Μία "αποκατάσταση" πίνακα με την Παρθένο που πήγε... πολύ στραβά [pics]
Η "αποκατάσταση" φέρεται να έγινε έναντι 1.200 ευρώ από έναν τεχνίτη που έκανε αναπαλαιώσεις επίπλων. Ο πρωτότυπος πίνακας βρίσκεται στο Μουσείο Πράδο, ωστόσο και το αντίγραφο είναι μεγάλης αξίας, με αποτέλεσμα η Ένωση Επαγγελματιών Συντηρητών Τέχνης της Ισπανίας, να εκδώσει ανακοίνωση που έκανε λόγο για "βανδαλισμό" και να καλέσουν την κυβέρνηση να λάβει αυστηρά μέτρα για την αποκατάσταση έργων τέχνης. Οι φωτογραφίες "μιλούν" από μόνες τους, καθώς το αποτέλεσμα μετά το "καθάρισμα" είναι τρομακτικό.
Η ιστορία αυτή θύμισε άλλη μία αποτυχημένη "αποκατάσταση" μίας εικόνας του Χριστού σε εκκλησία της ισπανικής πόλης Borja , πριν από οκτώ χρόνια.
Αλλά και με την "αποκατάσταση" αγάλματος του Αγίου Γεωργίου του 16ου αιώνα, στην βόρεια Ισπανία, με τον άγιο να καταλήγει να θυμίζει Playmobil.
Μιλώντας στην βρετανική εφημερίδα Guardian, ο συντηρητής Φερνάντο Καρέρα δήλωσε πως τέτοια φαινόμενα δείχνουν την ανάγκη η εργασία της αποκατάστασης να γίνεται με σοβαρό τρόπο, μόνο από υπεύθυνα χέρια. "Δεν νομίζω ότι αυτοί οι άνθρωποι πρέπει να αποκαλούνται συντηρητές. Ας είμαστε ειλικρινείς, είναι σκίτζήδες που προκαλούν καταστροφές". Ο Καρέρα που είναι πρώην πρόεδρος της Ένωσης Επαγγελματιών Συντηρητών Τέχνης της Ισπανίας, ανέφερε πως ο νόμος είναι που επιτρέπει σε ανθρώπους που δεν γνωρίζουν, να αναλαμβάνουν την αποκατάσταση και την συντήρηση έργων τέχνης.
"Μπορείτε να φανταστείτε να μπορούσε οποιοσδήποτε να κάνει μία χειρουργική επέμβαση; Ή κάποιος να πουλάει φάρμακα χωρίς άδεια φαρμακοποιού; Ή κάποιος να σχεδιάσει ένα κτίριο χωρίς πτυχίο Αρχιτεκτονικής;" ανέφερε και κάλεσε για αυστηροποίηση της νομοθεσίας. "Βλέπουμε αυτά τα πράγματα να συμβαίνουν ξανά και ξανά. Δείχνει πόσο σημαντικοί είναι οι συντηρητές τέχνης. Πρέπει να επενδύσουμε στην κληρονομιά μας και πριν ξεκινήσουμε να υπολογίζουμε οικονομικά κόστη, πρέπει να διασφαλίσουμε ότι όσοι αναλαμβάνουν την δουλειά αυτή, είναι σωστά εκπαιδευμένοι".
Η María Borja, αντιπρόεδρος της Ένωσης, λέει πως το φαινόμενο είναι πολύ πιο ευρύ, από ό,τι πιστεύεται γιατί στη δημοσιότητα έρχονται μόνο οι ακραίες περιπτώσεις, όπως οι παραπάνω, ενώ άλλες αποκρύπτονται. "Όταν μη ειδικοί κάνουν παρεμβάσεις σε έργα τέχνης, τα έργα τέχνης υποφέρουν και η ζημιά είναι μη αναστρέψιμη" τονίζει.