Πλούσιο το «τραπέζι» της προπασχαλινής κινηματογραφικής εβδομάδας. Αλ Πατσίνο σε ένα ακόμη ρεσιτάλ ερμηνείας. Μία σκανδιναβική μαύρη κωμωδία με ανατρεπτικό χιούμορ και πολλούς σκοτωμούς. Ένα θρυλικό αμερικανικό μιούζικαλ σε ανανεωμένη εκδοχή. Το «Δεσποινίς Τζούλια» του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, σε σκηνοθεσία Λιβ Ούλμαν. Ένα χαριτωμένο καρτούν για μικρά παιδιά. Και μία περιπέτεια για τους λάτρεις των γρήγορων αυτοκινήτων. Βγαίνουν επίσης: «Πανδημία», σατιρική κωμωδία σε σενάριο και σκηνοθεσία Δημήτρη Πιατά και «Όμορφη νιότη», κοινωνικό δράμα από την Ισπανία. Οι επόμενες πρεμιέρες την Κυριακή του Πάσχα. Καλές γιορτές!

Τίποτα δεν τελειώνει κύριε Κόλινς *** ½
(Danny Collins)

Δραματική κομεντί – Διάρκεια 106′ – ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Νταν Φόγκελμαν
Παίζουν: Αλ Πατσίνο, Ανέτ Μπένινγκ, Κρίστοφερ Πλάμερ, Μπόμπι Καναβάλε, Τζένιφερ Γκάρνερ

Ένας Αμερικανός σταρ της ποπ αναθεωρεί ριζικά τη ζωή του, όταν λαμβάνει, με καθυστέρηση σαράντα χρόνων, μία επιστολή που του έγραψε ο Τζον Λένον. Αληθινή ιστορία με αλλαγμένα ονόματα και έμφαση σε «πιασιάρικα» στοιχεία.

Ο Ντάνι Κόλινς πλήττει αφάνταστα, παρά τη δόξα και τα δισεκατομμύρια που κέρδισε. Από τον λήθαργο του αλκοόλ και της κοκαϊνης, τον ξυπνάει ένα δώρο του μάνατζέρ του: το γράμμα του θρυλικού Σκαθαριού που βρέθηκε στα χέρια κάποιου συλλέκτη. Η πρώτη εκκρεμότητα που σπεύδει να τακτοποιήσει ο Κόλινς είναι η σύνδεση με έναν γιο που ποτέ δεν γνώρισε, καρπό ενός από τους πολλούς εφήμερους έρωτές του. Παράλληλα, θα αρχίσει να γράφει ένα καινούργιο τραγούδι, κάτι που ανέβαλε επί δεκαετίες.

Κωμικοτραγικό χρονικό αφύπνισης και επαναπροσδιορισμού αξιών, ουσιαστικά ένα όχημα για να λάμψει ξανά το μεγάλο ταλέντο του Αλ Πατσίνο, σε ρόλο ανάλογο με εκείνον που υποδύθηκε στο «Άρωμα γυναίκας».

Ένας παραιτημένος άνδρας ανακαλύπτει στο παρά πέντε την ουσία της ζωής, συγκεκριμένα την οικογένεια. Ο Πατσίνο κατέχει πλήρως την ερμηνευτική φόρμουλα: αυτοσαρκασμός και σταδιακή αποκάλυψη μίας θαμμένης ευαισθησίας με στόχο την άνευ όρων παράδοση του θεατή μέσω της συγκίνησης. Γεγονός που εκμεταλλεύονται σεναριογράφος και σκηνοθέτης, στέλνοντάς του αποτελεσματικές πάσες.

Παρτενέρ του πρωταγωνιστή στην ανταλλαγή σπιρτόζικων ατακών, ένας αειθαλής Κρίστοφερ Πλάμερ και μία όμορφα γερασμένη Ανέτ Μπένινγκ. Πέρα από την πλάκα, πλάθουν μεστούς ολοζώντανους χαρακτήρες, όπως άλλωστε και ο Μπόμπι Καναβάλε (στον ρόλο του γιου), ένας εξαιρετικός νέος καρατερίστας που μπορούμε να δούμε αυτή την εβδομάδα και στο «Άννι».

Παρόλο που αυτό που αρχίζει σαν πανέξυπνη σάτιρα των αστέρων της μουσικής σκηνής ολισθαίνει ελαφρά προς το οικογενειακό μελό, τελικά οι ισορροπίες τηρούνται, με αποτέλεσμα γνήσια χολιγουντιανή ψυχαγωγία υψηλής ποιότητας. Δηλαδή, κάτι για το οποίο αξίζει να ξεκολλήσουμε από την τηλεόραση και να κλειστούμε σε μία αίθουσα για ένα περίπου δίωρο.

Σε σειρά εξαφάνισης *** ½
(In order of disappearance)

Θρίλερ – Διάρκεια 116′ – Νορβηγία

Σκηνοθεσία: Χανς Πέτερ Μόλαντ
Παίζουν: Στέλαν Σκάρσγκαρντ, Παλ Σβέρε Χάγκεν, Μπρούνο Γκαντς, Χίλντεγκουν Ρίιζε, Πέτερ Άντερσον, Μπιργκίτε Χιορτ Σόρενσεν

Κόκκινο βάφεται το νορβηγικό χιόνι, όταν ένας χειριστής εκχιονιστικού αποδεκατίζει τη συμμορία που θεωρεί υπεύθυνη για τον θάνατο του γιου του από υπερβολική δόση ηρωίνης. Η τύχη του πρωτάρη ευνοεί τον Νιλς που δολοφονεί άγρια τον έναν γκάνγκστερ μετά τον άλλον, χωρίς να εντοπίζεται ποτέ. Η έκβαση του προσωπικού του πολέμου θα καθορισθεί από την εμφάνιση μίας σέρβικης συμμορίας που θέλει κι αυτή να εκδικηθεί τους Νορβηγούς.

Ιστορίες αυτοδικίας όπως αυτή έχουμε δει πολλές. Όμως σπάνια συναντάμε έναν τόσο πρωτότυπο συνδυασμό ακραίας βίας και μακάβριου χιούμορ. Αποτρόπαιοι φόνοι εναλλάσσονται με σκηνές που σατιρίζουν τη υποκρισία της νορβηγικής κοινωνίας και τη μανία της με την τάξη και την ευπρέπεια.

Ένα ευφυέστατο μπλα μπλα δίνει τον τόνο του παραλόγου στις ωμότητες που έπονται. Τύφλα να’ χει ο Κουέντιν Ταραντίνο. Κορυφαίος παλιάτσος σε αυτό το σκανδιναβικό τσίρκο του τρόμου, ο χορτοφάγος αρχιγκάνγκστερ που το παίζει καλός πατέρας και ευυπόληπτος πολίτης, ενώ κατακρεουργεί τα θύματά του. Κορυφαία κωμική στιγμή, η κοινωνιολογική ανάλυση ενός μπράβου ο οποίος διαχωρίζει τα βόρεια κράτη που διαθέτουν πρόνοια (όπως η Νορβηγία) από τα νότια που δεν έχουν πρόνοια, αλλά έχουν ήλιο (μεταξύ αυτών και η Ελλάδα).

Πάντως ασχέτως εθνικότητας και πρόθεσης, όλοι γίνονται σφάχτες σε αυτή την υπερανεπτυγμένη, σχολαστικά αποστειρωμένη κοινωνία. Με φόντο μία κατάλευκη, χιονοσκεπή έρημο, η κατάμαυρη κωμωδία εξελίσσεται σε ευρωσάτιρα. Ο Χανς Πέτερ Μόλαντ κάνει αναφορές στους αδελφούς Κοέν και συγκεκριμένα στο «Φάργκο», αλλά και στον Ταραντίνο, επιρροές που διαμόρφωσαν τη δική του, ξεχωριστή σκηνοθετική σφραγίδα. Υπέρκομψα στιλιζαρισμένες οι σούπερ- βίαιες εικόνες του και το χιούμορ του διαβολικό. Για πολύ γερά στομάχια.

Άννι ** ½
(Annie)

Μιούζικαλ – Διάρκεια 118′ – ΗΠΑ

Σκηνοθεσία: Ουίλ Γκλουκ
Παίζουν: Τζέιμι Φοξ, Κουβεντζανέ Ουόλις, Ρόουζ Μπερν, Κάμερον Ντίαζ, Μπόμπι Καναβάλε, Ντέιβιντ Ζάγιας

Η ιστορία της μικρής ορφανής Άννι, χαρακτήρα δημοφιλούς κόμικ και ηρωίδας μιούζικαλ που έσπασε ταμεία στο Μπροντγουέϊ, μεταφέρεται από την Αμερική του μεσοπολέμου στη Νέα Υόρκη του 2014. Στη νέα εκδοχή, η Άννι είναι μία 10χρονη αφροαμερικανίδα, πνεύμα ανήσυχο και ανεξάρτητο. Μαύρος είναι και ο Σακς, ο μεγιστάνας της κινητής τηλεφωνίας και υποψήφιος δήμαρχος της μεγαλούπολης, που χρησιμοποιεί το κοριτσάκι για να ανεβάσει τη δημοτικότητά του.

Το σόου της φιλανθρωπίας εκτοξεύει τις δημοσκοπήσεις στα ύψη, όμως τα πάντα θα εξαρτηθούν από τις συναισθηματικές επιλογές. Ανάγκη για αγάπη και οικογένεια εναντίον αμερικανικού ονείρου, σε μία οικογενειακή κωμωδία με καρτουνίστικους χαρακτήρες, τραγούδια που έχουν γίνει σουξέ και το απαραίτητο «μήνυμα».

Η συσσώρευση των κλισέ δεν ενοχλεί, αφού πρόκειται για παραμυθάκι. Αξιαγάπητη η μικρή Κουβεντζανέ Ουόλις και «σκύλα» που κλέβει την παράσταση η μεγάλη κωμικός Κάμερον Ντίαζ. Πάντως προτιμάμε την κινηματογραφική διασκευή του αείμνηστου Τζον Χιούστον.

Δεσποινίς Τζούλια **
(Miss Julie)

Δραματική – Διάρκεια 129′ – Βρετανία

Σκηνοθεσία: Λιβ Ούλμαν
Παίζουν: Τζέσικα Τσαστέιν, Κόλιν Φάρελ, Σαμάνθα Μόρτον

Η πολλοστή μεταφορά του κλασικού θεατρικού έργου του Αύγουστου Στρίντμπεργκ, που διαδραματίζεται αυτή τη φορά στην Ιρλανδία του 1860. Ενώ ο κύριος μίας αριστοκρατικής έπαυλης απουσιάζει, η κόρη του, η Τζούλια, παίζει ένα παράτολμο ερωτικό παιχνίδι με τον Τζον, τον υπηρέτη, χρησιμοποιώντας την εξουσία της για να τον υποτάξει. Η (-)ουαλική δύναμη του αρσενικού αντιστρέφει τους ρόλους, μεταβάλλοντας την αφέντρα σε σκλάβα.

Αρκετά ξεπερασμένο για την εποχή μας το θεατρικό αριστούργημα του 19ου αιώνα, αφού η ταξική δομή της μπελ επόκ έχει διαφοροποιηθεί ριζικά. Η Λιβ Ούλμαν, η μούσα του Ίνγκμαρ Μπέργκμαν, που κάθεται στη σκηνοθετική καρέκλα, το προσεγγίζει άτολμα και χωρίς ουσιαστική κινηματογραφική ματιά. Άψογες οι ερμηνείες και των τριών, ωστόσο δεν μειώνουν την αίσθηση ότι είδαμε μία καλοστημένη παράσταση του «Θέατρου της Δευτέρας».

Επιτέλους φτάσαμε σπίτι **
(Home)

Animation – Διάρκεια 94′ – ΗΠΑ
(και σε 3D)

Σκηνοθεσία: Τιμ Τζόνσον
Με τις φωνές των: Φοίβου Ριμένα, Στεφανίας Φιλιάδη, Δημήτρη Κανέλλου, Άντριας Ράπτη, Αποστόλη Ψυχράμη, Κατερίνας Γκίργκις

Ένας καλόκαρδος εξωγήινος και μία ζόρικη κοπελίτσα κηρύσσουν τη διαγαλαξιακή συμφιλίωση. Οι Μπουβ μεταναστεύουν στη Γη και μεταφέρουν ανέπαφο τον ανθρώπινο πληθυσμό στην Αυστραλία, όταν ο πλανήτης τους απειλείται. Ένας από αυτούς απομονώνεται από τους δικούς του και γίνεται φίλος με μία γήινη, ενώ αναζητούν και οι δύο τη μητέρα της.

Από τους δημιουργούς του «Πώς να εκπαιδεύσετε τον δράκο σας», ένα road movie με χαριτωμένες φατσούλες, χαρούμενα χρώματα παιδικού δωματίου, αλλά χωρίς το χιούμορ για ενηλίκους που συναντάμε σε άλλα animation. Γλυκούλι σαν γλειφιτζούρι που λειώνει γρήγορα, απευθύνεται κυρίως σε παιδιά προσχολικής ηλικίας.

Fast & Furious 7: Μαχητές των δρόμων **
(Furious 7)

Περιπέτεια – Διάρκεια 137′ – ΗΠΑ, Ιαπωνία

Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γουάν
Παίζουν: Βιν Ντίζελ, Πολ Ουόκερ, Ντουέιν Τζόνσον, Τζιμόν Χούνσου, Μισέλ Ροντρίγκεζ, Τζέισον Στέιθαμ, Κερτ Ράσελ

Γκάζι στο φουλ και όποιον πάρει ο χάρος! Συμπρωταγωνιστές «πειραγμένα» οχήματα-ρουκέτες και στα τιμόνια τους επώνυμοι μπρατσαράδες. Βιν Ντίζελ, Ντουέιν Τζόνσον και ο πρόωρα χαμένος Πολ Ουόκερ, στην τελευταία του εμφάνιση.

Η πλοκή του Νο 7 του εμπορικά επιτυχημένου κινηματογραφικού franchise είναι απλό πρόσχημα για ιλιγγιώδη δράση. Ο Βιν Ντίζελ και τα ζόρικα αγόρια του συνεργάζονται με τη CIA για να εξοντώσουν έναν τρομοκράτη. Ξεχείλισμα τεστοστερόνης και η αδρεναλίνη στο κόκκινο. Απίστευτες κόντρες, η χαρά του κασκαντέρ. Η φυσική και οι νόμοι της πάνε στον κάλαθο των αχρήστων, όταν, π.χ., ένα αυτοκίνητο βουτάει σε ένα γκρεμό και οι επιβάτες του βγαίνουν άθικτοι.

Όμως ποιος κολλάει σε τέτοιες μικρολεπτομέρειες; Δύο ώρες και δεκαεφτά λεπτά χοντρής πλάκας δεν είναι λίγο. Αρκεί να αφήσουμε στην είσοδο τη λογική.

Αλέξης Λ. Μακρής (ΑΠΕ – ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις