Black Friday 2020: Αυτά πρέπει να κάνουμε, εάν πέσουμε θύματα απάτης
Λίγες ημέρες πριν από την πολυαναμενόμενη Black Friday, την Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020, το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ασφάλεια των ηλεκτρονικών μας αγορών, καθώς λόγω των φετινών ιδιαίτερων συνθηκών με το lockdown, οι αγορές μπορούν να γίνουν μόνο μέσα από το διαδίκτυο. Πιο αναλυτικά, το πρώτο πράγμα που πρέπει να προσέξει ο καταναλωτής είναι η ιστοσελίδα που χρησιμοποιεί να έχει στην πάνω αριστερή πλευρά ένα λουκετάκι, αυτό δείχνει την ασφάλειά της.
Το δεύτερο που προσέχουμε, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας, Μανώλη Σφακιανάκη - ο οποίος μίλησε στην ΕΡΤ - είναι να κάνουμε αγορές από από γνωστές εταιρείες και όχι από άγνωστες ιστοσελίδες. «Ο καταναλωτής θα πρέπει πριν ξεκινήσει τις αγορές του να ψάξει να βρει αν υπάρχουν σχόλια και πληροφορίες για τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα. Αυτή είναι μια ασφαλής μέθοδος για να προφυλαχθούμε» είπε ο κ. Σφακιανάκης.
https://www.youtube.com/watch?v=OTU7TygGEp8&feature=youtu.be
Οι καταναλωτές πρέπει να χρησιμοποιούν πάντα προπληρωμένη κάρτα και όχι την πιστωτική τους ώστε να μην χάσουν πολλά χρήματα στην περίπτωση που παγιδευτούν.
Ωστόσο, εάν πέσουν θύματα επιτηδείων τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν είναι τα ακόλουθα:
- Να τηλεφωνήσουν στην τράπεζα τους ώστε να μπλοκάρει η κάρτα τους.
- Να απευθυνθούν στον Συνήγορο του Καταναλωτή για να κάνουν καταγγελία.
- Να απευθυνθούν στο τμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας.
Ο κ. Σφακιανάκης προέτρεψε τους καταναλωτές να μην παρασύρονται από μεγάλες προσφορές διότι έτσι κινδυνεύουν να χάσουν τον έλεγχο και να αγοράσουν προϊόντα που στην πραγματικότητα δεν χρειάζονται. Κάλεσε τους χρήστες του διαδικτύου να μην ανοίγουν τα μηνύματα που έχουν μπει στην κατηγορία «spam» (ανεπιθύμητα).