Υπογράμμισε ότι η ελληνική οικονομία επιδεικνύει έναν δυναμισμό ο οποίος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στην εμπιστοσύνη του ελληνικού και διεθνούς τραπεζικού συστήματος προς αυτήν, γεγονός που της επιτρέπει τη χρηματοδότηση της επέκτασης και ανανέωσης του στόλου.

Είναι ενδεικτικό ότι παρά τημείωση των δανείων από τις ελληνικές τράπεζες, η ελληνική ναυτιλία διατηρεί προνομιούχο πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση και δεν χρειάστηκε να επιδιώξει εναλλακτικές, αλλά ακριβότερες, μορφές χρηματοδότησης.

Μάλιστα, οι διεθνείς τράπεζες που, για τον ένα ή τον άλλο λόγο, αποχώρησαν από την Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης, επέλεξαν να διατηρήσουν το χαρτοφυλάκιο ναυτιλιακών δανείων.

Έτσι σήμερα το σύνολο της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών στη ναυτιλία ξεπερνά τα 8 δισ. ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος της οποίας είναι δάνεια σε ξένο νόμισμα (δολάριο).

Σημειώνεται ότι ο ελληνικός εμπορικός στόλος ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 3.000 πλοίων στα τέλη του 2018. Αντίστοιχα, η δυναμικότητά του υπερέβη επίσης για πρώτη φορά εφέτος το όριο των 200 εκατ. τόνων.