Mοναδικά μουσικά ντοκιμαντέρ και συναρπαστικές ιστορίες από τα παρασκήνια της παγκόσμιας μουσικής, παρουσιάζει από 20 έως 23 Οκτωβρίου, στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, το IN-EDIT Festival, το μεγαλύτερο φεστιβάλ μουσικού κινηματογράφου στον κόσμο, που επιστρέφει στην Αθήνα για τρίτη χρονιά.

Από την πρώτη του διοργάνωση στη Βαρκελώνη, το 2003, μέχρι σήμερα, το IN-EDIT έχει ταξιδέψει σε δεκάδες πόλεις του κόσμου, παρουσιάζοντας πάντα τις πιο σπουδαίες ιστορίες από τα παρασκήνια της μουσικής.

Το 2014 ήρθε στην Ελλάδα και αποτελεί πλέον σταθερό σημείο αναφοράς των φίλων της μουσικής και του κινηματογράφου, τόσο στη Θεσσαλονίκη, όσο και στην Αθήνα.

Το φεστιβάλ σηκώνει αυλαία την Πέμπτη, 20 Οκτωβρίου, με την προβολή του «Oasis: Supersonic», που θα παιχτεί στη χώρα μας πριν από την επίσημη πρεμιέρα του στην Αμερική. Το ντοκιμαντέρ καταγράφει την ιλιγγιώδη πορεία των Oasis, από τις εργατικές κατοικίες του Μάντσεστερ, σε μία από τις μεγαλύτερες συναυλίες όλων των εποχών, μπροστά σε 125.000 θεατές, στο Knebworth, μετά από μόλις τρία χρόνια.

Τις επόμενες τρεις μέρες, θα προβληθούν και στις δύο σκηνές της Στέγης, μερικά από τα σημαντικότερα μουσικά ντοκιμαντέρ των τελευταίων χρόνων: Το «Dont Look Back», που ακολουθεί τον Bob Dylan στη μεγάλη του περιοδεία το 1965, καταγράφοντας τον σπουδαίο μουσικό στις πιο προσωπικές του στιγμές, αλλά και το «Bird on a Wire», που ακολουθεί τον Leonard Cohen, δέκα χρόνια αργότερα, σε μία αντίστοιχη περιοδεία και αποτυπώνει δύσκολες και σπουδαίες στιγμές του πολυτάλαντου μουσικού.

Με την ίδια προσδοκία ξεκινά και το «Mistaken for Strangers», κινηματογραφημένο από τον αδερφό του τραγουδιστή των National, και εξελίσσεται σε ένα συγκινητικό πορτρέτο της ξεχωριστής ροκ μπάντας από το Οχάιο.

Επιπλέον, η σπουδαία ιστορία της μεγάλης Nina Simone («The amazing Nina Simone»), ένα ταξίδι κατά μήκος του Δρόμου του Μεταξιού, με τον μεγαλύτερο τσελίστα του κόσμου («The Music of Strangers: Yo-Yo Ma and the Silk Road Ensemble»), η μελαγχολική ιστορία του ξεχωριστού Mark Linkous και της μουσικής των Sparklehorse («The Sad and Beautiful World of Sparklehorse») και οι αφηγήσεις του Danny Fields, που έχοντας δουλέψει -μεταξύ πολλών άλλων- με τους Doors, τους Cream, τον Lou Reed, τη Nico, τους Stooges και τους Ramones, έχει σίγουρα πολλές ιστορίες να πει («Danny Says»), φιλοδοξούν να μην αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο.

Ακόμη, στα πλαίσια του φετινού IN-EDIT, επαναλαμβάνεται το μεγάλο δίλημμα της δεκαετίας του ’90: Blur Vs Oasis, ή αλλιώς η μεγάλη «μάχη» της Britpop αναβιώνει στην οθόνη της Στέγης, μέσα από δύο ντοκιμαντέρ («Blur: New World Towers» και «Oasis:Supersonic»).

Η τρίτη έκδοση του IN-EDIT στην Αθήνα, ολοκληρώνεται το βράδυ της Κυριακής, 23 Οκτωβρίου, με την μικροκαμωμένη φιγούρα της Janis Joplin να κάνει την εμφάνισή της στην οθόνη, η οποία με τη βραχνή φωνή και την ανήσυχη προσωπικότητά της, έγινε σύμβολο μίας γενιάς παγκοσμίως («Janis: Little Girl Blue»).

Για πρώτη φορά, σε αυτή την έκδοση, το IN-EDIT παρουσιάζει μία από τις πιο ενδιαφέρουσες ενότητές του: το «Doc Alive». Οι πρωταγωνιστές των ντοκιμαντέρ «βγαίνουν» από την οθόνη και, μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ, εμφανίζονται στη σκηνή για ένα live session.

Συγκεκριμένα, την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου (22.00), μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ «Fonko», που ταξιδεύει στην Αφρική για να αποτυπώσει τις μουσικές ολόκληρης της ηπείρου, ακολουθεί η εμφάνιση της Sister Fa, μιας από τις σημαντικότερες εκπροσώπους της σύγχρονης αφρικάνικης μουσικής, ενώ ο Edwyn Collins, σταρ της μουσικής σκηνής της δεκαετίας του ’80, θα εμφανιστεί στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης μετά την προβολή του ντοκιμαντέρ «The Possibilities Are Endless» (Κυριακή 23/10, 19.45), το οποίο καταγράφει τη δύσκολη περίοδο της αποκατάστασης -τόσο προσωπικής όσο και μουσικής- που ακολούθησε ένα καθοριστικό για τη ζωή του εγκεφαλικό επεισόδιο.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις