Το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) πραγματοποίησε νέα μέτρηση στην κυλιόμενη έρευνα καταναλωτών. H έρευνα εστίασε και στην αγορά της Black Friday με δείγμα 850 ατόμων την περίοδο 2 έως 3 Νοεμβρίου 2020, με κεντρικό θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του ιού CODID-19 στην Ελλάδα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πριν την απαγόρευση λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων του λιανεμπορίου. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η φετινή αγορά της Black Friday αφορούσε ένα συγκεκριμένο κοινό, με την πλειοψηφία των σχεδιαζόμενων αγορών να είναι μέσω διαδικτύου.

H επιτυχία του 2018 δεν προβλέπεται

Το 2018, ο συνολικό τζίρος εκτοξεύτηκε, με κύριες αιτίες να είναι η μεγαλύτερη διάρκεια των προσφορών, η αύξηση των επιχειρήσεων που συμμετείχαν αλλά και ο αυξημένος τουρισμός. Σύμφωνα με έρευνα του Black-Friday. Global οι πωλήσεις τη «Μαύρη Παρασκευή» ήταν υψηλότερες κατά 2600% σε σχέση με μια απλή Παρασκευή, ενώ ο μέσος Έλληνας εκείνες τις ημέρες ξόδεψε περίπου 206€, αγοράζοντας κυρίως ηλεκτρικά είδη, ρούχα και παπούτσια.

Αποτελέσματα της έρευνας

Όπως φαίνεται, το 73% του καταναλωτικού κοινού δεν σχεδιάζουν να αγοράσουν κάτι την φετινή Black Friday
Από το υπόλοιπο 27%, το 18% (περίπου τα 2/3) σκόπευαν να κάνουν τις αγορές τους ούτως ή άλλως και πριν την απαγόρευση, από ηλεκτρονικά καταστήματα μέσω διαδικτύου, ενώ το 8% σκόπευε να κάνει τις αγορές του μέσω φυσικών καταστημάτων, η πλειοψηφία των οποίων είναι πλέον κλειστά.

Αυτή η μέτρηση αντιστοιχεί σε περίπου 2,3 εκατ. καταναλωτές οι οποίες εκτιμούν ότι θα πραγματοποιήσουν αγορές τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η οποία τα τελευταία χρόνια είθισται να διαρκεί αρκετές ημέρες.

Όσον αφορά τη μέση δαπάνη, εκτιμάται ότι κατά μέσω όρο αυτά τα 2 εκατ. καταναλωτές θα πραγματοποιήσουν περίπου αγορές αξίας 140 ευρώ κατά μέσο όρο.

Η πλειοψηφία το 32% εκτιμά ότι θα κάνει μικρές αγορές, μέχρι 50€, το 27% από 51 έως 100€, ενώ είναι αξιοσημείωτο ότι το 9% θα κάνει μεγάλες αγορές άνω των 500€ κάτι που σημαίνει ότι αναβάλουν σημαντικές οικιακές ανάγκες μέχρι να επιτύχουν σημαντικές προσφορές.

Ο εκτιμώμενος τζίρος-πωλήσεις για τις επιχειρήσεις με βάση τα συγκεκριμένα στοιχεία ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ.
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκτιμήσεις της αγοράς είναι ότι η συνεχιζόμενη απαγόρευση κυκλοφορίας, θα αυξήσει σίγουρα το ποσοστό των πωλήσεων που πραγματοποιούνται μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων, όμως δεν αναμένεται να επηρεαστεί ουσιαστικά το ύψος των συνολικών πωλήσεων.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις