Στόχος του είναι να φέρει το ευρύ κοινό πιο κοντά στο έργο του συντηρητή και του ερευνητή έργων τέχνης και μέσα από αυτό, στα υλικά και τις τεχνικές, στο ιστορικό πλαίσιο ενός έργου τέχνης καθώς και στο μήνυμα και την έκφραση του δημιουργού. Σύμφωνα με ενημέρωση από την Πινακοθήκη, για τον σκοπό αυτό έχει επιλεγεί να μελετηθεί το έργο του γάλλου ζωγράφου Σαρλ Λουί Μυλλέρ (Charles Louis Muller, 1815-1892) με τίτλο “30 Μαρτίου 1814“.

“Η συντήρηση και παρουσίαση του τεραστίων διαστάσεων (445 Χ 845 εκ.) πίνακα στο κοινό, αποτελεί ένα από τα στοιχήματα της Μόνιμης Έκθεσης της νέας Εθνικής Πινακοθήκης.
Το έργο απεικονίζει τη μέρα που οι Γάλλοι έμαθαν ξαφνιασμένοι ότι τα στρατεύματα της Πρωσίας, της Αυστρίας και της Ρωσίας έφτασαν στα περίχωρα του Παρισιού, ενώ ο Ναπολέων, παρά τις επαναλαμβανόμενες ήττες, έστελνε νικηφόρα μηνύματα στο Παρίσι. Ακόμη και στις 28 Μαρτίου η εφημερίδα Journal de L’ Empire μιλούσε για τις νίκες των γαλλικών στρατευμάτων στο Chaumont. Έτσι, όταν οι σύμμαχοι έφτασαν στα περίχωρα του Παρισιού, οι Γάλλοι, αιφνιδιασμένοι και έκπληκτοι από τα γεγονότα, έτρεξαν να υπερασπιστούν την πόλη τους. Στον πίνακα απεικονίζεται η στιγμή που ένα αλλόκοτο συνονθύλευμα τραυματιών, ηλικιωμένων, παιδιών, γυναικών, αιχμαλώτων πολέμου, απλών πολιτών κ.λπ. συγκεντρώνεται στην αψίδα του Σαιν Ντενί, μια εμβληματική τοποθεσία της γαλλικής πρωτεύουσας, σε μια απεγνωσμένη και ανέλπιδα προσπάθεια να υπερασπιστούν την πόλη τους. Την επόμενη ημέρα, 31 Μαρτίου 1814 οι συμμαχικές δυνάμεις εισήλθαν στο Παρίσι”.

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Πέμπτη 05 Νοεμβρίου 2020 η εναρκτήρια τηλε-συνάντηση του έργου ΠΡΩΤΕΑΣ «ΠΡοηγμένο σύστημα…

Posted by Εθνική Πινακοθήκη – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτσου / National Gallery on Saturday, November 14, 2020

Σύμφωνα με σχετικό δελτίο Τύπου, κεντρικός στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη της υποδομής Εργαστήριου Ανοικτής Θέασης (ΕΑΘ) σε χώρους της Εθνικής Πινακοθήκης – Μουσείο Αλεξάνδρου Σούτζου. Στο εργαστήριο αυτό θα φιλοξενούνται καινοτόμα αναλυτικά συστήματα από το Ινστιτούτο Ηλεκτρονικής Δομής και Λέιζερ του ΙΤΕ και το Ινστιτούτο Πυρηνικής και Σωματιδιακής Φυσικής του Εθνικού Κέντρου Έρευνας Φυσικών Επιστημών «ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ», για την εφαρμογή συνδυαστικών πρωτοκόλλων τεχνικών απεικόνισης και φασματοσκοπίας in situ.  Τα συστήματα αυτά θα ενσωματώσουν και αναβαθμίσουν την τρέχουσα μεθοδολογία τεκμηρίωσης και συντήρησης που εφαρμόζεται στην Πινακοθήκη για την ολοκληρωμένη μελέτη ζωγραφικών έργων.

Ο πίνακας που θα αναλυθει