Οι κύριοι άξονες του νομοσχεδίου παρουσιάστηκαν από τον υπουργό Κωστή Χατζηδάκη στα μέλη της κυβέρνησης που συνεδρίασαν υπό τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και οι σχετικές διατάξεις -που αναμένεται να ανακοινωθούν αναλυτικά στις 5 Ιουνίου, Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος – εντάσσονται σε έναν ευρύτερο σχεδιασμό για «πράσινες» μετακινήσεις και βελτίωση της ποιότητας ζωής στις πόλεις.

Μάλιστα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε στο Υπουργικό ότι «δεν μιλάμε μόνο για την ηλεκτροκίνηση, αλλά και για το πλαίσιο κινήτρων για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και του αποτυπώματος των αερίων του θερμοκηπίου».

Σύμφωνα με δημοσίευμα στα ΝΕΑ το κυβερνητικό σχέδιο περιλαμβάνει:

  • Οικολογικό μπόνους (επιδότηση) για απόκτηση ηλεκτρικού ΙΧ, δικύκλου, ποδηλάτου και μικρών βαν που απευθύνεται σε φυσικά πρόσωπα, εταιρείες και ταξί. Οι πληροφορίες φέρνουν το μπόνους για τα ΙΧ στα 5.000 ευρώ, ενώ για τα ταξί και τα μικρά βαν δεν αποκλείεται το ποσό να ανεβαίνει στις 8.000 ευρώ. Μάλιστα, όπως έχει αναφέρει ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας η επιδότηση δεν θα είναι κλιμακωτή, αλλά θα πρόκειται για ένα σταθερό ποσό, ανεξάρτητα από την τιμή του μοντέλου που θα επιλέξει κάθε καταναλωτής.Για τα ηλεκτρικά σκούτερ και τα ηλεκτρικά ποδήλατα οι επιδοτήσεις θα είναι πιο γενναίες, «γιατί θέλουμε να κάνουμε άνοιγμα στα δίκυκλα, ιδιαίτερα στα ποδήλατα. Θεωρούμε ότι είναι η κίνηση της νέας εποχής. Μας νοιάζει η νέα γενιά και μας νοιάζει ιδιαίτερα το ποδήλατο. Γι’ αυτό εκεί θα δώσουμε σημαντικά κίνητρα» δήλωσε ο Κ. Χατζηδάκης.
  • Φορολογικά κίνητρα σε εταιρείες για απόκτηση ή και χρήση ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς και προμήθεια και εγκατάσταση υποδομών φόρτισης. Πηγές αναφέρουν πως προβλέπονται μείωση του ΦΠΑ και εκπτώσεις στις δαπάνες.
  • Δωρεάν στάθμευση σε ελεγχόμενες θέσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Χωροθέτηση θέσεων στάθμευσης και φόρτισης από τους δήμους.
  •  Κίνητρα για προσέλκυση μεγάλων παραγωγικών επενδύσεων στη χώρα και ιδίως στις λιγνιτικές περιοχές με την κατασκευή εργοστασίων και γραμμών παραγωγής εξαρτημάτων αλλά και ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Σκοπός είναι οι υποψήφιοι επενδυτές να εγκατασταθούν στη Δυτική Μακεδονία, στις περιοχές οι οποίες θα χρειαστούν ενέσεις ανάπτυξης και ρευστότητας μετά το κλείσιμο των λιγνιτικών μονάδων.

  • Μέτρα για διείσδυση της ηλεκτροκίνησης στο Δημόσιο.
  • Υποχρέωση για εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε κάθε νέο κτίριο και διευκολύνσεις για εγκατάστασή τους στα υφιστάμενα κτίρια.
  • Ανάπτυξη υποδομών και υπηρεσιών φόρτισης με ανταγωνιστικούς όρους που να «ξεκλειδώνει» επενδύσεις.
  • Κανόνες ασφαλείας για την εγκατάσταση και τη λειτουργία των φορτιστών και ακολούθως εκπαίδευση των τεχνικών των συνεργείων.

Ο εξηλεκτρισμός των μεταφορών στη χώρα είναι ο κατεξοχήν στόχος του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) και σύμφωνα με τους σχεδιασμούς η προοπτική είναι το 2030 να κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους 350.000 ηλεκτρικά οχήματα, δηλαδή 1 στα 3.

Πολύ νωρίτερα, με βάση το ΕΣΕΚ προσδοκάται ότι χάρη στα κίνητρα και τα μέτρα που θεσπίζονται το 2020, τα ηλεκτροκίνητα οχήματα να είναι από 1.150 έως 1.260 ενώ το 2021 να αυξηθούν και να φτάσουν από 3.450 έως 3.795. δηλαδή να αντιστοιχούν στο 0,9% με 1% της αγοράς των ΙΧ για φέτος και στο 2,5% με 3% το 2021. Σήμερα κυκλοφορούν μόλις 315 ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ο ΔΕΔΔΗΕ έχει υπολογίσει ότι οι δημόσιες εγκαταστάσεις ημιταχείας φόρτισης που θα απαιτηθούν στη χώρα κυμαίνονται ανάλογα με τον βαθμό διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης από 1.078 έως 3.057 – με επικρατέστερο το σενάριο των 1.448.

Οι σταθμοί ταχείας φόρτισης που χρειάζονται και πρέπει να τοποθετηθούν σε οδικούς άξονες, λιμάνια και αεροδρόμια κυμαίνονται από 296 έως 338 με επικρατέστερη την εκδοχή των 338.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις