Η ταινία «Τόνι Έρντμαν» (Toni Erdmann) ήταν η μεγάλη έκπληξη στο Φεστιβάλ των Καννών όπου απέσπασε το Βραβείο της Ένωσης Κριτικών (FIPRESCI), στο διαγωνιστικό πρόγραμμα, στο οποίο συμμετείχε.

Η γερμανική κωμωδία διάρκειας 162 λεπτών για μία παράξενη σχέση πατέρα – κόρης γυρίστηκε κυρίως στη Ρουμανία, σάρωσε τα Βραβεία Ευρωπαϊκού Κινηματογράφου κερδίζοντας και στις πέντε κατηγορίες, στις οποίες ήταν υποψήφια, συμπεριλαμβανομένου του βραβείου Καλύτερης Ταινίας.

Είναι επίσης υποψήφια για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.
Στη Γερμανία έχει γίνει τεράστια επιτυχία – με 800.000 εισιτήρια και πωλήσεις σε όλο τον κόσμο.

Η μεγάλη διάρκεια της ταινίας δεν ήταν εμπόδιο στην επιτυχία. «Υπάρχουν τελευταία πολλές ταινίες με μεγάλη διάρκεια» ανέφερε η σκηνοθέτης-σεναριογράφος του «Τόνι Έρντμαν», Μάρεν Άντε.

«Δεν συγκρίνω τον εαυτό μου με τον Ταραντίνο, αλλά πάντα κάνει μεγάλες ταινίες και οι άνθρωποι πηγαίνουν σινεμά να τις δουν. Το θέμα δεν είναι η χρονική διάρκεια, αλλά αν είναι καλή μία ταινία» υπογράμμισε σε συνέντευξή της στην βρετανική εφημερίδα Independent.

Ενώ η ταινία προκαλεί τεράστια γέλια στο κοινό, η Άντε δεν την κατατάσσει στο είδος κωμωδία. «Δεν με ένοιαζε τι θα είναι στο τέλος, αν θα είναι κωμωδία ή αν θα είναι δράμα. Ξεκίνησα με την επιθυμία να κάνω μια κωμωδία και είχα την αίσθηση ότι δεν είναι καθαρή κωμωδία. Είχα αυτό τον χαρακτήρα που παίζει μία κωμωδία για την κόρη του κι αυτό είναι κάτι που κάνει από απόγνωση» τόνισε.

Η ταινία παρουσιάζει τον ηλικιωμένο, διαζευγμένο, δάσκαλο μουσικής Winfried (Peter Simonichek), ο οποίος αποφασίζει να επανασυνδεθεί με την κόρη του Ines (Huller) όταν ο σκύλος του πεθαίνει. Ο Winfried, ο οποίος λατρεύει τις πλάκες φτάνει στο Βουκουρέστι, όπου η Ines εργάζεται ως στέλεχος σε πετρελαϊκό όμιλο για να τη βρει μόλις και μετά βίας δεκτική στην παρουσία του. Και τότε η διασκέδαση αρχίζει πραγματικά, όταν φοράει μία γελοία περούκα και ψεύτικα δόντια και συστήνεται στους ανυποψίαστους φίλους της ως life –coach «Toni Erdmann».

Η ιστορία είναι εμπνευσμένη εν μέρει από τον δικό μου πατέρα, εξήγησε η Άντε.

«Έχουμε μια διαφορετική σχέση – ποτέ δεν έκανε κάτι σαν τον Toni Erdmann» – ανέφερε η σκηνοθέτης την οποία ιντριγκάρουν οι έννοιες της ταυτότητας και της εφεύρεσης χαρακτήρων. Επικαλέστηκε το έργο του αείμνηστου κωμικού Άντι Κάουφμαν, ο οποίος υποδυόταν τον ιδιαίτερα αντιπαθητικό τραγουδιστή του Λας Βέγκας Tony Clifton. «Από τη μία πλευρά, ήταν αυτός ο ωραίος, ντροπαλός τύπος και στη συνέχεια είχε αυτό το alter ego που έκανε ό, τι ήθελε. Έτσι αυτό ήταν μια έμπνευση» υπογράμμισε.

Υπάρχει και η νευρική Ines – μια γυναίκα που αναρριχάται σε μία πολύ ανδροκρατούμενη εταιρική σκάλα. «Είναι μια αυτεξούσια γυναίκα» λέει η Άντε. Ακόμα και όταν ο διευθυντής της της ζητά να πάει στην αγορά για ψώνια με τη σύζυγό του, η αποδοχή αυτού του ταπεινωτικού πλήγματος του αρσενικού σωβινισμού είναι ένα σκόπιμο σχέδιο.

Μπορεί ο Τόνι Έρντμαν να διαβαστεί ως μια επανένωση πατέρα – κόρης τοποθετημένη σε μια διαρκώς εξελισσόμενη Ευρώπη. Ωστόσο το δεύτερο μέρος της ταινίας γίνεται ακόμη πιο περίεργο. Η Ines (Hüller) τραγουδά καραόκε τη μεγάλη επιτυχία της Γουίτνεϊ Χιούστον «The Greatest Love of All». Εμφανίζεται ακόμη ο Κουκέρι ένα πλάσμα της βουλγαρικής παράδοσης που φόβιζε τα κακά πνεύματα και υπάρχει μία πολύ αστεία γυμνή σκηνή με την Hüller.

«Είναι το χειρότερο πράγμα, να στέκεσαι γυμνός σε ένα δωμάτιο με φως. Απλά να στέκεσαι» είπε η σκηνοθέτης, η οποία πρότεινε στην ηθοποιό σε ένδειξη συμπαράστασης όλα τα μέλη του συνεργείου να βγάλουν τα ρούχα τους όταν γυριζόταν η σκηνή. Η Hüller αρνήθηκε. «Παίζω μία σκηνή, αλλά δεν περιμένω όταν πρέπει να κλάψω στη σκηνή να κλαίνε όλοι» είπε.

Ανοιχτό παραμένει το ενδεχόμενο ενός remake της ταινίας στην αγγλική γλώσσα. Όμως η σκηνοθέτης και η πρωταγωνίστρια δεν είναι και πολύ ενθουσιασμένες με την ιδέα του ταξιδιού στις ΗΠΑ, εκτός από τη μετάβαση για την τελετή των βραβείων Όσκαρ.

«Πραγματικά χρειάζομαι να έχω ζωή μεταξύ των ταινιών μου» ανέφερε η Άντε μητέρα δύο μικρών αγοριών, πέντε και ενός έτους που την χρειάζονται ακριβώς τώρα.

Η Hüller έχει μία μικρή κόρη. Και οι δύο αισθάνονται αρκετά εξαντλημένες μετά το «Toni Erdmann».

Πηγή: Independent

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις