Με τον ‘Ακι Βλουτή να πρωταγωνιστεί και στις δυο καινούριες παραγωγές, τον «Μάκβεθ» του Ουίλιαμ Σαίξπηρ και τον «Στροχάιμ» του Δημήτρη Δημητριάδη, κάνει εκκίνηση το «Από Μηχανής Θέατρο» τη νέα θεατρική σεζόν.

Δίπλα του δυο δυνατές πρωταγωνίστριες, η Κωνσταντίνα Τάκαλου ως «Λαίδη Μάκβεθ» και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη ως «Γκλόρια Σουάνσον».

Ο Μάκβεθ είναι η μικρότερη τραγωδία του Σαίξπηρ και πιστεύεται ότι γράφτηκε μεταξύ του 1603 και του 1606. Η τρέλα της εξουσίας, ο φθόνος, η ενοχή, η αλαζονεία είναι μερικά μόνο από τα συναισθήματα που πραγματεύεται το έργο. Για τον «Μάκβεθ», που έχει προγραμματιστεί να κάνει πρεμιέρα την 1η Δεκεμβρίου σε σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου, ο Γιώργος Χειμωνάς, που έχει επιμεληθεί τη μετάφραση στην έκδοση του Κέδρου, σημειώνει:

«Ο Μάκβεθ είναι ένα αριστούργημα. Όταν το διαβάσεις – και κυρίως το ζεις στη θεατρική του πραγματικότητα – αισθάνεσαι δέος απέναντι στον δημιουργό Νου που το έκανε αριστούργημα. Όταν το μεταφράσεις, ανακαλύπτεις τον τρόπο που χρησιμοποιεί αυτός ο νους για να το κάνει αριστούργημα. Ο τρόπος του Σαίξπηρ είναι να γεννήσει τον «νου» του έργου και να τον αφήσει, στη συνέχεια, να δημιουργεί σχεδόν αυτόνομος – με μια δική του πλέον «σκέψη» – το νόημα ή την συγκίνηση ή την ποιητική του εαυτού του..».

Τον Απρίλιο στο «Από Μηχανής» θα ανέβει το έργο του Δημήτρη Δημητριάδη «Στροχάιμ». Ο Δημητριάδης γοητευμένος από το έργο, την παράξενη ιστορία και τη σύνθετη προσωπικότητα του σκηνοθέτη και ηθοποιού Έριχ Φον Στροχάιμ, αλλά και από τις μοναδικές ερμηνείες του ίδιου καθώς και της Γκλόρια Σουάνσον (υποδύθηκε την Νόρμα Ντέσμοντ) στην ταινία «Η Λεωφόρος της Δύσης», γράφει για τον Στροχάιμ, ένα λυρικό κείμενο, που ξεκινά εκεί που η ταινία τελειώνει. Στο έργο ακούγονται ανθρώπινοι και σαρκαστικοί διάλογοι περί αληθείας και ψεύδους, πραγματικού και φανταστικού, ζωής και θανάτου.

Με αφορμή την παρουσίαση των δυο έργων στο «Από Μηχανής Θέατρο», ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εταιρείας Θεάτρου «Συν-Επί», ‘Ακις Βλουτής, αναφέρει : «Πριν από 7 χρόνια αποφάσισα να πραγματοποιήσω ένα μεγάλο μου όνειρο. Αν και υπήρχαν ήδη σημάδια της κρίσης, θέλησα να φτιάξω ένα θέατρο, πρώτον γιατί η ανάγκη μου με πίεζε και δεύτερον γιατί η λογική μου δεν μπορούσε να αντιληφθεί πως η πατρίδα μου θα βυθιζόταν σε τέτοιο τέλμα, πως οι θεσμοί θα ευτελίζονταν σε τέτοιο βαθμό, πως η φτώχεια θα κυριαρχούσε, και πως η πολιτεία θα απαξίωνε τόσο πολύ την παιδεία και τον πολιτισμό.

Παρόλα αυτά που συνέβησαν, σήμερα 6 χρόνια μετά, στο Από Μηχανής Θέατρο, ο απολογισμός ενθαρρύνει την πίστη, σε πείσμα της καθημερινής της ακύρωσης. Συνειδητοποιώντας μέσα από τους αριθμούς τι καταφέραμε μπορώ να παραθέσω 32 έργα, εκ των οποίων τα 24 σε πρώτη παρουσίαση, 14 πρωτότυπες μεταφράσεις, συνεργασίες με 21 σκηνοθέτες και τέσσερα σημαντικά βραβεία: α) πρωτότυπης μετάφρασης από τα γερμανικά στον Γιώργο Δεπάστα για το έργο «Ο σκύλος, η νύχτα και το μαχαίρι» του Μάριους Φον Μάγερμπουρκ (2009), β) βραβείο «Κάρολος Κουν» για την ερμηνεία της Ελένης Κοκκίδου στη «Γυναίκα της Πάτρας» του Γιώργου Χρονά (2010), γ) βραβείο Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, ξένου ρεπερτορίου, για την ερμηνεία της Δέσποινας Κούρτη για την «Δεσποινίδα Ρας» στο Wunschkonzert του Φραντς Ξαβιέρ Κρετς (2010) και δ) βραβείο Ένωσης Κριτικών Θεάτρου, ξένου ρεπερτορίου για την ερμηνεία μου στους «Εξόριστους» του Τζέημς Τζόυς (2011). Και το σημαντικότερο; Οι 140.000 θεατές που μας πίστεψαν και μας στήριξαν αυτά τα 6 χρόνια.

Η σημερινή πραγματικότητα με οδηγεί πια σε έναν σημαντικό περιορισμό, μέσα από τον οποίο όμως γεννιέται μια άλλη πραγματικότητα που τελικά με ενδιαφέρει πολύ περισσότερο. Έτσι για την επόμενη θεατρική περίοδο, αποφάσισα να παρουσιάσω το αριστούργημα του Ουίλιαμ Σαίξπηρ, το «Μάκβεθ», στην πολύ σημαντική μετάφραση του Γιώργου Χειμωνά και σε σκηνοθεσία του Θάνου Παπακωνσταντίνου, με εμένα στον ομώνυμο ρόλο και την Κωνσταντίνα Τάκαλου, ως Λαίδη Μάκβεθ. Και το «Στροχάιμ», ένα άπαιχτο έργο του Δημήτρη Δημητριάδη, που ήθελα εδώ και τρία χρόνια να παρουσιάσω και θα το κάνω τώρα με αφορμή τη συνάντησή μου με την πολυαγαπημένη Καρυοφυλλιά Καραμπέτη. Εκείνη στο ρόλο της Νόρμα Ντέσμοντ και εγώ στο ρόλο του Έριχ Φον Στροχάιμ.

Παράλληλα, μου γεννήθηκε η σκέψη να απευθυνθώ σε σχολές και να δούμε τις δουλειές τους, εδώ στο Από Μηχανής. Είναι νωρίς για να πω, πώς θα πραγματοποιηθεί αυτό, αλλά η πρόθεσή μου είναι να δημιουργηθεί ένας κοινός τόπος, ένας διάλογος ανάμεσα στους «θεωρητικούς» και στους «πρακτικούς», όλους εμάς που αφορά η έρευνα στο θέατρο. Παράλληλα, η παραχώρηση της μικρής σκηνής σε καλλιτέχνες που ασχολούνται με την μουσική, τον χορό και το θέατρο, με τους οποίους αισθάνομαι κάποια συγγένεια, θα ολοκληρώσει το ρεπερτόριο».

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις