Κέντρο Εξυπηρέτησης Πολιτών: Συναλλαγές με βιντεοκλήση - Τι αναφέρει νέα τροπολογία [vids]
Τροπολογία που κατατέθηκε σήμερα, Πέμπτη 9 Ιουλίου 2020, στη Βουλή, δίνει τη δυνατότητα εξ αποστάσεως εξυπηρέτησης των πολιτών και των επιχειρήσεων από τα ΚΕΠ με βιντεοκλήση, σε ειδική πλατφόρμα, μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης. Παρουσιάζοντας τη σχετική τροπολογία στην Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, όπου συζητείται το σχέδιο νόμου για την ενίσχυση των οπτικοακουστικών έργων και την ενίσχυση ψηφιακής διακυβέρνησης, ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Γιώργος Γεωργαντάς, δήλωσε πως θα κερδηθεί χρόνος τον οποίο οι πολίτες διέθεταν για τη φυσική τους παρουσία στα ΚΕΠ. Όπως εξήγησε, η βιντεοκλήση θα γίνεται κατόπιν ραντεβού, στο οποίο θα επιλέγει ο πολίτης συγκεκριμένη θεματική ενότητα του ενδιαφέροντός του, ώστε να κατευθύνεται το ερώτημα σε εξειδικευμένο υπάλληλο του ΚΕΠ.
Δεν θα είναι απαραίτητο να υπάρχει συνεχής εικόνα αν ο υπάλληλος δεν το επιθυμεί, αλλά θα υπάρχει συνομιλία χωρίς εικόνα, αφού όμως ο πολίτης προηγουμένως έχει επιδείξει την ταυτότητά του. Ο υφυπουργός επισήμανε ότι ο υπάλληλος του ΚΕΠ, εφόσον γνωρίζει από πριν το ερώτημα, θα έχει προετοιμαστεί για την απάντηση και θα υπάρχουν έτοιμοι και κόμβοι επικοινωνίας ώστε να αντλείται πληροφορία, ακόμη και τη στιγμή της συνομιλίας. Όπως είπε ο κ. Γεωργαντάς, ήδη εκπαιδεύεται προσωπικό των ΚΕΠ από τους δήμους.
https://www.youtube.com/watch?v=gPS_PxS9PuU
Η πρόσθετη αυτή υπηρεσία θα ξεκινήσει αρχικά σε ορισμένα ΚΕΠ αλλά στη συνέχεια προβλέπεται διεύρυνση των καταστημάτων που θα εξυπηρετούν με αυτό τον τρόπο τον πολίτη. Πάντως, όπως έσπευσε να υπογραμμίσει ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, καθώς μεγάλο μέρος του πληθυσμού δεν είναι εξοικειωμένο με ψηφιακές δεξιότητες, θα υπάρχουν πάντα τα ΚΕΠ αναβαθμισμένα και στελεχωμένα και τεχνικώς επαρκώς εξοπλισμένα ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες.
Υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο του 2020, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, μιλώντας για την περαιτέρω ψηφιοποίηση του Δημοσίου, στην Επιτροπή Περιφερειών της Βουλής, σημείωσε: «Θα μπορείς με μία κάμερα να κάνεις μία τηλεδιάσκεψη με κάποιον, θα το κάνουμε για όλες τις υπηρεσίες του Δημοσίου. Το ξεκινάμε από τις ΔΟΥ με την υπηρεσία απόδοσης κλειδάριθμου, θα συνεχιστεί στα ΚΕΠ. Θα μπορεί ένας πολίτης να κλείνει ραντεβού μέσω τηλεδιάσκεψης με τους υπαλλήλους του ΚΕΠ θα γίνει και για τα γκισέ των δήμων και για τα γκισέ του ΕΦΚΑ».
https://www.youtube.com/watch?v=RHOWY34vEKs
Αναφερόμενος στην ηλεκτρονική πλατφόρμα gov.gr, ανέφερε ότι από τις 502 υπηρεσίες που περιελάμβανε αρχικά, σήμερα αριθμεί 528 υπηρεσίες του Δημοσίου, διαβεβαιώνοντας ότι θα προστίθενται νέες υπηρεσίες κάθε εβδομάδα. Θέλοντας να καταδείξει το πολλαπλό όφελος της βελτίωσης της καθημερινότητας των πολιτών και της μείωσης της γραφειοκρατίας από την κατάργηση της ουράς στα γκισέ, μέσω των ψηφιακών εφαρμογών που θεσμοθετήθηκαν, ο υπουργός παρέθεσε ως παράδειγμα την εξουσιοδότηση και την υπεύθυνη δήλωση, που παρέχονται ηλεκτρονικά μέσω του gov.gr, επισημαίνοντας ότι από τις 20.000 επισκέψεις στα ΚΕΠ μία ημέρα πριν την πανδημία στη χώρα μας, οι 12.000 αφορούσαν αυτές τις δύο υπηρεσίες.