Τιμή βενζίνης:Από τις αρχές Μαρτίου, το κύμα πανικού και μαζικών ρευστοποιήσεων συμπαρέσυρε στη δίνη του και το πετρέλαιο, με την τιμή του αμερικανικού αργού να είναι κάτω από τα 30 δολάρια το βαρέλι, καθώς οι έκτακτες μειώσεις επιτοκίων από FED και τις υπόλοιπες κεντρικές τράπεζες δεν κατάφεραν να καθησυχάσουν τις αγορές.

Ερωτήματα λοιπόνπροκαλεί η τιμή ανά λίτρο που κυμαίνεται σε υψηλά επίπεδα ακόμα στην Ελλάδα, τη στιγμή που η τιμή του βαρελιού έχει πέσει.Ο πίνακας εξέλιξης τιμών είναι χαρακτηριστικός με τα στοιχεία όπως εμφανίζονται δημοσιευμένα από τη Γεν. ΓραμματείαΕμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή και από τις δημοσιευμένες τιμές καυσίμων της PLATS για την Ανατολική Μεσόγειο (ουσιαστικά τις διαμορφούμενες διεθνείςτιμές των διυλιστηρίων στην περιοχή μας πριν από φόρους).

Όπως φαίνεται από τον πίνακα, οι διεθνείς τιμές (PLATS) έχουν υποχωρήσει από την αρχή του έτους κατά περίπου 24, 5 σεντς ανά λίτρο.

Οι ανακοινωμένες τιμές διυλιστηρίου με φόρους (προ ΦΠΑ) δηλαδήοι τιμές που πωλούν τα διυλιστήρια στους πελάτες τους (σημειώνοντας ότι πάνω σε αυτές μπορεί να υπάρχουν και κάποιες εκπτώσεις) έχουν πέσει κατά περίπου 22,7 cents / λίτρο. Εν ολίγοις, τα διυλιστήρια πέρασαν την μείωση κόστους στους πελάτες τους.Θα περίμενε κάνεις να δει την διαφορά αυτή να φτάνει, τουλάχιστον κατά ένα μεγάλο μέρος, στις τιμές της αντλίας που πληρώνουν οι καταναλωτές. Αν αυτά τα 23 σεντςπερνούσαν στη λιανική, αυτό θα αντιπροσώπευε μια μείωση της τάξης του 14,5%.

Αντίθετα όμως φαίνεται στο επίσημο δελτίο τιμών του Υπουργείου Ανάπτυξης:

  • Οι τιμές παρέμειναν σταθερές ή ακόμα και ελαφρώς αυξημένες τον Ιανουάριο
  • Ενώ άρχισαν να πέφτουν τον Φεβρουάριο, η μείωση είναι περίπου η μισή από ό,τι θα δικαιολογούσε η πτώση των τιμών χονδρικής. Τα περιθώρια εμπορίας αυξήθηκαν κατά περίπου 10-12 σεντς ανά λίτρο. Με δεδομένο ότι τα συνήθη περιθώρια εμπορίας είναι περίπου 9 με 10 σεντς ανά λίτρο (μετά τομεταφορικό κόστος, το οποίο είναι της τάξεωςτων 4 με 5 σεντς ανά λίτρο) μιλάμε γιααύξηση περιθωρίων κατά πάνω από 100%.