Δημοσιεύθηκε η νέα λίστα του Forbes για τα πολυτιμότερα Brands για το 2020 παγκοσμίως. Οι παγκόσμιοι τεχνολογικοί κολοσσοί είναι αυτοί που καταλαμβάνουν τις κορυφαίες θέσεις της σχετικής λίστας, η πρώτη πεντάδα της οποίας παραμένει η ίδια με την περασμένη χρονιά.

Συγκεκριμένα και όπως φαίνεται στη λίστα του Forbes, στην πρώτη θέση βρίσκεται για άλλη μία χρονιά η Apple, με αξία 241,2 δισ. δολαρίων.  Ωστόσο, έκπληξη αποτελεί η μείωση στην αξία του Facebook κατά 21% που επιφέρει σημαντικό πλήγμα για τον κολοσσό των σόσιαλ μίντια.

Αναλυτικά, η Apple εξακολουθεί να κρατά τα σκήπτρα με αξία 241,2 δισ. δολαρίων, αυξημένη κατά 17% σε σχέση με πέρσι. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Google με 207,5 δισ. δολάρια, αυξημένη κατά 24%. Ακολουθούν η Microsoft με 162,9 δισ. δολάρια και αύξηση 30% και η Amazon με 135.4 δισ. δολάρια και αύξηση 40%. Την πεντάδα συμπληρώνει το Facebook, του οποίου, ωστόσο, η αξία μειώθηκε κατά 21% φτάνοντας τα 70,3 δισ. δολάρια.

Τη μεγαλύτερη άνοδο στην αξία του σε σύγκριση με πέρσι, κατέγραψε το Netflix με 72% και ακολούθησαν Chanel με 42%, η Amazon με 40%, η Microsoft με 30% και η Paypal με 24%. Στον αντίποδα τη μεγαλύτερη πτώση κατέγραψε το Facebook με μείωση 21% και Wells Fargo με 16%.

Αρκετά ακόμη brands όμως εμφάνισαν αξιοσημείωτη άνοδο, με βάση τα οικονομικά στοιχεία τους κατά την προηγούμενη οικονομική κρίση, “σκαρφαλώνοντας” αρκετές θέσεις υψηλότερα στην ετήσια κατάταξη. Για παράδειγμα, η Visa ανέβηκε από την 25η στη 18η θέση, η Adidas αναρριχήθηκε από την 61η στην 51η θέση, ενώ το Netflix “πήδηξε” από την 38η στην 26η θέση. Το ίδιο ισχύει και για ορισμένες φίρμες ειδών πολυτελείας, όπως η Chanel που ανέβηκε στην 52η θέση από την 79η και η Cartier που βρέθηκε στην 56η από την 64η θέση.

Η φετινή λίστα επίσης περιλαμβάνει και αρκετούς νεοεισερχόμενους: οι Nintendo, Hennessy, Burger King και AXA συγκαταλέγονται πλέον στα 100 κορυφαία brands του πλανήτη.

Πιο αναλυτικά, τις 50 πρώτες θέσεις της κατάταξης για το 2020 καταλαμβάνουν οι εξής:

Δείτε εδώ ολόκληρη τη φετινή λίστα του Forbes με τα πολυτιμότερα brands.

Συνολικά, τα 100 πολυτιμότερα brands που περιλαμβάνει η φετινή λίστα του Forbes έχουν συνδυαστική αξία ύψους 2,54 τρισ. δολαρίων, έναντι 2,33 τρισ. δολαρίων που ήταν η συνολική αξία της περσινής 100άδας.

Από πλευράς γεωγραφικής κατανομής, τα πρωτεία κατέχουν οι ΗΠΑ, αφού περισσότερα από 50 brands που περιλαμβάνονται στο top 100 ανήκουν σε επιχειρήσεις που εδρεύουν στις Ηνωμένες Πολιτείες. Άλλες χώρες με αξιοσημείωτη παρουσία είναι η Ιαπωνία (με 6 brands), η Γερμανία (με 10), η Γαλλία (με 9) και η Ελβετία (με 5 φίρμες).

Σε επίπεδο κλάδων, τα “σκήπτρα” κατέχει η τεχνολογία, αφού στη λίστα με τα 100 πολυτιμότερα εμπορικά σήμερα “φιγουράρουν” 20 brands του τεχνολογικού κλάδου. Ακολουθούν οι τομείς των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών με 14 brands, της αυτοκινητοβιομηχανίας με 11 και του λιανικού εμπορίου με 8.