Η Αρλέτα έφυγε από τη ζωή τον Αύγουστο του 2017. Η ίδια αποκαλούσε τα Εξάρχεια “πατρίδα” της. Οσο θερμά υποδέχθηκε η κοινή γνώμη την ανακοίνωση ότι θα στηθεί Αγαλμα της αγαπημένης σε όλους, όποιος είδος τραγουδιού κι αν ακούμε, Αρλέτας, άλλο τόσο “μείναμε με το στόμα ανοιχτό” όταν είδαμε τις πρώτες φωτογραφίες από το έργο του καλλιτέχνη. Στη συμβολή των οδών Ιουστινιανού και Καλλιδρομίου στα Εξάρχεια, στην μικρή πλατεία απέναντι από το πατρικό της, στο μέρος που γεννήθηκε και έζησε η Αρλέτα, οι φίλοι της που θα συγκεντρωθούν για να κάνουν τα αποκαλυπτήρια του αγάλματός της, θα βρεθούν μπροστά σε μια μεγάλη έκπληξη.

Το έργο έχει φιλοτεχνήσει ο Κυριάκος Ρόκος, γλύπτης και συμφοιτητής στη Σχολή Καλών Τεχνών, ενώ τα έξοδα για το μνημείο ανέλαβε η στενή της φίλη Άννα Σταματοπούλου. Τον χώρο παραχώρησε ο Δήμος Αθηναίων. Το άγαλμα θα τοποθετηθεί ακριβώς απέναντι από το πατρικό της, όπου έχει ήδη μπει πλακέτα που αναγράφει ότι εκεί έζησε η Αρλέτα αλλά και ο Γιώργος Ιωάννου. Όλοι περιμέναμε με αγωνία να δούμε το έργο τέχνης που τιμά την μεγάλη τραγουδίστρια και τραγουδοποιό.

Ο ίδιος ο γλύπτης που φιλοτέχνησε το άγαλμα ανέβασε φωτογραφία του έργο στην προσωπική του σελίδα στο facebook, το οποίο είναι τόσο αφαιρετικό, που στην επιγραφή θα μπορούσε να αναγραφεί και το όνομα οποιουδήποτε άλλου καλλιτέχνη, εκτός της Αρλέτας και να μην απορήσει κανείς. Ο Κυριάκος Ρόκος είναι γνωστός δημιουργός για την αφαιρετική τεχνοτροπία του και πολλοί στα σχόλια της ανάρτησής του στο Facebook υποδέχθηκαν το δημιούργημά του με θετικά σχόλια, αλλά οι περισσότεροι όπως φαίνεται σχολίασαν το ότι είναι τόσο αφηρημένο που δύσκολα κάποιος θα εντοπίσει την χαρακτηριστική παρουσία της Αρλέτας παρά μόνον ίσως ένα κομμάτι από την ταστιέρα και τα κλειδιά της αγαπημένης της κιθάρας στην πάνω μεσαία άκρη του έργου.

Η πορεία της στον χρόνο

Η Αρλέτα γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε ζωγραφική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών. Ξεκίνησε τη δισκογραφική της καριέρα τη δεκαετία του 1960, συμμετέχοντας στο λεγόμενο νέο κύμα της ελληνικής μουσικής. Στα πρώτα της δισκογραφικά βήματα συνεργάστηκε με αρκετούς γνωστούς συνθέτες, όπως οι Γιάννης Σπανός, Νότης Μαυρουδής, Νίκος Χουλιαράς, Γιώργος Κοντογιώργος. Στη συνέχεια πραγματοποίησε έναν δίσκο με διασκευές τραγουδιών του Μάνου Χατζιδάκι για το θέατρο. Το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου 1967 προλαβαίνει τις ηχογραφήσεις της συνεργασίας της με τον Μίκη Θεοδωράκη για το Romancero Gitano, το οποίο τελικά ηχογραφεί μετά την μεταπολίτευση, το 1978.

Πρωτοτραγούδησε στη μπουάτ “Κιβωτός” του Μίνου Αργυράκη. Ανέλαβε τη μπουάτ “Ταβάνια”, αλλά κυνηγήθηκε από τη χούντα των συνταγματαρχών, με αποτέλεσμα να μείνει εκτός τραγουδιού για περίπου τέσσερα χρόνια. Μία πρόσκληση του Georges Moustaki για συμμετοχή στις συναυλίες του στο Παρίσι, την επαναφέρει και επιστρέφει ύστερα από καιρό ξανατραγουδώντας, στο θέατρο Bobino. Τραγουδάει σε χώρους όπως το “Καφεθέατρο” στην Αθήνα και το “Λιόγερμα” της Θεσσαλονίκης.

Το 1981 ηχογράφησε τον πρώτο δίσκο με δικό της υλικό (“Ένα Καπέλο με Τραγούδια”). Το 1984 και το 1985 γνώρισε μεγάλη επιτυχία, με τραγούδια που της έγραψαν ο συνθέτης Λάκης Παπαδόπουλος και η στιχουργός Μαριανίνα Κριεζή στους δίσκους Περίπου και Τσάι Γιασεμιού. Στις 3 Σεπτεμβρίου του 1986 γιορτάζοντας τα 20 χρόνια της στο τραγούδι, δίνει την πρώτη μεγάλη της συναυλία στο θέατρο του Λυκαβηττού, στην οποία παρευρίσκονται πάνω από 6.000 άτομα.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις