Οι προσφορές της Black Friday, κάθε χρόνο, ελκύουν και περισσότερους Έλληνες καταναλωτές, ωστόσο, σύμφωνα με τους ειδικούς, υπάρχουν προϊόντα που αξίζουν να αγοραστούν και άλλα που καλό είναι να αποφεύγονται ενώ αυξάνονται οι κίνδυνοι και τα περιστατικά εξαπάτησης.

Συγκεκριμένα τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο οι απόπειρες απάτης αυξάνονται κατά 18% σε σύγκριση με άλλες περιόδους του έτους, ενώ όσο μεγαλώνει η δημοτικότητα της Black Friday, αντίστοιχη ανοδική τάση παρατηρείται και στις «απειλές», σύμφωνα με την PayPal. Συγκεκριμένα το 1,36% όλων των συναλλαγών που πραγματοποιούνται στη Black Friday ενδέχεται, σύμφωνα με αναλύσεις, να αποτελεί απόπειρα δόλιας ενέργειας.

Οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων

Τα εσωτερικά δεδομένα της πλατφόρμας Black-Friday.Global για το 2018 στην Ελλάδα δείχνουν αύξηση 1141% στις πωλήσεις τη Black Friday σε σύγκριση με μια συνηθισμένη ημέρα. Αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί δεν είναι ασυνήθιστοι.

Για παράδειγμα, στο Ηνωμένο Βασίλειο, η αύξηση ήταν 1708%, στη Γερμανία – πάνω από 2418%, και στην Αυστρία – πάνω από 3000%.

Τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών δείχνουν ότι στην Ελλάδα οι πέντε πιο αγορασμένες κατηγορίες προϊόντων κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής περιλαμβάνουν είδη ένδυσης, υποδήματα, καλλυντικά και αρώματα, ηλεκτρονικά είδη και οικιακές συσκευές.

Οι Έλληνες προβλέπουν να λάβουν μέρος στις πωλήσεις τόσο σε ηλεκτρονικά όσο και σε φυσικά καταστήματα και είναι έτοιμοι να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 242 ευρώ.

Προσοχή στις e-συναλλαγές

Από την πλευρά της Γενική Διεύθυνση Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, συμβουλεύει τους καταναλωτές να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί κυρίως ως προς τις διαδικτυακές τους συναλλαγές.

Αναλυτικά:

1. Να προτιμούν να συναλλάσσονται με γνωστά σε αυτούς ηλεκτρονικά καταστήματα.

2. Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί στην περίπτωση που ένα προϊόν πωλείται σε εξαιρετικά χαμηλή τιμή και να αποφεύγουν τις προσφορές που εμφανίζονται σε αναδυόμενα παράθυρα, αν προέρχονται από άγνωστους ιστοτόπους.

3. Να αποφεύγουν να παρέχουν προσωπικά δεδομένα αν δεν είναι απολύτως βέβαιοι για την ασφάλεια της ιστοσελίδας.

4. Να κρατούν αρχείο με τις συναλλαγές τους.

Για καταγγελίες σχετικά με φαινόμενα παράνομων και παραπλανητικών συμπεριφορών οι καταναλωτές μπορούν να απευθύνονται στηντηλεφωνική γραμμή Καταναλωτή 1520της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα έως Παρασκευή) και ώρες από 09.00 έως 15.00.

Επίσης, οι καταγγελίες μπορούν να υποβάλλονται μέσω της φόρμας καταγγελιών του ιστοτόπου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων (www.mindev.gov.gr)ή με ηλεκτρονικό μήνυμα στη διεύθυνση[email protected]

Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών: Η Black Friday είναι μία ημέρα γιορτής

Να αξιοποιήσουν προς το συμφέρον τους τις χαμηλές τιμές που θα βρουν στην αγορά, την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου, καλεί τους καταναλωτές ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών. Ταυτόχρονα επισημαίνει στον επιχειρηματικό κόσμο τον κίνδυνο ο θεσμός αυτός να χάσει το σκοπό και την αίγλη του, εάν μετατραπεί από ημέρα γιορτής του εμπορίου, σε μία ακόμη παρατεταμένη και αναιμική περίοδο προσφορών.

Σε ανακοίνωσή του ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών σημειώνει ότι θεωρεί την Black Friday μία ημέρα γιορτής του εμπορίου που αφορά όλο τον εμπορικό κόσμο, ανεξαρτήτως μεγέθους επιχείρησης και κατηγορίας προϊόντων. Συμμετέχοντας σε αυτή την ενέργεια, οι επιχειρήσεις αυξάνουν τις πωλήσεις τους και ενισχύουν άμεσα την ρευστότητα τους, αλλά παρέχουν παράλληλα την δυνατότητα στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις πολύ χαμηλές τιμές σε συγκεκριμένα είδη.

«Η έρευνα αγοράς αποτελεί πάντοτε χρήσιμο εργαλείο για τον καταναλωτή, για να επιλέξει με αντικειμενικά κριτήρια τα προϊόντα που καλύπτουν τις προσωπικές του ανάγκες, συνυπολογίζοντας τη σχέση ποιότητας και τιμής, ειδικά για είδη τα οποία έχουν υψηλή αξία αγοράς» όπως υπογραμμίζεται στη σχετική ανακοίνωση.


Black Friday: Πως προέκυψε το όνομα

Στην Αμερική, όπου ξεκίνησε, η Black Friday είναι η Παρασκευή μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Η ονομασία «Μαύρη Παρασκευή» θεωρείται πως προέρχεται από τα κέρδη των επιχειρήσεων, τα οποία ήταν αυξημένα στη συγκεκριμένη περίοδο.

Όπως λέγεται, οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων χρησιμοποιούσαν κόκκινο στυλό όταν σημείωναν στα βιβλία τους τα ελλείμματα και μαύρο όταν είχαν πλεόνασμα- εξ ου και η Black Friday.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις