Influencers μαύρο χρήμα: Στο ''στόχαστρο'' της εφορίας τα social media
Αυστηρότεροι και εκτενέστεροι έλεγχοι θα επιβληθούν στους influencers, καθώς εκτιμάται ότι πίσω από τις διαφημίσεις στα social media κρύβεται ''μαύρο χρήμα''.
Το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών, έπειτα από έρευνες, έχει διαπιστώσει πως οι αναρτήσεις των διασήμων στα μέσα, κρύβουν τόσο σημαντική διακίνηση μαύρου χρήματος, όσο και τακτικές φοροδιαφυγής. Συγκεκριμένα, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι celebrities που διαφημίζουν προϊόντα μέσω φωτογραφιών και βίντεο, κερδίζουν εκατομμύρια ευρώ, τα οποία σε πολλές περιπτώσεις παραμένουν αφορολόγητα. Στόχος των μελλοντικών αυστηρών ελέγχων που θα επιβληθούν, είναι η μείωση, αν όχι η εξάλειψη, αυτών των φαινομένων απάτης κατά του κράτους.
Πόσο ''κοστίζει'' μια διαφήμιση;
Σύμφωνα με πληροφορίες που προκύπτουν από στοιχεία των τελευταίων ετών, τα έσοδα των Influencers έχουν αυξηθεί ραγδαία. Μάλιστα, η διαφημιστική εταιρεία Izea βρήκε ότι η μέση τιμή της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί από 121 ευρώ το 2014 σε 1.490 το 2019.
Πιο αναλυτικά, το μέσο κόστος της χορηγίας για μια φωτογραφία στο Instagram έχει αυξηθεί κατά 44% από το 2018 έως το 2019. Το κόστος της χορηγίας για μια ανάρτηση σε μπλογκ (ιστολόγιο) έχει αυξηθεί επίσης δραματικά από 6,71 ευρώ το 2006 σε 1.308 ευρώ το 2019. Τα βίντεο του YouTube προσφέρουν τις υψηλότερες αμοιβές από 381 ευρώ το 2014 σε 6.080 ευρώ το 2019. Η κοστολόγηση μιας ανάρτησης στο Facebook επίσης έχει αυξηθεί από 7,36 ευρώ το 2014 σε 358 ευρώ το 2019, ενώ την ίδια περίοδο αύξηση παρουσιάστηκε και στο κόστος των αναρτήσεων του Twitter και των μπλογκ. Σε ό,τι αφορά το Twitter η αύξηση που σημειώθηκε είναι από 26 ευρώ το 2014 σε 382 ευρώ το 2019, ενω για τα μπλογκ είναι από 369 ευρώ σε 1.308 ευρώ.
Το Instagram τα τελευταία χρόνια, επιχειρεί να κρύψει τα likes από τις δημοσιεύσεις, αλλά ο Γιουβάλ Μπεν - Ιτζχάκ, διευθύνων σύμβουλος διαφήμισης, δεν θεωρεί πως αυτή η τακτική θα ασκήσει επιρροή στην βιομηχανία των influencer, καθώς αυτοί θα εξακολουθούν να μπορούν να βλέπουν την απήχηση που έχουν.
"Αυτό που μένει να δούμε είναι αν οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να έλκονται από τα προϊόντα αν δεν μπορούν να δουν τα likes", αναφέρει ο Ιτζχάκ.
Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