Με όνομα βαρύ σαν ιστορία, το Toyota RAV4 στη νεότερή του γενιά προσφέρεται με μια υπερπλήρη γκάμα μοτέρ βενζίνης, υβριδικό και plug-in υβριδικό που καλύπτει όλες τις ανάγκες.

Το Toyota RAV4 είναι το αυτοκίνητο που δημιούργησε την κατηγορία των SUV. Η πρώτη του γενιά ξεκίνησε επίσημα τις πωλήσεις της τον Μάιο του 1994, έχοντας τη δυνατότητα να προσφέρει τις ίδιες ικανότητες «εντός» και εκτός του δρόμου. Με τον τρόπο αυτό το RAV4 εισήγαγε έναν νέο όρο στην αυτοκίνηση, τα «Sport Utility Vehicles» ή SUV, ο οποίος σήμερα χαρακτηρίζει σχεδόν στο σύνολό τους τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα που υπάρχουν.

Μιλώντας για το τωρινό μοντέλο, το RAV4 5ης γενιάς έχει εξελίξει περαιτέρω τα πλεονεκτήματα όλων των γενιών του SUV της Toyota, αφού είναι μεγαλύτερο, πιο πρακτικό, πιο προηγμένο τεχνολογικά, αλλά και πιο ασφαλές από κάθε άλλο.

Παράλληλα, όπως αναφέρει το carandmotor, προσφέρεται με τη μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων στην ιστορία, αφού εκτός της βενζίνης, η Toyota το διαθέτει και αμιγώς υβριδικό (δεύτερη γενιά), αλλά και για πρώτη φορά, και plug-in υβριδικό (φορτίζει δηλαδή την μπαταρία του και από πρίζα).

Παίρνοντας τα πράγματα με τη σειρά, στο πεδίο της βενζίνης, το Toyota RAV4 προσφέρεται αυτή τη στιγμή με τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα των 175 ίππων ισχύος της Toyota, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί με 6τάχυτο μηχανικό ή αυτόματο (CVT) κιβώτιο ταχυτήτων και κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Toyota κατά τον νεότερο και αυστηρό κύκλο WLTP, είναι 7,0 λτ./100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων ξεκινούν από τα 157 γρ./χλμ.

Διαθέσιμη είναι επίσης η έκδοση του ίδιου μοτέρ που συνδυάζεται με το αυτόματο σύστημα τετρακίνησης της Toyota και η οποία επίσης μπορεί να επιλεχθεί με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Εδώ, η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 7,3 λτ./100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων ξεκινούν από τα 160 γρ./χλμ.

Η αμιγώς υβριδική έκδοση του Toyota RAV4, χρησιμοποιεί από την πλευρά της έναν ατμοσφαιρικό 2,5 λίτρων κινητήρα βενζίνης και έναν ηλεκτροκινητήρα (ή δύο ηλεκτροκινητήρες στην περίπτωση της 4Χ4 έκδοσης), που αντλεί ενέργεια από μια μπαταρία. Η συνδυαστική απόδοση του συστήματος αγγίζει τους 218 ίππους στην προσθιοκίνητη έκδοση ή 222 ίππους στην τετρακίνητη.

Φυσικά, κύριο προσόν της υβριδικής έκδοσης του Toyota RAV4 αποτελεί η οικονομία κίνησης που προσφέρει, αφού στη δικίνητη έκδοσή του το υβριδικό μοντέλο έχει μέση κατανάλωση 5,6 λτ./100 χλμ., ενώ στην τετρακίνηση, 5,7 λτ./100 χλμ.

Στην κορυφή των επιλογών του Toyota RAV4 τοποθετείται η plug-in υβριδική του έκδοση, που διαθέτει τον ίδιο 2,5λιτρο κινητήρα βενζίνης με το υβριδικό RAV4, καθώς και δύο ηλεκτρικά μοτέρ, αλλά και μια μεγαλύτερη μπαταρία 18,1 kWh, που μπορεί να το κινήσει και αμιγώς ηλεκτρικά (για απόσταση έως και 75 χλμ., με ταχύτητες έως 135 χλμ./ώρα).

Σε αυτή την περίπτωση η συνδυαστική ισχύς του συστήματος αυξάνεται στους 303 ίππους, ενώ πολύ χαμηλότερη είναι η μέση κατανάλωση του 1,0 λτ./100 χλμ. (με το δεδομένο ότι η μπαταρία έχει ενέργεια). Οι εκπομπές ρύπων περιορίζονται στα 22 γρ./χλμ. και τα τέλη κυκλοφορίας είναι μηδενικά.

Σε ό,τι αφορά στις τιμές των εκδόσεων του Toyota RAV4, αυτές ξεκινούν από:

Toyota RAV4 2.0 175 PS 4X2: 25.270 ευρώ
Toyota RAV4 2.0 175 PS 4X2 CVT: 28.370 ευρώ
Toyota RAV4 2.0 175 PS 4X4: 31.020 ευρώ
Toyota RAV4 2.0 175 PS 4X4 CVT: 33.770 ευρώ
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 218 PS 4X2: 32.570 ευρώ
Toyota RAV4 2.5 Hybrid 222 PS 4X4: 35.770 ευρώ
Toyota RAV4 2.5 PHEV 306 PS: 50.950 ευρώ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις