Θερινά σινεμά: Με «δυνατά χαρτιά» οι αποψινές προβολές [vids]
Η αρχή για τα θερινά σινεμά έγινε και φέτος και όλοι αισιοδοξούν σε ένα καλύτερο μέλλον. Προς το παρόν, το βάρος πέφτει στις ταινίες που έκαναν μεγάλη επιτυχία το χειμώνα («1917», «Joker», «Παράσιτα», «Ευτυχία»), αλλά και δυνατά φιλμ, που βγήκαν λίγο πριν την καραντίνα, («Το Βαμμένο Πουλί», «Κατηγορώ», «Η Μπαλάντα της Τρύπιας Καρδιάς»). Οι νέες ταινίες που βγαίνουν απόψε, 4 Ιουνίου, είναι δυο γαλλικές κωμωδίες, «Παιχνίδια Ζευγαριών» και «Οι Αταίριαστοι», καθώς και τρεις παλαιότερες ταινίες του θριαμβευτή των Όσκαρ Μπονγκ Τζουν-χο που προβάλλονται για πρώτη φορά στη χώρα μας, σε επιλεγμένους κινηματογράφους. Ξεχωρίζει και με διαφορά το κινηματογραφικό διαμάντι «Μνήμες Φόνων», ένα από τα καλύτερα αστυνομικά θρίλερ των τελευταίων 20 ετών.
Μνήμες Φόνων («Memories of Murder») Αστυνομικό θρίλερ, νοτιοκορεάτικης παραγωγής του 2003, σε σκηνοθεσία Μπονγκ Τζουν-χο, με τους Σονγκ Κανγκ-χο, Κιμ Σανγκ-κιούνγκ, Κιμ Ρο-χα κ.ά. Ένα άγνωστο κινηματογραφικό διαμάντι του Μπονγκ Τζουν-χο, πολλά χρόνια πριν από τα «Παράσιτα», έρχεται στην Ελλάδα και πραγματικά είναι μια ευκαιρία να το ανακαλύψετε. Πρόκειται για ένα αστυνομικό θρίλερ, που βασίζεται σε αληθινά γεγονότα και που θα μπορούσε πει κάποιος ότι έχει επηρεαστεί από του σουξέ του «Seven» του Φίντσερ, αλλά με τη σειρά του έχει εμπνεύσει το «Zodiac» - και πάλι του Φίντσερ. Ο Νοτιοκορεάτης σκηνοθέτης δίνει ένα δυνατό, υποβλητικό αστυνομικό θρίλερ και όπως συνηθίζει έχει σε πρώτο πλάνο το μαύρο χιούμορ του και σε δεύτερο τις πολιτικές του αναφορές.
https://www.youtube.com/watch?v=-YvWR3Bds0A
Η ιστορία ξεκινάει το 1986, σε μια χώρα που βράζει από τις πολιτικές εξελίξεις, καθώς το στρατιωτικό καθεστώς πνέει τα λοίσθια. Ένας ντετέκτιβ που πιστεύει ότι καταλαβαίνει τον εγκληματία με μια ματιά και ο συνεργάτης του, μια φάτσα βγαλμένη από τις ταινίες καράτε του ‘70, που πιστεύει ότι τα αλλεπάλληλα χτυπήματα στους υπόπτους, ανοίγουν τα στόματα, θα βρεθούν μπροστά σε ένα πτώμα μιας δολοφονημένης κοπέλας, που έχει βιαστεί. Θα ακολουθήσουν ακόμη δύο νεκρές κοπέλες, με τα ίδια χαρακτηριστικά δολοφονίας. Κάτι πρωτόγνωρο για αυτούς τους επαρχιώτες αστυνομικούς. Βρίσκονται μπροστά σε ένα σίριαλ κίλερ.
Οι πρωτόγονες έρευνές τους καταλήγουν σε ένα μεγάλο φιάσκο, καθώς εκτός από την ανεπάρκειά τους δεν διαθέτουν και τα τεχνολογικά εφόδια. Ο ερχομός του έμπειρου μπλαζέ και άλλης νοοτροπίας ντετέκτιβ από τη Σεούλ θα βάλει σε άλλη βάση την έρευνα, αλλά και πάλι παρότι φτάνουν κοντά στον ύποπτο, οι αδυναμίες του αστυνομικού σώματος τους εκθέτουν. Οι πολυπρόσωπες αστυνομικές δυνάμεις είναι μόνο για να προστατεύουν το καθεστώς...
https://www.youtube.com/watch?v=7YT73OORMHo
Ο Μπονγκ Τζουν-χο, οργανώνει ένα στέρεο θρίλερ, τοποθετεί εύστοχα τις πινελιές μαύρου χιούμορ, χωρίς να κλέβει από την αγωνία και την τραγικότητα της ιστορίας του, στήνει εξαιρετικά πλάνα και καταφέρνει να κάνει ένα από τα καλύτερα φιλμ του είδους των τελευταίων 20 ετών. Αν είχε κάνει μία σχετική οικονομία στο πρώτο μέρος της ταινίας του, κόβοντας κάτι από ορισμένες σκηνές φλυαρίας και αχρείαστων επεξηγήσεων, ίσως να είχε ανέβει επίπεδο. Όπως κάνει δηλαδή στο δεύτερο μέρος, που αλλάζει ταχύτητα, μπαίνει βαθιά στην ουσία και με ρεαλισμό παραδίδει μία υποδειγματική αστυνομική ιστορία αγωνίας. Επιπλέον, διαθέτει ένα συγκλονιστικό φινάλε, αλλά και μια μαγική σεκάνς λίγο πριν το τέλος, όταν ο ύποπτος τρέπεται σε φυγή στα πιο βαθιά σκοτάδια. Μία από τις ωραιότερες σεκάνς του σύγχρονου κινηματογράφου.
Παιχνίδια Ζευγαριών («Doubles Vies») Κομεντί, γαλλικής παραγωγής του 2018, σε σκηνοθεσία Ολιβιέ Ασαγιάς, με τους Γκιγιόμ Κανέ, Ζιλιέτ Μπινός, Βενσάν Μακέιν, Πασκάλ Γκρεγκορί κ.ά. Σεξ, ψέματα και λογοτεχνία διά χειρός του σεναριογράφου και σκηνοθέτη Ολιβιέ Ασαγιάς, που εδώ θέλει να κάνει μία γουντιαλενική κομεντί, χωρίς να είναι βεβαίως ο Γούντι Άλεν. Η ταινία, που υπήρξε επίσημη συμμετοχή στο Φεστιβάλ της Βενετίας το 2018, διακρίνεται για τις χαριτωμένες στιγμές της, καθώς διαθέτει και ένα ευπρόσωπο καστ, του οποίου ηγείται η χαρισματική Ζιλιέτ Μπινός, αλλά και για τη γαλλική φλυαρία της, μιλώντας για θέματα όπως η κρίση των συζυγικών σχέσεων, τις απιστίες, και συνάμα για το εκδοτικό περιβάλλον, που συνεχώς μεταβάλλεται από τις νέες τεχνολογίες και το σύμπαν των σόσιαλ μίντια. Ο Ασαγιάς αναδεικνύει ως ένα βαθμό τα προβλήματα της σύγχρονης διανόησης στο Παρίσι, αλλά και όλα τα τεχνολογικά καλούδια που έχουν επηρεάσει το βιβλίο. Στα υπέρ αυτής της χλιαρής γαλλικής κομεντί και το συμπαθές φινάλε.
Οι Αταίριαστοι («Le Lion») Κωμωδία, γαλλικής και βελγικής παραγωγής του 2020, σε σκηνοθεσία Λουντοβίκ Κολμπό-Ζουστίν, με τους Ντάνι Μπουν, Φιλίπ Κατρίν, Αν Σερά, Σόφι Βερμπέκ κα. Ευχάριστη, αλλά χωρίς ιδιαίτερες απαιτήσεις, γαλλική κωμωδία, που παρωδεί τις κατασκοπικές ταινίες του Χόλιγουντ, στηριζόμενη σε μεγάλο βαθμό στις ερμηνείες των δυο πρωταγωνιστών και στα φαρσικά στοιχεία της. Συνδυάζεται με ποπ κορν, μπύρες και άλλα ποτά, ενώ δεν θα λείψουν και τα χαχανητά που θα προκαλέσουν το διασκεδαστικό στόρι και οι πρωταγωνιστές Ντάνι Μπουν και Φιλίπ Κατρίν.
https://www.youtube.com/watch?v=6U4H56egbwc
Με πληροφορίες από Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων