Πέθανε ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς, ο μηχανικός που εμπνεύστηκε και δημιούργησε το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε στις αρχές του 1970. Το Enfield 8000 (E8000) θεωρείται το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μπήκε σε παραγωγή στον κόσμο και κατασκευάστηκε σαράντα χρόνια πριν στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα στη Σύρο.

Την είδηση του θανάτου του, έκανε γνωστή ο Βασίλης Αποστολόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου «Ιατρικό Αθηνών», με μια ανάρτηση στη σελίδα του στο facebook:

“Ο Κωνσταντίνος Αδρακτάς είναι ο εφευρέτης μεταξύ άλλων του πρώτου σύγχρονου ηλεκτρικού αυτοκινήτου Enfield (κάποτε ίσως εξιστορήσω το πως τα οικονομικά συμφέροντα το έθαψαν). Ο εκλιπών υπήρξε φίλος του πατέρα μου, στη συνέχεια δικός μου και γείτονας μου στο Λονδίνο τα φοιτητικά μου χρόνια. Είχαμε μια εξαιρετική σχέση συμπάθειας και εκτίμησης. Απόφοιτος του MIT στην αστρονομία και αστροναυτική δούλεψε για τη NASA και προσωπικά τον αξιολογώ ως τον άνθρωπο με το υψηλότερο IQ που έχω γνωρίσει. Καλή ανάπαυση”.

Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γινόταν σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Έδιναν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μετέφερε την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φρόντιζε μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh.

Κατασκευάστηκν 1200 Εnfield στη Σύρο

Η ιστορία του αυτοκινήτου ξεκίνησε στα τέλη του 1960. Η εταιρεία Enfield Automotive, με έδρα το Isle of Wight της Μ. Βρετανίας και ιδιοκτήτη τον Έλληνα Γιάννη Γουλανδρή (μέλος μεγάλης οικογένειας εφοπλιστών), κέρδισε έναν electric διαγωνισμό για ένα συμβόλαιο με το Συμβούλιο Ηλεκτρική Ενέργειας της Αγγλίας. Λίγο πριν ξεκινήσει η παραγωγή του αυτοκινήτου, ο Γουλανδρής αντιμετώπισε προβλήματα με τους τεχνικούς στο Isle of Wight και έτσι αποφάσισε να μεταφέρει το εργοστάσιο στη Σύρο.

Ήταν μια παράτολμη απόφαση, καθώς το νησί της Σύρου είχε μεγάλη παράδοση στην κατασκευή πλοίων αλλά καμία σχέση με την κατασκευή αυτοκινήτων και μάλιστα ηλεκτρικών. Στην κατασκευή συμμετείχαν άνδρες από το ναυπηγείο, φανοποιοί, μηχανικοί, τεχνίτες από τη Σύρο, τον Πειραιά και αλλού. Παρόλα αυτά φαίνεται ότι το αποτέλεσμα δικαίωσε τον Γουλανδρή. Ο σχεδιαστής του ηλεκτρικού μοντέλου ήταν ο Γεώργιος Μιχαήλ. Στην κατασκευή συμμετείχαν άνδρες από το ναυπηγείο, φανοποιοί, μηχανικοί, τεχνίτες από τη Σύρο, τον Πειραιά και αλλού. Ήταν μια πραγματικά ελληνική υπόθεση.

Το πρώτο Enfield  βγήκε στους δρόμους της Σύρου τον Οκτώβριο του 1973. Το Εnfield 8000 είναι 2θέσιο, με χώρο αποσκευών πίσω από την πλάτη των επιβατών. Το σχήμα του έχει έντονη αεροδυναμική. Η αποθήκευση της ηλεκτρικής ενέργειας στο Enfield γίνεται σε οκτώ μπαταρίες μολύβδου, έξι στοιχείων και χωρητικότητας 120 Ah, μοιρασμένες στο εμπρός και το πίσω μέρος του αμαξώματος. Δίνουν κίνηση στον ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος των μόλις 8,2 ίππων που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ για τα βοηθητικά κυκλώματα φροντίζει μία επιπλέον μπαταρία 55 Αh. To Enfield ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο για να είναι ελαφρύ και να έχει καλύτερη οδική συμπεριφορά.

Συνολικά, η παραγωγή της Σύρου έφτασε τις 120 μονάδες.

Τα χαρακτηριστικά του Enfield Ε8000

  • Κατασκευάστηκε στη Σύρο(1973 – 1976)
  • Τελική ταχύτητα: 65 χλμ./ώρα
  • Ιπποδύναμη: 8,2 hp
  • Αυτονομία: 64 χλμ
  • Χρόνος φόρτισης: 8 ώρες
  • 8 μπαταρίες μολύβδου των 12v
  • Επιτάχυνση: 0-64 χλμ/ώρα σε 25 δευτερόλεπτα
  • Μήκος: 2,84 μέτρα
  • Πλάτος: 1,42 μέτρα
  • Ύψος: 1,40 μέτρα
  • Τιμή (όταν κατασκευάστηκε): 2.800 λίρες
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις