Οι αιτήσεις για αγορά ηλεκτροκίνητων οχημάτων – μέσω επιδότησης – στην πλατφόρμα kinoumeilektrika του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, δείχνουν ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο έχει εισβάλει για τα καλά στην καθημερινότητα μας ως η νέα τάση της εποχής, για μετακινήσεις με αρνητικό περιβαλλοντικό πρόσημο. Από τις πρώτες ώρες λειτουργίας της πλατφόρμας, το ηλεκτρικό ποδήλατο ήταν πρώτο στις προτιμήσεις των αγοραστών, με ποσοστό 80%, καθώς μέσα σε 18 ώρες έγιναν 742 αιτήσεις.

Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, είπε αναφορικά με τη ζήτηση για ποδήλατα, ότι «ήταν η έκπληξη για ορισμένους – όχι όμως για μένα, διότι το είχα πει πολλές φορές. Τα ποδήλατα, λοιπόν, αποτελούν το 80% αυτών των οχημάτων. Διότι σε αυτά δίνουμε ισχυρότερες επιδοτήσεις και γιατί έχουν αλλάξει και τα πρότυπα της κοινωνίας, ιδίως της νέας γενιάς, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε αυτά τα θέματα. Αυτό είναι μια απάντηση σε όσους έλεγαν ότι είναι ένα πρόγραμμα για τις ελίτ. Δεν είναι για τις ελίτ. Είναι για το λαό και πιο πολύ για τη νεολαία». Οι τιμές του ποικίλλουν, φτάνοντας μέχρι και τις 3.000 ευρώ σε ορισμένες περιπτώσεις.

Διαβάστε: Ηλεκτρικό ποδήλατο: Πρώτο σε ζήτηση στην Ηλεκτροκίνηση

Δείτε τις δηλώσεις του κ. Χατζηδάκη στην ηλεκτροκίνηση στο 14.10”, στο βίντεο που ακολουθεί:

Να σημειωθεί ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο είναι το ίδιο με το συμβατικό, μόνο που έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα για να δίνει ώθηση στις ανηφόρες και τις δύσκολες διαδρομές. Με την τεχνολογία που υπάρχει σήμερα, μπορεί κανείς να διανύσει με το ηλεκτρικό ποδήλατο μέχρι 100 χιλιόμετρα μόνο με 25 λεπτά του ευρώ, δηλαδή με την τιμή που πληρώνουμε μία κιλοβατώρα ρεύματος στο σπίτι μας. Ωστόσο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για ποδήλατο, δηλαδή χρειάζεται να κάνουμε πετάλι για να κινηθούν.

Σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, ηλεκτρικά ποδήλατα θεωρούνται αυτά τα οποία έχουν υποβοήθηση στα πεντάλ, όχι γκάζι στο τιμόνι. Κάποια ποδήλατα που έχουν εμφανιστεί στην αγορά με γκάζι στο τιμόνι δεν θεωρούνται ποδήλατα, αλλά ηλεκτρικά scooters, τα οποία θέλουν δίπλωμα και άδεια κυκλοφορίας.

Το ηλεκτρικό ποδήλατο έχει έναν κινητήρα 250 W και μια μπαταρία που σκοπό έχουν να υποβοηθούν τον ποδηλάτη στο πετάλι και να κάνουν πολύ πιο άνετη την ποδηλασία σε κάθε έδαφος. Με απλά λόγια, κάνει ακόμα και τις μεγαλύτερες ανηφόρες να είναι σχεδόν σαν κατηφόρες, άρα μπορεί ο ποδηλάτης να κινηθεί χωρίς να ιδρώσει ή να κουραστεί. Τα ηλεκτρικά ποδήλατα δρόμου, έχουν κινητήρια δύναμη, βασικά τους μύες των ποδιών και ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί υποστηρικτικά. Δηλαδή το ποδήλατο δρόμου κινείται, μόνο, εφ ‘όσον δώσουμε ώθηση με τα πόδια μας στο πετάλ. Τότε αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας να υποστηρίξει και να πολλαπλασιάσει την δύναμη που δώσαμε πετάλ και με τον τρόπο αυτό πετυχαίνουμε το μέγιστο της απόδοσης με την ελάχιστη.

Για την υποβολή αιτήματος αγοράς Ηλεκτρικού Ποδηλάτου είναι απαραίτητη η προσκόμιση (επισυνάπτεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ως δικαιολογητικό υποβολής) επίσημης προσφοράς η οποία θα φέρει σφραγίδα και υπογραφή του εμπόρου.

Help Desk

Η λειτουργία του Help Desk δέχεται κλήσεις από τις 10.00 πμ-22.00 μμ προκειμένου να εξυπηρετεί τους ενδιαφερόμενους. Τηλέφωνα επικοινωνίας: 2131513640, 2131513643, 2131513797, 2131513124 2131513139. Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να στέλνουν τα ερωτήματά τους ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: [email protected]

Χατζηδάκης: Έχουν επιδοτηθεί μέσα σε 30 ώρες πάνω από 100 Ι.Χ. αυτοκίνητα

Για δυναμικό ξεκίνημα του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που άνοιξε την περασμένη Δευτέρα 24 Αυγούστου 2020, έκανε λόγο ο Κωστής Χατζηδάκης, σε συνέντευξή του στην τηλεόραση του ANT1. Ο υπουργός σημείωσε πως «μέσα σε 30 ώρες -δηλαδή μέχρι την Τρίτη 25 Αυγούστου 2020 στις 00:00- είχαν απορροφηθεί 1,5 εκατ. ευρώ από τα 45 εκατ. που έχουμε μέχρι το τέλος τους έτους. Για την περίοδο 2020-2021 διατίθενται συνολικά 100 εκατ. ευρώ. Μέσα σε 30 ώρες έχουν επιδοτηθεί πάνω από 1.000 οχήματα, περίπου 1.400».

Επιπλέον, όπως είπε ο ίδιος, έχουν επιδοτηθεί μέσα σε 30 ώρες πάνω από 100 Ι.Χ. αυτοκίνητα και συνέχισε: «Αυτό θα πρέπει να αντιπαραβάλλετε με τα 3-4 τελευταία χρόνια που κυκλοφορούν ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ελλάδα και μέσα σε αυτά έχουν πουληθεί μόνο μερικές εκατοντάδες. Αυτό σημαίνει πως το πρόγραμμα ξεκινάει δυναμικά, διότι δίνουμε πολύ ισχυρά κίνητρα στα φθηνότερα αυτοκίνητα. Για ένα αυτοκίνητο μέχρι 30.000 ευρώ, μπορεί κανείς να πάρει επιδότηση έως 6.000 ευρώ. Θέλω επίσης να επισημάνω ότι για το 70% αγοράζεται και επιδοτούμενος φορτιστής. Διότι δίνουμε και μια επιδότηση 500 ευρώ για ηλεκτρικούς φορτιστές».

Ποιοι δικαιούνται επιδότηση

  • φυσικά πρόσωπα
  • ιδιοκτήτες ΤΑΞΙ
  • νομικά πρόσωπα
  • Οι πολύτεκνοι και τα άτομα με αναπηρίες δικαιούνται επιπλέον επιδότηση
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις