Θετικά είναι τα πρώτα μηνύματα από τις δυο πρώτες μέρες επανεκκίνησης του λιανεμπορίου, μετά από περίπου 2.5 μήνες που τα καταστήματα είχαν κατεβάσει ρολά, λόγω των αυστηρών μέτρων της καραντίνας ενώ οι έμποροι εκφράζουν αισιοδοξία για ακόμη καλύτερη συνέχεια.

Αύξηση πωλήσεων από 25% έως και 60% σε σχέση με τις αντίστοιχες ημέρες του 2020 καταγράφουν τα εμπορικά καταστήματα λιανικής τις δύο πρώτες ημέρες της επαναλειτουργίας τους, με τις μεγάλες πολυεθνικές φίρμες ένδυσης και υπόδησης να είναι οι περισσότερο κερδισμένες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 Εμπορικούς Συλλόγους του Λεκανοπεδίου και 30 επιχειρήσεις του λιανεμπορίου, τα οποία επεξεργάστηκε το Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο (ΠΕΣ) Αττικής, και παρουσιάζει η imerisia.gr,  η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα της Αττικής, τις πρώτες μέρες της επαναλειτουργίας και ουσιαστικά της έναρξης των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι ικανοποιητική.

Η πληροφόρηση που προκύπτει από Γλυφάδα, Πειραιά, Κηφισιά, Νίκαια, Κερατσίνι, Περιστέρι, Καλλιθέα, Χαλάνδρι, Ίλιον, Νέα Ιωνία, Νέα Σμύρνη και Μοσχάτο, είναι ενθαρρυντική, αφού όλοι οι έμποροι δήλωσαν αισιόδοξοι, παρά τις δυσκολίες της αγοράς.

Ωστόσο, φέτος, καταγράφεται προτίμηση στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, που αποτυπώνεται και στη μέση αξία των αποδείξεων. Μάλιστα, οι πέντε κατηγορίες προϊόντων που είχαν τη μεγαλύτερη μείωση τον μισό Δεκέμβριο της λειτουργίας της αγοράς με click away φαίνεται ότι τώρα βρίσκονται στις κορυφαίες επιλογές των καταναλωτών. Συγκεκριμένα μόνο τον Δεκέμβριο η ένδυση είχε μείωση 80%, η υπόδηση και τα αθλητικά είδη 60%, τα δερμάτινα αξεσουάρ 55% και τα κοσμήματα 50%.

Ο στόχος των φετινών εκπτώσεων είναι να επιτευχθεί το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου το 50% του περυσινού τζίρου που κυμάνθηκε στα 5,3 δισ. ευρώ, δηλαδή περίπου 2,5 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ωστόσο ότι με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής, ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών στο Λιανικό Εμπόριο, τον Ιανουάριο και Φεβρουάριο του 2020, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του προηγούμενου έτους, είχε παρουσιάσει αύξηση 8% και 4% αντίστοιχα. Έτσι, σύμφωνα με τα έως τώρα στοιχεία, ο Ιανουάριος του 2021 δεν επιδέχεται καμίας σύγκρισης με ότι παρατηρήθηκε πέρυσι, κατά την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις