Το να μείνεις από μπαταρία δεν πρέπει να σε πανικοβάλλει. Αντιθέτως να διαβάσεις σωστά τις οδηγίες και θα βρεθεί η λύση. Σε πολλές περιπτώσεις, ο λόγος που τα αυτοκίνητα μένουν από μπαταρία είναι προφανής: Ο χρήστης ξεχνάει ανοιχτή κάποια πηγή ρεύματος, όπως το ραδιόφωνο, τα φώτα, τα αλάρμ κλπ. Σε κάποιες άλλες πάλι, ο λόγος δεν είναι τόσο προφανής.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, όταν συμβεί το “κακό”, η μεγαλύτερη ανησυχία σου θα πρέπει να είναι πως θα λύσεις το πρόβλημα γρήγορα, ώστε το αυτοκίνητο να γίνει ξανά λειτουργικό και να συνεχίσεις την ημέρα σου. Η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία σου είναι να προσδιορίσεις αν το συγκεκριμένο πρόβλημα θα ξανασυμβεί ή όχι. Πως θα το καταλάβεις όμως; Συνοπτικά, όταν γυρνάς το κλειδί στη μίζα και δεν συμβαίνει απολύτως τίποτα, αυτό τότε είναι ένα σημάδι ότι η μπαταρία έχει εξαντληθεί πλήρως.


Η ένδειξη αν μείνετε από μπαταρία

Αν ωστόσο το αυτοκίνητο δείχνει ότι προσπαθεί να πάρει μπρος αλλά δεν φτάνει ποτέ σε αυτό το σημείο, αυτό σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι περίπλοκο, αν και πολύ συχνά, ευθύνεται και πάλι η μπαταρία. Μέχρι να βρεις αποδείξεις για το αντίθετο, διαχειρίσου την κατάσταση σαν να ευθύνεται η μπαταρία, Αυτή είναι η πιο απλή και αποτελεσματική λύση.

Οι παρακάτω μέθοδοι, θα σε βοηθήσουν να αντιμετωπίσεις μια “νεκρή” μπαταρία και θα σε επαναφέρουν γρήγορα στους ρυθμούς της καθημερινότητάς σου!

1η μέθοδος: Καθάρισε τους πόλους της μπαταρίας

Αν υπάρχει άσπρη, μπλε, ή πράσινη ουσία σαν πούδρα γύρω από τους πόλους της μπαταρίας σου, αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία έχει οξειδωθεί και ίσως να αποτρέπει τη καλή συνδεσιμότητα με τα καλώδιά της.

Καθαρίζοντάς τους πόλους της μπαταρίας μπορείς να αποκαταστήσεις τη χαμένη συνδεσιμότητα και το αυτοκίνητο να έρθει πάλι σε λειτουργία. Παρόλα αυτά, από τη στιγμή που η άσπρη, μπλε, πράσινη ουσία είναι χημικό οξύ, καλό είναι να την ελέγξεις με κάποιον ειδικό για να βρεθεί το πρόβλημα.

Τι θα χρειαστείς;

  • Μαγειρική σόδα
  • Γάντια (πλαστικά ή latex)
  • Πανί
  • Γαλλικό κλειδί
  • Οδοντόβουρτσα ή σκληρή πλαστική βούρτσα
  • Νερό

Βήμα 1: Βγάλε τα καλώδια. Απομάκρυνε το καλώδιο από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας (έχει μαύρο χρώμα ή το σύμβολο “-“) με ένα κλειδί. Στη συνέχεια βγάλε και το καλώδιο από το θετικό πόλο της μπαταρίας (με κόκκινο χρώμα ή σύμβολο “+”).

  • Συμβουλή: Καλό θα ήταν να φοράς πλαστικά γάντια πριν αγγίξεις τη διαβρωμένη ουσία πάνω σε μια μπαταρία αυτοκινήτου γιατί η όξινη σύστασή της θα ερεθίσει το δέρμα σου.

Βήμα 2: Πασπάλισε με μαγειρική σόδα. Στην κυριολεξία, πασπάλισε με σόδα τους πόλους της μπαταρίας για να εξουδετερώσεις το οξύ.

Βήμα 3: Σκούπισε τη διάβρωση. Βρέξε το πανί σου με νερό και σκούπισε τη διαβρωτική ουσία αλλά και την εναπομείνασα σόδα από τους πόλους της μπαταρίας. Αν η ουσία είναι αρκετή για να βγει απλά με το πανί, χρησιμοποίησε πρώτα τη βούρτσα ώστε να κάνει τη δύσκολη δουλειά και συνέχισε με το πανί.

Προσοχή: Μην χρησιμοποιήσεις μεταλλική βούρτσα ή οποιοδήποτε άλλο αντικείμενο με μεταλλικές “τρίχες”. Οι πιθανότητες να σε χτυπήσει το ρεύμα είναι μεγάλες!

Βήμα 4: Τοποθέτησε πίσω τα καλώδια. Βάλε πίσω τα καλώδια στους αντίστοιχους πόλους, ξεκινώντας με τον θετικό πόλο (κόκκινο χρώμα) και μετά με τον αρνητικό (μαύρο χρώμα). Προσπάθησε να εκκινήσεις τον κινητήρα, αν δεν παίρνει μπρος, δοκίμασε κάποια από τις παρακάτω μεθόδους.

2η μέθοδος: Ενεργοποίησε τον κινητήρα με καλώδια εκκίνησης

Αν έχεις καλώδια εκκίνησης στο πορτ μπαγκαζ (ΠΑΝΤΑ πρέπει να έχεις) και πρόσβαση σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο, τότε αυτός είναι ο πιο εύκολος τρόπος για να φέρεις πάλι το αυτοκίνητο σε λειτουργία. Αν μετά από αυτή τη διαδικασία και το αυτοκίνητο δεν ξαναπάρει μπροστά, αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία σου θέλει επισκευή ή αντικατάσταση.

Τι θα χρειαστούν;

  • Ένα αυτοκίνητο με λειτουργική μπαταρία
  • Καλώδια εκκίνησης

Βήμα 1: Τοποθετήστε κοντά τα δυο αυτοκίνητα. Πάρκαρε το αυτοκίνητο “δότη” κοντά στο δικό σου με τέτοιο τρόπο ώστε οι μπαταρίες του καθενός να βρίσκονται σε κοντινή απόσταση, τόση ώστε να μπορούν να ενωθούν τα καλώδια εκκίνησης με τις δύο μπαταρίες. Στη συνέχεια άνοιξε το καπό (ή το πορτ-μπαγκάζ) όπου βρίσκεται η μπαταρία.

Βήμα 2: Σύνδεσε πρώτα το αυτοκίνητο με τη “νεκρή” μπαταρία. Γάντζωσε τη μια άκρη του κόκκινου καλωδίου εκκίνησης στο θετικό (κόκκινο ή “+”) πόλο της νεκρής μπαταρίας. Στη συνέχεια κάνε το ίδιο με την άκρη του μαύρου καλωδίου στον αρνητικό (μαύρο ή “-“) πόλο της μπαταρίας.

Βήμα 3: Σύνδεσε το αυτοκίνητο “δότη”. Γάντζωσε την άλλη θετική άκρη του κόκκινου καλωδίου εκκίνησης με το θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου που θα σου δανείσει το ρεύμα. Κάνε το ίδιο και με τον αρνητικό πόλο.

Βήμα 4: Βάλε μπρος το αυτοκίνητο “δότη”. Βάλε μπρος και άστο να δουλέψει για λίγα δευτερόλεπτα.

Βήμα 5: Βάλε μπρος το “νεκρό” αυτοκίνητο. Προσπάθησε να βάλεις σε λειτουργία τουν κινητήρα του αυτοκινήτου σου. Αν δεν παίρνει μπρος, έλεγξε τις επαφές του καλωδίου εκκίνησης με τους πόλους των μπαταριών και προσπάθησε ξανά. Σε περίπτωση που και η δεύτερη απόπειρα αποτύχει, θα πρέπει να ελεχθεί η μπαταρία και αν χρειαστεί να αντικατασταθεί.

3η μέθοδος: Φόρτισε τη μπαταρία

Σε περίπτωση που μείνει το αυτοκίνητό σου από μπαταρία και δεν έχεις κοντά σου κάποιο άλλο όχημα αλλά έχεις φορτιστή μπαταρίας, μην ανησυχείς γιατί με αυτόν μπορείς να της δώσεις μια ανάσα ζωής.

Η διαδικασία είναι πιο χρονοβόρα από την παραπάνω με τα καλώδια εκκίνησης, ωστόσο αν έχεις χρόνο, είναι αποτελεσματική.

