Instashop: Εξαγοράστηκε έναντι 360 εκατομμυρίων δολαρίων
Με ανάρτησή του στο twitter ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχάρη την εταιρεία ελληνικών συμφερόντων Instashop για την εξαγορά - ρεκόρ επιχείρησης Start-up, μιας από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην ευρύτερη περιοχή. «Συγχαρητήρια στην InstaShop, για τη μεγαλύτερη εξαγορά ελληνικής ίδρυσης Start-up επιχείρησης που έχει γίνει ως τώρα. Με δραστηριότητες Έρευνας και Ανάπτυξης που έχουν έδρα την Ελλάδα και αρχική ελληνική επένδυση, καταδεικνύει πως το οικοσύστημα των Start-up που έχουμε ανθεί και ενδυναμώνεται συνεχώς» επισήμανε στην ανάρτησή του ο πρωθυπουργός.
Να σημειωθεί ότι η εταιρεία Instashop είναι ελληνικών συμφερόντων - μία από τις κορυφαίες ελληνικές εταιρίες στον τομέα του online delivery - και εξαγοράστηκε έναντι του ποσού - ρεκόρ των 360 εκατομμυρίων δολαρίων από τον γερμανικό κολοσσό Delivery Hero, που έχει έντονη παρουσία στο χώρο του delivery στην Ελλάδα. To Instashop σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές, κατάφερε να αναπτύξει γρήγορα και επιτυχημένα το μοντέλο του on-demand grocery και όχι μόνο, σε πολλαπλές αγορές - πόλεις, ειδικά την περίοδο του lockdown, δίνοντας τη δυνατότητα στους χρήστες του να κάνουν τις παραγγελίες τους από σουπερμάρκετ αλλά και τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα τους όποτε αυτοί θελήσουν, ακόμη και μόλις μισή με μία ώρα μετά από την παραγγελία.
Πρόκειται για την ακριβότερη εξαγορά ελληνικής startup, το μεγαλύτερο από άποψη τιμήματος deal, ξεπερνώντας σε αξία και τις εξαγορές της Taxibeat από την Daimler και της e-food από την Delivery Hero. Ο γερμανικός Όμιλος που φιλοδοξεί να κυριαρχήσει παγκοσμίως στον τομέα διανομής φαγητού, τροφίμων, παραφαρμακευτικών και ειδών πρώτης ανάγκης, πραγματοποιεί το δεύτερο βήμα επέκτασης στην ελληνική αγορά, όπου διαθέτει ήδη ισχυρή παρουσία, έχοντας εξαγοράσει από το 2015 την Online Delivery, γνωστή ως e-Food.
Επέλεξε τώρα να εξαγοράσει την InstaShop, λαμβάνοντας υπόψη τις μέχρι τώρα επιδόσεις και την αναπτυξιακή δυναμική που εμφανίζει, καθώς μάλιστα επεκτείνει τις δραστηριότητες της και εκτός ελληνικής αγοράς. Η εφαρμογή της InstaShop δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κάνουν παραγγελίες σε σουπερμάρκετ και άλλα τοπικά καταστήματα και να λαμβάνουν τα προϊόντα τους όποτε θελήσουν, ακόμη και σε μισή με μία ώρα μετά από την παραγγελία.
Η πορεία της Instashop
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της το 2015 ως μια ιδέα του Γιάννη Τσιώρη, ο οποίος εργαζόταν τότε στο τμήμα Marketing Intelligence της Philips για τη Μέση Ανατολή και την Τουρκία. Εκτιμώντας ότι υπάρχει πραγματικά έδαφος για ανάπτυξη κερδοφόρων δραστηριοτήτων στον τομέα online παραγγελιών-διανομής, ο κ. Τσιώρης παραιτήθηκε από την Philips, δημιούργησε ολιγομελή ομάδα μαζί με την Ιωάννα Αγγελιδάκη, συν-ιδρύτρια της εταιρείας και ξεκίνησαν την ανάπτυξη της επιχείρησης.
Ο Γιάννης Τσιώρης
Η πρώτη επένδυση ήρθε λίγους μήνες μετά από τους VentureFriends των Απόστολου Αποστολάκη και Γιώργου Δημόπουλου, καθώς και την επενδυτική εταιρεία του Ντουμπάι, Jabbar. Η πρώτη χρηματοδότηση έδωσε στην InstaShop τη δυνατότητα να αναπτυχθεί ταχύτατα. Μέσα σε πέντε χρόνια, οι παραγγελίες σχεδόν εκατονταπλασιάστηκαν, οι δραστηριότητες επεκτάθηκαν σε πέντε χώρες και σήμερα η InstaSshop είναι η μεγαλύτερη διαδικτυακή αγορά τροφίμων στη Μέση Ανατολή.
Το InstaShop έχει πλέον εξελιχθεί σε ολοκληρωμένη διαδικτυακή αγορά ειδών παντοπωλείου, που έχει στόχο να διευκολύνει την καθημερινότητα του καταναλωτή αλλά και να εξασφαλίσει σε τοπικά καταστήματα λιανικής πρόσβαση στο αναξιοποίητο εμπορικό κανάλι των διαδικτυακών αγορών. Εμφανίζοντας εντυπωσιακές επιδόσεις και λαμπρές προοπτικές, προσείλκυσε το ενδιαφέρον της Delivery Hero, που είναι παγκόσμιος leader στον κλάδο, δραστηριοποιούμενη σε πάνω από 600 πόλεις σε όλο τον κόσμο, έχει 22.000 υπαλλήλους και από το 2017 είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.