Δεν υπάρχει εξουσία χωρίς μίσος έγραφε ο αρχαίος τραγικός μας, ο Ευριπίδης (480-406 π.Χ.), και πόσο δίκιο είχε!
Έλεγχος: το έτυμο της λέξης μας πληροφορεί ότι πρόκειται για μια απαξία, ατιμωτική λέξη, γεμάτη ύβρη. Στον Όμηρο τη βρίσκουμε να σημαίνει «υβρίζω», «ατιμάζω», «ονειδίζω», «ντροπιάζω κάποιον». Γιατί όμως;

Ας την προσεγγίσουμε ετυμολογικά. Από την ρίζα λαχ- θα δούμε ότι συγγενεύει η σημασία του «ελέγχου» με τον «μικρό», τον «λίγο», τον «ελάχιστο», τον «ελαφρύ τύπο». Έτσι, από τη λαχ- έχουμε, με πρόθεμα «ε», ε-λαχ , ε-λέ- γχω. «Ελαχύς» είναι ο μικρός, ο ολίγος, ο ελάττων ή ελάχιστος.  

Ο ποθητός «αυτό – έλεγχος» του ιδεοψυχαναγκαστικού Υπουργού Χ, τον καθιστά μικρό, τον καθιστά ελάχιστο. Αυτός ο «αυτό – έλεγχος» που αποτελεί το φαντασιακό ιδίωμα της εξουσίας του, της κυριαρχίας του πάνω στο Είναι, τον καθιστά ελαχύ. Μέσω αυτής της υποτιθέμενης εξουσίας του, ο «έλεγχος» είναι ο τρόπος του για να απορρίψει τον Άλλο, να κυριαρχήσει πάνω στον Άλλο και να μην επιτρέψει στη δράση του (του Άλλου) να λάβει χώρα.

Απαγόρευσαν λοιπόν στους συλληφθέντες να «περνούν» από την περιοχή Εξαρχείων. Και μπορεί το θέμα να «καβάλησε» το hashtag #εθνικόςρουφιάνος για τον Κ. Μπογδάνο, όμως δεν σημαίνει ότι οι περιοριστικοί όροι που υπεβλήθηκαν δεν είναι άξιοι ειρωνείας.

Η δικαστική έδρα οπλίστηκε με τον «Λόγο του Κυρίου» (δηλαδή της πολιτικής) για να καταφέρει να φθάσει στην «τελειότητα» της πράξης και να ασκήσει την κυριαρχία του Νόμου. Πρόκειται για μία μια πρωτοφανή απόφαση για την ιστορία της Ελληνικής Δικαιοσύνης, που θυμίζει μαύρες εποχές, με απαγορεύσεις κυκλοφορίας και συμμετοχής σε διαδηλώσεις. Αυτό το επικυρώνει και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και δικηγόρο παρ’ Αρείω Πάγω, Γιάννη Ιωαννίδη που δηλώνει ότι : «Θεωρείται μια περιοχή του κέντρου της Αθήνας, ως εξ ορισμού επικίνδυνη και εγκληματογόνος. Αυτό είναι κάτι το οποίο δεν μπορεί να αποδεχτεί κανείς σε ένα κράτος δικαίου».

Ο ένας εκ των συλληφθέντων εργάζεται στα Εξάρχεια, πρακτικά δε αυτό σημαίνει ότι δεν θα μπορεί να μεταβαίνει στην εργασία του. Επιπροσθέτως η απαγόρευση συμμετοχής στις διαδηλώσεις σημαίνει απαγόρευση άσκησης συνταγματικού δικαιώματος, κάτι που δεν δικαιούται κανένας Εισαγγελέας να προσβάλλει.

Πέραν όμως της υπέρβασης που γίνεται, βάζοντας τον «γύψο» άρθρα του συντάγματος, με την απαγόρευση συμμετοχής σε συνάθροιση και κυκλοφορίας στα Εξάρχεια, έχουμε την ατιμωτική πλευρά της ποινής. Μία ποινή που θέλει όχι απλά να τιμωρήσει αλλά επιπλέον να προσβάλει, να μειώσει και να ντροπιάσει.

Και μιας και ξεκινήσαμε με τις λέξεις ας κλείσουμε με αυτές, διότι η γλώσσα είναι που αποκαλύπτει πάντα την αλήθεια. Το αντίθετο του «σκότους» (που προσπαθεί να επιβάλει ο Υπουργός Χ.) από το οποίο παράγεται το «σκοτώνω»,  δεν είναι άλλο παρά η λέξη «φως». Στην χώρα λοιπόν που υπάρχει πολύ φως, καλό είναι να εννοήσουν ότι θα επικρατεί και «πολύ – φωνία». Με ό,τι αυτό συνεπάγεται.