Βήμα 1: Σύνδεσε τον φορτιστή με τη μπαταρία. Γάντζωσε το θετικό άκρο του φορτιστή με το θετικό πόλο της μπαταρίας και αντίστοιχα το αρνητικό άκρο με τον αρνητικό πόλο.

Βήμα 2: Βάλε τον φορτιστή στην πρίζα. Βάλε τον φορτιστή σε κάποια εντοιχισμένη πρίζα και ενεργοποίησέ τον.

Βήμα 3: Απενεργοποίησε τον φορτιστή. Όταν ο φορτιστής δείξει ότι η μπαταρία έχει φορτίσει πλήρως (η πλήρης φόρτιση μπορεί να διαρκέσει ακόμα και 24 ώρες), σβήσε το φορτιστή και αφαίρεσε τα καλώδια με ανάποδη διαδικασία από ότι τα τοποθέτησες. Πρώτα δηλαδή αφαίρεσε το μαύρο καλώδιο από τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας.

Βήμα 4: Βάλε μπρος: Αν δεν παίρνει μπρος, τότε η μπαταρία χρειάζεται περαιτέρω εξέταση ή αντικατάσταση.

Προσοχή: Αν και οι σύγχρονοι φορτιστές απενεργοποιούνται αυτόματα μόλις η μπαταρία φορτίσει, κάποιοι παλαιότεροι ή φθηνοί φορτιστές μπορεί να μην έχουν αυτό το χαρακτηριστικό. Αν αυτό δεν γίνεται σαφές πάνω στο φορτιστή ή στις οδηγίες του, θα χρειαστεί να ελέγχεις τακτικά την κατάσταση φόρτισης και όταν ολοκληρωθεί να σβήσεις το φορτιστή.

4η μέθοδος: Μέτρησε τη μπαταρία 

Τι θα χρειαστείς;

  • Πολύμετρο
  • Βολτόμετρο

Βήμα 1: Έλεγξε τη μπαταρία με ένα πολύμετρο. Αν έχεις κάποιο διαθέσιμο πολύμετρο, μπορείς να ελέγξεις τη μπαταρία για τυχόν διαρροές ακολουθώντας τις οδηγίες του προϊόντος.

Μια διάγνωση με 50 mA (μιλι-αμπέρ) ή 0.05 Α και λιγότερο είναι δεκτή, ωστόσο οι υψηλότερες τιμές καταδεικνύουν ότι η μπαταρία πρέπει να αντικατασταθεί. Παρόλα αυτά, η μέτρηση της μπαταρίας δεν θα λύσει άμεσα το πρόβλημά σου, οπότε καλό είναι να χρησιμοποιήσεις μια από τις παραπάνω μεθόδους για να βάλεις το αυτοκίνητο σε λειτουργία..

Βήμα 2: Έλεγξε τη μπαταρία με ένα βολτόμετρο. Ένα βολτόμετρο μετράει το σύστημα φόρτισης της μπαταρίας σου, αλλά απαιτεί το αυτοκίνητο να βρίσκεται ήδη σε λειτουργία.

Σύνδεσε τα καλώδια του βολτόμετρου με τον ίδιο τρόπο που αναγράφουμε και στο φορτιστή μπαταρίας. Αν δεις τιμές μέτρησης ανάμεσα στο 14.0 και 14.5 Volts είναι πολύ φυσιολογικές, αν δεις οτιδήποτε κάτω από αυτές, τότε ενδεχομένως θα χρειαστείς νέο εναλλάκτη (δυναμό).

Συνοψίζοντας

Μια νεκρή μπαταρία, όπως αναφέρεται, μπορεί να σου χαλάσει τα σχέδια και να σε βγάλει εκτός ρυθμού της καθημερινότητας. Όλοι το γνωρίζουμε αυτό. Το πιο σημαντικό όμως είναι να γνωρίζουμε πως θα αντιμετωπίσουμε μια τέτοια περίπτωση, χωρίς να πανικοβληθούμε ή να μας “πάρει από κάτω”.

Αν λοιπόν το αυτοκίνητό σου μείνει αναπάντεχα από μπαταρία, τότε για να το βάλεις μπροστά και να λύσεις το μυστήριο, δοκίμασε τους εξής τρόπους:

  • Καθάρισε τους πόλους της μπαταρίας από τη διάβρωση
  • Ενεργοποίησε τον κινητήρα με τα καλώδια εκκίνησης
  • Φόρτισε τη μπαταρία με ένα φορτιστή
  • Μέτρησε τη μπαταρία με ένα πολύμετρο ή βολτόμετρο
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις