Στους τρεις κορυφαίους προορισμούς της Μεσογείου, βρίσκεται η Ελλάδα με βάση τους τουρίστες που επιθυμούν να την επισκεφτούν μόλις αρθούν οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί, με βάση έρευνα σε 12 αγορές στόχους του εισερχόμενου ελληνικού τουρισμού που διενήργησε η Horwath HTL, συμβουλευτική εταιρεία παγκοσμίως με εξειδίκευση στον τουρισμό.

Οι 8 κορυφαίοι προορισμοί της Μεσογείου ειναι:

  • Ισπανία (22,04%)
  • Ιταλία (15,70%)
  • Ελλάδα (15,01%)
  • Πορτογαλία (12,12%)
  • Κροατία (8,13%)
  • Τουρκία (4,2%)
  • Κύπρος (4,68%)
  • Αίγυπτος (3,58%).

Η Βαρκελώνη ναυαρχίδα του Ισπανικού τουρισμού

Οι δημοφιλέστεροι προορισμοί της Ελλάδας βάσει της έρευνας είναι:

  • Χαλκιδική (18,35%)
  • Κρήτη (15,60%)
  • Σαντορίνη (13,76%)
  • Κέρκυρα & Μύκονος (11,93%)
  • Ρόδος (11,01%)
  • άλλα νησιά Ιονίου (4,59%)
  • άλλα νησιά των Κυκλάδων (3,67%)
  • Κως (3,67%)
  • Πελοπόννησος (2,75%).

Τελικά φαίνεται πως το λένε και οι ξένοι

Τα συμπεράσματα της μελέτης

Στη μελέτη τονίζεται ότι πάνω από τα 2/3 των ερωτηθέντων αισθάνεται αισιόδοξα για το μέλλον του τουρισμού και τα ταξίδια.

Το 52,48% απάντησε πως επιθυμεί το ταξίδι αυτό να είναι στο εξωτερικό, το 63,91% δηλώνει πως αισθάνεται ασφαλής για να ταξιδέψει με αεροπλάνο. Παράλληλα το 45,10% των ερωτηθέντων θα προτιμήσει ξενοδοχειακό κατάλυμα για την διαμονή του (25,21% ανεξάρτητο ξενοδοχείο, 19,89% ξενοδοχείο που να ανήκει σε διεθνή αλυσίδα). Το 27,02% θα επιλέξει ενοικιαζόμενα δωμάτια και βραχυχρόνιες μισθώσεις, ενώ άλλο ένα 27,88% θα επιλέξει να διανυκτερεύσει σε σπίτι οικογένειας ή φίλων.

Ποιο είναι το κριτήριο για να ταξιδέψουν

Αυτό που θα τους κάνει να λάβουν την τελική τους απόφαση και να ταξιδέψουν, είναι

  • ο τρόπος με τον οποίο η κυβέρνηση της χώρας που θα επισκεφτούν διαχειρίστηκε την πανδημία (26,34%)
  • τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που έχουν εφαρμοστεί, οι υποδομές υγείας των προορισμών (24,52%)
  • τα τοπικά αξιοθέατα (13,45%)
  • οι ανταγωνιστικές τιμές σε πακέτα διακοπών (11,57%)

Η Ελλάδα θα «εισπράξει» την καλή διαχείριση της υγειονομικής κρίσης

Εμφανώς «πεσμένα» τα παραδοσιακά κριτήρια

Η ταυτότητα της έρευνας

Η έρευνα υλοποιήθηκε ηλεκτρονικά από τις 08 έως τις 22 Ιουνίου 2020 σε 1.000 ερωτηθέντες από 12 αγορές – στόχους του εισερχόμενου τουρισμού της Ελλάδας. Πιο αναλυτικά στην μελέτη συμμετείχαν άνδρες και γυναίκες όλων των ηλικιακών ομάδων (18-24, 25- 34, 35-44, 45-54, & 54) από Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γερμανία, Δανία, Ισπανία, Ην. Βασίλειο, Ισραήλ, Ιταλία, Ολλανδία, Σουηδία και Η.Π.Α.

Από την πλευρά του ο διευθυντής Ελλάδος της Horwath HT, Ξενοφών Πετρόπουλος μιλώντας στο Αθηναϊκό πρακτορείο υπογραμμίζει ότι οι πρώτες αφίξεις του Ιουλίου θα διαδραματίσουν τον σημαντικότερο παράγοντα διαχείρισης της φήμης του ελληνικού τουρισμού, καθώς οι επισκέπτες θα επικοινωνήσουν την εμπειρία τους σε κοινωνικά δίκτυα, φίλους και γνωστούς. Είναι βέβαιο πως όλοι αυτοί θα θέλουν να μάθουν αν η εμπειρία είναι αντάξια των προσδοκιών και αν οι διαδικασίες υγιεινής και ασφάλειας είναι επαρκείς και λειτουργικές. Η ετοιμότητα των ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων και των τοπικών κοινωνιών, θα θέσει τις βάσεις ανάκαμψης του ελληνικού τουρισμού εν όψη της τουριστικής περιόδου του 2021.