθρωποι τόσο tech freak όσο οι ένοικοι του Μαξίμου.

Την ίδια ώρα ο Αλέξης Τσίπρας κατέφθασε στη Ρόδο προκειμένου να αναπτύξει το πρόγραμμα του κόμματος του συναντώντας φορείς δημάρχους και Περιφερειάρχη, ενώ θα κάνει σίγουρα και μία περιοδεία στην αγορά της Παλαιάς πόλης. Πιο παραδοσιακά εργαλεία για τον αρχηγό της αντιπολίτευσης που προσπαθεί να πιάσει το σφυγμό της ανασφάλειας και αβεβαιότητας που υπάρχει στην αγορά και καθημερινά κλιμακώνεται. Καλή δουλειά κάνει και η τομεάρχης τουρισμού κ. Κατερίνα Νοτοπούλου που με την τεκμηρίωση και την ανάδειξη των θεμάτων του τομέα που ανέλαβε, κατόρθωσε και προσωπικά να υπερβεί τα ολίγον στενά όρια της Θεσσαλονίκης που εκινείτο μέχρι πρότινος σχεδόν αποκλειστικά.

Η μαγική Ρόδος

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, ο ΣΥΡΙΖΑ θα προσπαθήσει να διεμβολίσει την κυβέρνηση όχι μόνο στις αρρυθμίες σε σχέση με τη στήριξη της τουριστικής επιχειρηματικότητας αλλά και στη δύσκολη από ότι φαίνεται σχέση του Μαξίμου με τους μηχανισμούς του Υπουργείου τουρισμού σε σχέση με την προβολή της χώρας αλλά και την λειτουργία της τουριστικής μηχανής.

Την ίδια ώρα πάντως που ο Μητσοτάκης από Αίγλη Ζαππείου και ο Τσίπρας από τη Ρόδο θα συγκρούονται σε αυτό το άτυπο debate υπάρχει και ο …ξενοδόχος Ερντογάν που φαίνεται ότι πιθανώς και στον Έβρο θα συνεχίζει από εκεί που έμεινε (και απέτυχε) το τριήμερο της καθαράς Δευτέρας.

Προωθώντας από ότι προκύπτει από χθες ταλαιπωρημένους μετανάστες και πρόσφυγες τα σύνορα ετοιμάζει πάλι τα ίδια. Με την τουρκική οικονομία στο ναδίρ και τον τουρισμό της γείτονος στα τάρταρα λόγω κορονοϊού δεν είναι λίγοι εκείνοι που εκτιμούν ότι ο Ερντογάν δεν θα έχει κανένα πρόβλημα να δημιουργήσει ένα θερμό καλοκαίρι στη Μεσόγειο προκειμένου αφού χάνει ούτως ή άλλως σε τουρισμό και οικονομία να κερδίσει σε ισχύ.

Και αυτό πρέπει να το συνυπολογίσουν Μητσοτάκης και Τσίπρας.  Και δεν βάζω στην εξίσωση την πανδημία κορονοϊού που «τρέφεται» από τα ταξίδια και τις μετακινήσεις όπως έχει αποδειχθεί.  Εν μέσω ρίσκων (κινδύνων) λοιπόν ο ελληνικός τουρισμός που κακώς κατέστη η βαριά βιομηχανία της χώρας ξεκινά σήμερα. Το ταμείο, οικονομικό και υγειονομικό θα γίνει σε λίγους μήνες.