Με μία παράσταση που μυρίζει Ανατολή η Βάνα Παρθενιάδου ταξιδεύει το κοινό στις μακρινές Ινδίες παρουσιάζοντας για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θεατρικό έργο «Με κάρυ και κύμινο», στο θέατρο «Αγγέλων Βήμα».

Η κ. Παρθενιάδου μίλησε στο Πρακτορείο Life του ΑΠΕ – ΜΠΕ για την πορεία της στο θέατρο και την τηλεόραση, αλλά και για την πολιτιστική κρίση που η Ελλάδα βιώνει πολλά χρόνια πριν ξεκινήσει η οικονομική.

Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το θέατρο;

Η μουσική, η λογοτεχνία, ο χορός, οτιδήποτε είχε σχέση με την τέχνη με γοήτευαν από μικρή, ένιωθα πως με βοηθούσαν να καταλάβω τον κόσμο και τον εαυτό μου. Παρόλο που δεν είχα συνειδητοποιήσει αρχικά πόσο δύσκολη είναι η δουλειά του ηθοποιού, αντιλήφθηκα το θέατρο σαν μία συνισταμένη πολλών μορφών τέχνης με πρωταγωνιστή τον λόγο, και θα ήταν κρίμα να μην μοιραστώ αυτόν τον ενθουσιασμό!

Αν και ο κόσμος σας γνώρισε από τη συμμετοχή σας σε τηλεοπτικές σειρές, τα τελευταία χρόνια δεν σας έχουμε δει σε κάποιο σήριαλ. Ποιοι είναι οι λόγοι για την αποχή σας αυτή;
Τα τελευταία χρόνια οι περισσότερες σειρές στην τηλεόραση προσφέρουν μόνο ψυχαγωγία με την πιο επιφανειακή και απλοϊκή σημασία της λέξης και ως προς τα σενάρια και ως προς τα εργαλεία κατασκευής τους. Πιστεύω ότι ο κόσμος στην πραγματικότητα θέλει κάτι πιο ουσιαστικό. Όταν γυρίζαμε το «10» του Καραγάτση στον Alpha με σταματούσαν στον δρόμο. «Σας ευχαριστούμε πού μας προσφέρετε αυτήν την ωραία σειρά» μου έλεγαν. Δυστυχώς η ποιότητα σπανίζει.

Τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα βιώνει μία ισχυρή κρίση. Εσείς για ποιο πράγμα ανησυχείτε περισσότερο και τι περιμένετε να αλλάξει;

Η οικονομική κρίση στην Ελλάδα μας βρήκε απότομα και βάναυσα. Η πολιτισμική μας κρίση, όμως, προϋπήρχε κι έτσι πρέπει να προσαρμοστούμε σε μια σκληρή πραγματικότητα και παράλληλα να διαφυλάξουμε και να πλουτίσουμε τον ψυχικό μας κόσμο πάση θυσία. Δύσκολο πολύ! Θα ευχόμουν να γίνονται πραγματικά ουσιαστικότερες προσπάθειες γενικά, και για το θέατρο να έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν όσο το δυνατόν περισσότεροι άνθρωποι. Στην επαρχία πχ είναι καλός θεσμός τα φεστιβάλ-και τον χειμώνα,- και μας αρέσει να πηγαίνουμε!

Πώς είναι τα χρόνια της κρίσης να είναι κάποιος ηθοποιός;

Όπως είπε και η συγγραφέας Susan Sontag σε μια συνέντευξή της, σκοπός του καλλιτέχνη είναι να είναι παρών, και να αφιερώνει την προσοχή του στον κόσμο που ζει. Και πέρα από τις βιοποριστικές δυσκολίες ο κόσμος που ζούμε είναι ιδιαίτερα ζοφερός. Ο καλλιτέχνης λοιπόν βιώνει έντονα αυτήν την σκοτεινιά. Παρολαυτά ή ακριβώς γι’ αυτό, πόσο χαίρεται κανείς όταν βρίσκει, μέσα στο σκοτάδι παλιούς και νέους «πολύτιμους λίθους».

Το «Με κάρυ και κύμινο», παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κοινό. Πείτε μας λίγα λόγια για την παράσταση και για το πώς πήρατε την απόφαση να ανεβάσετε το εν λόγω θεατρικό;
Είναι η πρώτη φορά, νομίζω, που παρουσιάζεται ινδικό έργο στην Ελλάδα με άρωμα Bollywood (είναι και… μόδα έμαθα αυτός ο χορός). Το κύριο θέμα του είναι η αγάπη, η σύμπνοια και η μνήμη, πράγματα που αφορούν όλους όπου κι αν ζουν. Το κίνητρο να το παρουσιάσουμε ήταν η γλυκόπικρη χάρη με την οποία λέγονται και γίνονται όλα αυτά στη σκηνή και το εξωτικό άρωμα της Ινδίας. Οι συντελεστές της παράστασης είναι εξαιρετικοί όλοι τους κι έτσι νομίζω το κάθε τι σ’ αυτήν τη «χρωματιστή» παράσταση έχει ενδιαφέρον.

Ποια είναι τα άμεσα επαγγελματικά σας σχέδια;

Τα σχέδιά μου είναι πάντα πολλά και δύσκολα. Θα δούμε! Πάντως θεωρώ ότι πάμπολλα από τα κλασσικά έργα, ελληνικά και ξένα, κάτω από μια σύγχρονη ματιά έχουν ακόμα πολλά να μας πουν αρκεί να μένουμε στην ουσία, στον πυρήνα.

___________________________________________________________

Η Βάνα Παρθενιάδου γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα. Φοίτησε στην Κτηνιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και στη συνέχεια στη Δραματική Σχολή του Θεάτρου Τέχνης απ’ όπου και αποφοίτησε. Ως σπουδάστρια πήρε μέρος σε πολλές παραστάσεις του θεάτρου Τέχνης, κυρίως του αρχαίου δράματος.

Παρέμεινε στο Θέατρο Τέχνης ως ηθοποιός για αρκετό διάστημα κι έπαιξε σημαντικούς ρόλους σε πολλά έργα του Ελληνικού και ξένου ρεπερτορίου. Επίσης έλαβε μέρος σε παραστάσεις του αρχαίου δράματος.

Φεύγοντας από το Θέατρο Τέχνης συνεργάστηκε με διάφορους θιάσους. Συμμετείχε σε τρεις επιθεωρήσεις, στη μικρού μήκους ταινία «Υπόθεση Παπάζογλου» του Α. Καφετζόπουλου και στην ταινία του Κ. Καπάκα «Ουράνια». Είχε βασικούς ρόλους στις τηλεοπτικές σειρές «Αυθαίρετοι» , «Οι απαράδεκτοι», «Εξ αδιαιρέτου», «Είμαι ο πρωθυπουργός», «Εμείς κι εμείς» κ.ά.

Τα τελευταία χρόνια πρωταγωνίστησε στις παραστάσεις «Με δύναμη από την Κηφισιά», «Φαύστα», «Έρως και τέλος», «Οι συνένοχοι» και «Μικρές ιστορίες φόνων» καθώς και στην τηλεοπτική μεταφορά του μυθιστορήματος «Το 10» σε σκηνοθεσία Πηγής Δημητρακοπούλου.

Λατρεύει το θέατρο, το σινεμά, τα βιβλία, και την επικοινωνία. Προτιμά τους μεγάλους και μικρούς κλασσικούς αλλά ενθουσιάζεται και με τα σύγχρονα, παλλόμενα ρεύματα της Τέχνης.

Λάμπρος Παπαθανασίου (ΑΜΠΕ)

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις