Ένα καλλιτεχνικό ντουέτο μεταμορφωμένο σε αρουραίο και αρκούδα, περιπλανάται στα βουνά των Άλπεων, στους δρόμους και τις γκαλερί του Λος Άντζελες, σχολιάζει τη φύση, την καθημερινότητα, την τέχνη και τα κυκλώματά της, τα χρήματα, την προσπάθεια εγκαθίδρυσης καλλιτεχνικής καριέρας, τον ναρκισσισμό του καλλιτέχνη, την αλήθεια, την ομορφιά, το καλό.

Οι πρωταγωνιστές δεν είναι άλλοι από τους διεθνώς καταξιωμένους Ελβετούς καλλιτέχνες Peter Fischli και David Weiss, που εξερευνούν στο έργο τους τη ζωή και την τέχνη με ειρωνεία, καυστικό χιούμορ, ειλικρίνεια αλλά και εικόνες ενισχυμένες από ισχυρές δόσεις ποιητικότητας ρομαντισμού.

Τα απολαυστικά τους βίντεο – έργα θα παρουσιάζονται από τις 6 Απριλίου, στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς στην έκθεσή τους «Μικρά ερωτήματα μεγάλα ερωτήματα» που περιλαμβάνει και ένα τρίτο χαρακτηριστικό τους βίντεο, με διαφορετικό ρυθμό από τα άλλα δύο και χωρίς λόγια, μια ατέλειωτη αναζήτηση σ’ ένα στούντιο- εργαστήρι.

«Σαν το στούντιο ενός τρελού εφευρέτη, μόνο που εδώ δεν συμβαίνει τίποτε, δεν εξυπηρετεί κανένα σκοπό. Θυμίζει αυτό που έλεγε ο Καντ για την τέχνη, ότι το έργο τέχνης έχει σκοπό, αλλά κανέναν συγκεκριμένο σκοπό» εξηγούσε η Έλενα Παπαδοπούλου, η μια εκ των δύο συνιδρυτών του ολοκαίνουργιου πολιτιστικού σχήματος Radio Athenes, που άνοιξε μόλις, πριν λίγες ημέρες σε έναν χώρο 15 τετραγωνικών μέτρων στην οδό Πετράκη, σαν μικροσκοπική βάση βιβλιοπωλείου εκδόσεων τέχνης και συνάντησης καλλιτεχνών, εκδοτών, λογοτεχνών.

Η έκθεση στο μουσείο Μπενάκη είναι πρωτοβουλία του Radio Athenes, που ανοίγεται σε μεγάλους φορείς της πόλης με δράσεις και εκθέσεις, στη σύγχρονη τέχνη και τους νέους δημιουργούς, σε πειραματικές δουλειές και ταυτόχρονα, σε σημαντικές στιγμές της σύγχρονης τέχνης, όπως η περίπτωση των δυο Ελβετών καλλιτεχνών της βίντεο αρτ.

«Θεωρούμε ότι τα τρία έργα της έκθεσης αντιπροσωπεύουν τη φιλοσοφία των Fischli και Weiss, τον τρόπο που αντιμετωπίζουν τη δουλειά τους» συμπληρώνει η Έλενα Παπαδοπούλου.

Πολλοί, τους έχουν παραλληλίσει με τους χαρακτήρες των κινουμένων σχεδίων Τομ και Τζέρρυ, όμως οι ίδιοι ταυτίζονται περισσότερο με τα «δίδυμα» που συχνά εμφανίζονται στις νουβέλες του Φλομπέρ και του Ντοστογιέφσκι.

Η μόνη φορά που το ελληνικό κοινό είχε την ευκαιρία να δει έργο τους ήταν πριν λίγα χρόνια στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης, έργο που είχε δανείσει στο ΕΜΣΤ η συλλογή Δασκαλόπουλου.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις