Κάθετη πτώση, λόγω της πανδημίας και του lockdown, σημείωσε ο τζίρος στα οργανωμένα ταξίδια και στις αεροπορικές μεταφορές το β’ τρίμηνο εφέτος, ενώ μείωση σημειώθηκε και στους τζίρους των επιχειρήσεων της χώρας που δραστηριοποιούνται στους υπόλοιπους κλάδους στον τομέα των μεταφορών.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης κύκλου εργασιών στις «Χερσαίες μεταφορές και μεταφορές μέσω αγωγών» παρουσίασε μείωση 29,7% το β’ τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β’ τριμήνου 2019, έναντι αύξησης 2,7% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου το 2019 προς το 2018.

Ο δείκτης κύκλου εργασιών στις «Πλωτές μεταφορές» παρουσίασε μείωση 38,6% το β’ τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β’ τριμήνου 2019, έναντι αύξησης 2,1% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου το 2019 προς το 2018. Ο δείκτης κύκλου εργασιών στις «Αεροπορικές μεταφορές» παρουσίασε μείωση 84,8% το β’ τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β’ τριμήνου 2019, έναντι αύξησης 16,5% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου το 2019 προς το 2018.

Ο δείκτης κύκλου εργασιών στην «Αποθήκευση και υποστηρικτικές προς τη μεταφορά δραστηριότητες» παρουσίασε μείωση 25,7% το β’ τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β’ τριμήνου 2019, έναντι αύξησης 10,9% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου το 2019 προς το 2018.

Ο δείκτης κύκλου εργασιών στις «Δραστηριότητες των ταξιδιωτικών πρακτορείων, γραφείων οργανωμένων ταξιδιών, υπηρεσιών κρατήσεων και συναφείς δραστηριότητες» παρουσίασε μείωση 94% το β’ τρίμηνο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του β’ τριμήνου 2019, έναντι αύξησης 11,6% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου το 2019 προς το 2018.

Εξάλλου, σύμφωνα με την Διεθνή Ομοσπονδία Αεροπορικών Μεταφορών (International Air Trasport Association), οι παγκόσμιες αεροπορικές μετακινήσεις βρίσκονται σε μία σταθερή ανοδική τροχιά από την δεκαετία του ’70 κι έπειτα, παρά τις αυξομειώσεις που παρατηρούνται ανά τακτά διαστήματα. Η Ομοσπονδία εκτιμά ότι συνήθως απαιτούνται περί τα πέντε έτη για την επάνοδο της αεροπορικής κίνησης σε φυσιολογικά επίπεδα, μετά από κάθε κρίση. Αυτό συνέβη μετά την 11η Σεπτεμβρίου 2001 αλλά και μετά την πρόσφατη οικονομική κρίση του 2007-08, ενώ το πλήγμα στην αεροπορική βιομηχανία δείχνει εξίσου οξύ και στην φάση της φετινής πανδημίας του covid-19.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Επαγγελματικών Ταξιδιών (Global Business Travel Association), οι απώλειες στις δαπάνες που σχετίζονται με τα επαγγελματικά ταξίδια αναμένεται να υπερβούν τα 2 τρις δολάρια παγκοσμίως το 2020, ενώ οι προοπτικές είναι δυσχερείς και για το 2021, δεδομένου ότι μόλις το 10% των εταιρειών που συμμετείχαν σε πρόσφατη έρευνα δήλωσε ότι σχεδιάζει να εγκρίνει κάποιες αεροπορικές μετακινήσεις μέσα στο επόμενο τρίμηνο.