Η ηλεκτροκίνηση αποτελεί το πιο σημαντικό πεδίο δράσης όλων των αυτοκινητοβιομηχανιών γιατί είναι επιτακτική η ανάγκη να μειωθούν οι ρύποι από την καύση των υγρών καυσίμων.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργήσουν αποδοτικά αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Οι δυσκολίες στην ολοκλήρωση των μελετών τους είναι πολλές και ο πλέον δύσκολος τομέας είναι η διαχείριση της μπαταρίας.

Η επιλογή της κατάλληλης θέσης στο αμάξωμα, η μελέτη των παραγόντων που επηρεάζουν την οδική συμπεριφορά και την ασφάλεια, καθώς και ο τύπος της μπαταρίας που θα εξασφαλίσει τη μέγιστη δυνατή αυτονομία, αποτελούν τις παραμέτρους που καθορίζουν το κεφάλαιο μπαταρία των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Εκτός από τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής που προετοιμάζουν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες, μερίδα κατασκευαστών εξετάζει και το ενδεχόμενο να δημιουργήσει σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τα οποία θα αποτελέσουν το φυτώριο για την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών που θα αξιοποιηθούν στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, Όλα Καλένιος, δήλωσε στο γερμανικό μηνιαίο περιοδικό Manager Magazin ότι είναι πολύ πιθανό η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία να παρουσιάσει μία ηλεκτρική πλατφόρμα με μπαταρία κατάλληλη για τα μελλοντικά σπορ αυτοκίνητα τα επόμενα χρόνια.

Η Mercedes-Benz, που ανήκει στον όμιλο Daimler, αποκαλύπτει σταδιακά το πρόγραμμά της και για τα αμιγώς ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητά της, καθώς ο κορυφαίος κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων θα γίνει μία μάρκα που θα αυξάνει συνεχώς τον αριθμό των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της, ενώ ο απώτερος στόχος της είναι να διαθέτει μόνο -αμιγώς- ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη διεθνή αγορά, τα επόμενα χρόνια.

Η Mercedes-Benz θα ανταγωνιστεί και στην ηλεκτροκίνηση τις άλλες πολυτελείς μάρκες (BMW, Audi, Volvo, Porsche) καθώς και την αμερικανική μάρκα Tesla, που εξειδικεύεται στη κατασκευή αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών επιδόσεων και αποσπά σημαντικό μερίδιο από την αγορά.

Η Mercedes-Benz πρέπει να αξιοποιήσει την ηλεκτροκίνηση και στα σπορ αυτοκίνητά της για να ανταγωνιστεί τις άλλες μάρκες, να μη χάσει τους πελάτες της και να συμμορφωθεί με τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών. Τον επόμενο χρόνο, η πολυτελής γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, που κατεχει την πρώτη θέση στην premium κατηγορία σε όλον τον κόσμο, θα πλαισιώσει το κορυφαίο της sedan S-Class με μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, την EQS. Επίσης, θα προσφέρει την Mercedes-AMG One, ένα plug-in υβριδικό supercar που διαθέτει σύστημα παραγωγής ενέργειας 1.000 ίππων, το οποίο χρησιμοποιείται σε αυτοκίνητα της Formula One, αλλά τώρα θα αξιοποιηθεί για χρήση στον δρόμο, όπως αναφέρει το Bloomberg.