Τις πρώτες εικόνες και πληροφορίες ανακοίνωσε πριν από λίγο η Nissan για το νέο, τρίτης γενιάς Qashqai, το οποίο θα παρουσιαστεί πλήρως την άνοιξη του 2021. Προς το παρόν, η ιαπωνική μάρκα δείχνει μια λεπτομέρεια του αυτοκινήτου από το εμπρός άκρο χωρίς καμουφλάζ, καθώς και φωτογραφίες από πρωτότυπο μοντέλο που δοκιμάζεται στους δρόμους της Ευρώπης.

Το νέο Qashqai είναι το πρώτο μοντέλο της Nissan στην Ευρώπη που θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-C. Όσον αφορά την κατασκευή, το αμάξωμα θα χρησιμοποιεί πιο ελαφριά υλικά, καθώς και προηγμένες τεχνικές σφράγισης και συγκόλλησης για αύξηση της αντοχής αλλά και μείωση του βάρους. Για πρώτη φορά, η πίσω πόρτα του πορτ μπαγκάζ στο Qashqai θα κατασκευάζεται από συνθετικό υλικό, που εξοικονομεί 2,6 κιλά. Η χρήση του ατσαλιού υπερ-υψηλής αντοχής της Nissan (Ultra High Strength Steel) έχει αυξηθεί κατά 50% στη δομή του νέου Qashqai, χαρακτηριστικό που προσφέρει πολλαπλά οφέλη. Επιπλέον, οι μπροστινές και πίσω πόρτες, τα εμπρός φτερά και το καπό θα είναι φτιαγμένα από αλουμίνιο, εξοικονομώντας 21 κιλά. Συνολικά, το αμάξωμα του νέου Qashqai θα είναι πιο ελαφρύ κατά 60 κιλά και με αυξημένη κατά 41% ακαμψία.

Χάρη στη νέα πλατφόρμα CMF-C, όπως αναφέρεται, το νέο Qashqai θα διαθέτει νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός, τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω για τα 2κίνητα μοντέλα με τις 19άρες ζάντες και των πολλαπλών συνδέσμων για τα 4κίνητα με ζάντες 20 ιντσών.

Σχεδιαστικά αναμένεται να έχει πιο αιχμηρό σχεδιασμό, με κύριο χαρακτηριστικό τα διπλά εμπρός φώτα, όπως έχουμε δει και στο καινούργιο Rogue (X-Trail). Ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε και στην αεροδυναμική, με το επίπεδο δάπεδο για πιο ομαλή ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο και τις γρίλιες στη μάσκα που θα ανοίγουν ή κλείνουν ανάλογα τις συνθήκες.

Εντελώς νέο θα είναι και το εσωτερικό του, το οποίο και αυτό θα ακολουθεί τα σχεδιαστικά πρότυπα του αμερικανικού μοντέλου. Ορισμένα βασικά σημεία αναφοράς θα είναι το σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 8 ή 9 ιντσών, καθώς και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3 ιντσών.

Για την κίνηση του νέου Qashqai θα προσφέρονται δύο μηχανικά σύνολα. Ο 1.3 λτ. βενζίνης με ήπια υβριδική τεχνολογία και σε δύο εκδόσεις ισχύος, καθώς και το υβριδικό e-POWER με ηλεκτροκινητήρα. Στο mild hybrid, το σύστημα 12v ενσωματώνει μια ξεχωριστή εγκατάσταση μπαταρίας λιθίου τοποθετημένη κάτω από το δάπεδο και τη γεννήτρια με ιμάντα για τη συλλογή ενέργειας από την πέδηση. Πιο αναλυτικά στοιχεία και τεχνικές προδιαγραφές θα ανακοινωθούν όταν πλησιάζει το λανσάρισμα του αυτοκινήτου. Το πιθανότερο είναι πάντως να μην υπάρχει πλέον πετρελαιοκινητήρας στην γκάμα του νέου Qashqai.

Αναβαθμισμένο με την σειρά του θα είναι και το επόμενης γενιάς σύστημα υποβοήθησης οδηγού ProPILOT, καθώς και τα έξυπνα LED φώτα με σύστημα προβολέων που προσαρμόζει τη δέσμη του φωτός ανάλογα τις οδηγικές συνθήκες.