Black Friday lockdown: Το 73% αγοραστών διαδικτύου δεν προβλέπεται να αγοράσει
Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε νέα μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών. H έρευνα εστίασε και στην αγορά της Black Friday με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, με κεντρικό θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω διαδικτύου.
H επιτυχία του 2018 δεν προβλέπεται
Το 2018, ο συνολικό τζίρος εκτοξεύτηκε, με κύριες αιτίες να είναι η μεγαλύτερη διάρκεια των προσφορών, η αύξηση των επιχειρήσεων που συμμετείχαν αλλά και ο αυξημένος τουρισμός. Σύμφωνα με έρευνα του Black-Friday. Global οι πωλήσεις τη «Μαύρη Παρασκευή» ήταν υψηλότερες κατά 2600% σε σχέση με μια απλή Παρασκευή, ενώ ο μέσος Έλληνας εκείνες τις ημέρες ξόδεψε περίπου 206€, αγοράζοντας κυρίως ηλεκτρικά είδη, ρούχα και παπούτσια.
Αποτελέσματα της έρευνας
Όπως φαίνεται, το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν κάτι την φετινή Black Friday
Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση, από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.
Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.
Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο.
Η πλειοψηφία το 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50€, το 27% από 51 έως 100€, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500€ κάτι που σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.
Ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, όμως δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.