Έξι μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης του νέου κανονισμού του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), που επιβάλλει τη χρήση καυσίμων στη ναυτιλία με περιεκτικότητα σε θείο μέχρι 0,5% από 3,5% που είναι σήμερα το όριο, υπάρχουν ακόμα θέματα εφαρμογής του που χρήζουν άμεσης παρέμβασης και αντιμετώπισης.

Αυτό προκύπτει από τη συνέντευξη Τύπου που έδωσε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης στο Ίδρυμα Ευγενίδου στο πλαίσιο του συνεδρίου για την ελληνική ναυτιλία Greek Shipping Summit με θέμα: «2020: The Wind of Change in Global Shipping» (Ο άνεμος της αλλαγής στην παγκόσμια ναυτιλία).

Ο πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, που εκπροσωπούν το 53% της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είπε ότι οι πλοιοκτήτες δεν έχουν κάποιο θέμα σχετικά με το να υπάρξει αποθείωση των καυσίμων προς όφελος του περιβάλλοντος, αλλά θα πρέπει ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του και πρωτίστως οι πετρελαϊκές εταιρείες παραγωγής που δεν μπόρεσαν έως σήμερα να ανταποκριθούν μέσω των κατάλληλων επενδύσεων παράγοντας τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα νέα καύσιμα.

Πρόσθεσε επίσης ότι «η μετάβαση χρήσης καυσίμων σύμφωνα με τις νέες απαιτήσεις του 2020 δεν θα είναι μία απλή διαδικασία».

«Είναι προκλητικό ακόμη και σήμερα έξι μήνες πριν την ημερομηνία έναρξης του νέου κανονισμού και ενώ υπάρχει πια πλήρης επίγνωση των προβλημάτων και των προκλήσεων που θα κληθεί να διαχειριστεί η πλοιοκτησία, να παραμένει απολύτως εκτός ευθυνών η βιομηχανία παραγωγής πετρελαίου, η οποία δεν ανταποκρίθηκε στο καθήκον της να μπορέσει, μέσω των κατάλληλων επενδύσεων, να παράγει εγκαίρως τα αναγκαία σε ποσότητα και ποιότητα, νέα καύσιμα. Δεν μπορώ να μην κατακρίνω επίσης την έλλειψη ανταπόκρισης στις ανησυχίες που εκφράσαμε, από τους κατασκευαστές των μηχανών των πλοίων μας. Κανείς δεν έχει εγγυηθεί αν θα λειτουργούν οι μηχανές με ασφάλεια με τα νέα καύσιμα, και αναφέρομαι ειδικότερα στα blends με τα οποία θα αναγκαστούμε να εφοδιασθούμε» τόνισε νωρίτερα στην ομιλία του ο πρόεδρος της Ελλήνων εφοπλιστών.

Ο κ. Βενιάμης είπε ότι η πρόταση των 28 κρατών της ΕΕ προς τον ΙΜΟ, που είναι ότι καλύτερο έχει γίνει τα δύο τελευταία χρόνια και βασίζεται σε μία μελέτη που έχει κάνει η γερμανική κυβέρνηση, ζητεί επανεξέταση των scrubbers (σσ σύστημα καθαρισμού καυσαερίων που συμβάλλουν στην ελάττωση των εκπομπών οξειδίων του θείου), ενώ θέτει θέμα ασφάλειας των νέων καυσίμων, ώστε να αποτραπούν οι αρνητικές επιπτώσεις στα πλοία και τα πληρώματα.

«Η ναυτιλία υπερασπίζεται το συμφέρον των πολλών και δεν θα δεχτεί κανονισμούς που αντίκεινται στην ασφάλεια των πλοίων και των ναυτικών. Αν συνεχίσουν έτσι κάποιοι θα χάσουν τον ύπνο τους» τόνισε ο κ. Βενιάμης.

Πρόσθεσε επίσης ότι στις προσεχείς ημέρες, ο ΙΜΟ στο πλαίσιο της 101ης Συνόδου της Επιτροπής Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) καλείται και πάλι να λάβει με υπευθυνότητα αποφάσεις για το σοβαρότατο θέμα της ασφάλειας των νέων καυσίμων, ώστε να αποτραπούν οι αρνητικές επιπτώσεις στην ασφάλεια.

Ο κ.Βενιάμης σε ερώτηση αν θα μπορέσουν να απασχοληθούν Έλληνες ως κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία, είπε ότι η ελληνική πλοιοκτησία έχει μία θέση γι' αυτό το θέμα ενώ δίνει αγώνα εδώ και χρόνια προκειμένου να επανέλθει η ναυτοσύνη στην Ελλάδα.

«Αν υπάρχει βούληση – και νομίζω ότι υπάρχει- είναι κάτι που θα έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες», τόνισε προσθέτοντας ότι «είμαστε εγκλωβισμένοι σε αγκυλώσεις των συνδικαλιστών».

«Έχετε ποτέ αναλογιστεί αν έρθουν νέα παιδιά στα βαπόρια τι σημαίνει αυτό αναπτυξιακά για το κράτος; Όλα αυτά τα λεφτά έρχονται 100% μέσα και μπαίνουν στην Ελλάδα ενώ ενισχύεται το ΝΑΤ» τόνισε.

Πρόσθεσε επίσης ότι «γιατί θα πρέπει σε έναν νέο να στερείται το δικαίωμα να απασχοληθεί στη θάλασσα με τη σύμβαση της ITF που εφαρμόζεται διεθνώς. Είναι ένα θέμα που θα πρέπει να εξετάσουμε προκειμένου να βοηθήσουμε στα προβλήματα της νεολαίας αλλά και της εθνικής οικονομίας» δήλωσε ο κ.Βενιάμης

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις