Την εποχή του μεσοπολέμου, με τη μυθολογία της, με ένα φανταστικό «μυθικό» θυρωρό, που μπλέκει σε διάφορες περιπέτειες, με εγκληματίες ναζί, με εκκεντρικές γυναίκες να περιφέρονται στις εντυπωσιακές, κάτω από ένα μεγάλο πολυέλαιο, αίθουσες του ξενοδοχείου (και όχι μόνο), πρόσφερε η σουρεαλιστική, ποιητική ταινία «The Grand Budapest Hotel» του Γουές Άντερσον (διαγωνιστικό τμήμα), με την οποία έκανε χτες έναρξη το 64ο κινηματογραφικό φεστιβάλ του Βερολίνου.

Παρόντες στην τελετή – που παρουσίασε χιουμοριστικά η Άνκε Έγκελκ – ο σκηνοθέτης και οι πρωταγωνιστές της ταινίας. Την έναρξη έκαναν ο διευθυντής του φεστιβάλ Ντίτερ Κόσλικ και η υπουργός Πολιτισμού και ΜΜΕ της Γερμανίας Μόνικα Γκρούτερς.

Η ταινία του Άντερσον κινείται στο πνεύμα των πρόσφατων «πειραματικών», για ορισμένους, στο πνεύμα του ανεξάρτητου αμερικανικού κινηματογράφου, που συναντάμε και σε προηγούμενες ταινίες του («Οικογένεια Τένεμπαουμ», «Moonrise Kingdom»).

Ενδιαφέρουσες οι σημερινές ταινίες του διαγωνιστικού τμήματος, με επικεφαλής την αγγλο-ισπανική παραγωγή «Δυο άντρες στην πόλη» του, αλγερινής καταγωγής, Γάλλου σκηνοθέτη Ρασίντ Μπουσαρέμπ («London River»). Μια εφιαλτική περιπέτεια που εκτυλίσσεται στο Τέξας, με πρωταγωνιστή έναν άντρα (Φόρεστ Γουίτακερ), που, έχοντας αποφυλακιστεί μετά από 18 χρόνια, για το φόνο του βοηθού του σερίφη, και αφού ασπαστεί τη μουσουλμανική θρησκεία, προσπαθεί να ξαναφτιάξει τη ζωή του, με τη βοήθεια μιας αστυνομικού (Έλεν Μπερστίν), υπεύθυνης για την αποκατάστασή του. Εμπόδιο σ’ αυτό βρίσκει όχι μόνο τον σερίφη της πόλης, αλλά κι έναν πρώην συνεργάτη του, που θέλει να τον μπλέξει ξανά στις παράνομες υποθέσεις του. Παρά τις κοινοτοπίες του θέματος, ο Μπουσαρέμπ κατάφερε να δώσει μια νέα πνοή στο θέμα και με τις διάφορες ανατροπές, μαζί με τις εξαιρετικές ερμηνείες από όλους τους ηθοποιούς του, να φτιάξει μια αρκετά συναρπαστική ταινία.

Αρκετά προσόντα παρουσιάζει και η γερμανική συμμετοχή «Τζακ» του Έντβαρντ Μπέργκερ. Η ταινία παρακολουθεί τον Τζακ, ένα ανήλικο αγόρι, και τον μικρότερο, ετεροθαλή, αδερφό του Μανουέλ, να επιβιώσουν σ’ ένα χώρο, τον οποίο η φαινομενικά στοργική μητέρα τους εγκαταλείπει κάθε τόσο για να περάσει το χρόνο της με τους εραστές της. Ο σκηνοθέτης καταγράφει με ρεαλισμό την κάθε λεπτομέρεια από την καθημερινή ζωή των δυο παιδιών, ιδιαίτερα τον ανελέητο αγώνα του Τζακ (που ενώ στέλνεται για ένα διάστημα από τη μητέρα του σε παιδικό ίδρυμα καταφέρνει να δραπετεύσει με στόχο την επιστροφή στη μητέρα και τον αδερφό του) να ξαναβρεί την «οικογένειά» του. Ταινία βουτηγμένη σε μια μαύρη, θλιβερή ατμόσφαιρα, που δίνει την αληθινή εικόνα των παιδιών με μοναχικές μητέρες, οι οποίες ενώ από τη μια θέλουν να μεγαλώσουν οι ίδιες τα παιδιά τους, τελικά αγνοούν τις ανάγκες τους και τα παραμερίζουν. Εξαιρετικές οι ερμηνείες των δυο παιδιών.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις