Ανοίγει ο δρόμος για τη συγχώνευση της Fiat Chrysler με την Peugeot. Την έγκρισή τους για αυτή τη συγχώνευση, αναμένεται να δώσουν οι αντιμονοπωλιακές ρυθμιστικές αρχές της Ευρωπαϊκές Ένωσης. Μόλις ολοκληρωθεί η συμφωνία, η ένωση των δύο ομίλων θα δημιουργήσει την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο.

Η συμφωνία που ανακοινώθηκε στα τέλη του περασμένου έτους, θα δημιουργήσει μια καινούργια εταιρεία συνολικής αξίας σχεδόν 38 δισ. δολαρίων και θα φέρει κάτω από τις ίδια στέγη, εταιρείες όπως οι Fiat, Jeep, Dodge, Ram και Maserati με τις Peugeot, Opel και DS. Η συμφωνία επίσης στοχεύει σε ετήσιες περικοπές κόστους ύψους 5 δισ. ευρώ, χωρίς όμως να περιλαμβάνεται το κλείσιμο εργοστασίων.

Για να μετριάσει τις ανησυχίες της Ε.Ε., ο όμιλος PSA προσφέρθηκε να ενισχύσει την ιαπωνική ανταγωνίστρια Toyota, με την οποία έχει μια κοινοπραξία η οποία κατασκευάζει φορτηγά, αυξάνοντας την παραγωγή και πωλώντας τα φορτηγά στην τιμή κόστους, σύμφωνα με πηγές.

Αξίζει να σημειωθεί πως τον Ιούνιο 2020, η Κομισιόν σημείωνε ότι η συγχώνευση της Fiat Chrysler με τον γαλλικό όμιλο PSA μπορεί να πλήξει τον ανταγωνισμό στα μικρά βαν σε 14 χώρες της Ε.Ε. και στη Βρετανία.

Όπως μετέδωσε τότε το Reuters, η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Κομισιόν ανακοίνωσε ότι ξεκινάει τετράμηνη έρευνα για τη συμφωνία μεταξύ των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών.

«Σε πολλές χώρες, είτε η PSA είτε η Fiat Chrysler έχουν ήδη ηγετική θέση στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και η συγχώνευση θα απομακρύνει έναν από τους βασικούς ανταγωνιστές» επισήμανε η Επιτροπή.

Fiat – Chrysler: Το εργοστάσιο στο Mirafiori είναι το μεγαλύτερο και το πιο προηγμένο του ομίλου

Την ίδια ώρα, μετά την αποκάλυψη της πλήρους γκάμας του νέου ηλεκτρικού Fiat 500, ο Όμιλος Fiat Chrysler Automobiles, ανοίγει τις πόρτες του ιστορικού εργοστασίου του Mirafiori, στην καρδιά της πόλης του Τορίνο. Τα εγκαίνια έγιναν το 1939 και από αυτό το εργοστάσιο ξεκίνησαν την πορεία τους θρυλικά μοντέλα, όπως το πρώτο Fiat 500 του 1957.

Στα 81 χρόνια ιστορίας του, το Mirafiori, έγραψε ένδοξες σελίδες για την Ιταλική, αλλά και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Σήμερα αποτελεί μια συμβολική γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος, με την οργάνωση της γραμμής παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 στην ιστορική εγκατάσταση να έχει συμβολική, αλλά και ουσιαστική σημασία.

Σχεδόν 1.200 άνθρωποι θα απασχολούνται αποκλειστικά με την παραγωγή του ηλεκτρικού 500, ενώ η παραγωγική δύναμη υπολογίζεται στις 80.000 μονάδες ανά έτος, αριθμός που θα μπορεί να αυξηθεί αν απαιτηθεί. Το συνολικό κόστος επένδυσης για τη γραμμή παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 ξεπέρασε τα 700 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το μοντέλο, σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο Τορίνο, αποτελώντας ένα πραγματικό “Made in Fiat” και “Made in Turin” αυτοκίνητο.