Πενταψήφια χρέωση: Αυστηρότερες ποινές για εταιρείες που παγιδεύουν τους καταναλωτές

Πενταψήφιοι αριθμοί: Αυστηρότερες ποινές για εταιρείες που παγιδεύουν τους καταναλωτές

Πενταψήφια χρέωση: Φρένο μπαίνει στις εταιρείες που συστηματικά εξαπατούν τους καταναλωτές.

Πενταψήφια χρέωση: Έρχεται νέος κώδικας για τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων από την Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), μετά και τις συστάσεις του Συνηγόρου του Καταναλωτή. Σύμφωνα με την εφημερίδα «Καθημερινή», συλλέγονται στοιχεία προκειμένου να μεταβληθεί ο χαρακτήρας των κατηγοριών, από πλημμεληματικός σε κακουργηματικός. Τα παραπάνω αφορούν τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης που παρέχονται μέσω κλήσεων σε 10ψήφιους αριθμούς που ξεκινούν από 901,909 κλπ ή πενταψήφιους κωδικούς 19ΧΧΧ,54ΧΧΧ κλπ.

Η ακούσια εγγραφή στις υπηρεσίες αυξημένων χρεώσεων γίνεται πολλές φορές μέσω παραθύρων που ανοίγουν αιφνιδιαστικά στην οθόνη του χρήστη ή μέσω προωθητικών ενεργειών που ανακοινώνουν στον χρήστη ότι κερδίζουν ένα σημαντικό ποσό. Και στις δύο περιπτώσεις ενεργοποιείται χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του, μια σύνδεση υψηλής χρέωσης. Οι καταγγελίες στην ΕΕΤΤ από περίπου 300 που ήταν το 2015, πέρυσι ξεπέρασαν τις 2.000 ή πάνω από πέντε καταγγελίες κάθε ημέρα του έτους. Επίσης, το 2018 ο Συνήγορος του Καταναλωτή δέχτηκε περίπου επιπλέον 2.000 καταγγελίες για αθέμιτη χρέωση από τηλεφωνικές γραμμές υψηλών χρεώσεων.

Όπως είπε στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής ο πρόεδρος της ΕΕΤΤ Κώστας Μασσέλος, στόχος του νέου κώδικα που αναμένεται να αποφασιστεί την επόμενη εβδομάδα είναι να διασφαλιστεί η ρητή συναίνεση του τελικού χρήστη - καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας και εν τέλει της χρέωσής της. Η συναίνεση θα δίνεται μέσω SMS όχι μόνο προς τον πάροχο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, αλλά και προς τον πάροχο του δικτύου. Ο τελευταίος θα εφαρμόζει την χρέωση της υπηρεσίας μόνο αν λάβει τη ρητή συγκατάθεση του καταναλωτή για την αποδοχή της υπηρεσίας.


Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης

Οι υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης σχετίζονται με τη μετάδοση πληροφορίας / περιεχομένου σε δίκτυα ηλεκτρονικών επικοινωνιών. Παραδείγματα ΥΠΠ αποτελούν οι ψηφοφορίες ( πχ ψηφοφορία για Eurovision), οι διαγωνισμοί, η αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, η παροχή τεχνικής υποστήριξης, τα παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, οι υπηρεσίες πληροφόρησης ( π.χ καιρός), αστρολογία /χαρομαντεία, οι υπηρεσίες ενηλίκων κλπ. Η πρόσβαση σε αυτές είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης /αποστολής SMS /MMS προς αριθμούς που ξεκινούν από 901, 902, 806, 812 ,825, 850 , 876, 14 ,190-195, 54 κλπ.

Ωστόσο η χρέωση για τη χρήση αυτών υπηρεσιών είναι υψηλότερη από τις βασικές υπηρεσίες και η τιμολόγηση πραγματοποιείται με χρέωση στον λογαριασμό του χρήστη. Όμως υπάρχουν και Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή – με ή χωρίς κόστος-του χρήστη. Η εγγραφή μπορεί να γίνει σε τακτική ( όπως εβδομαδιαία , δεκαπενθήμερη, μηνιαία ) ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει η αποστέλλει ο χρήστης.