Με τη νέα Γραμμή του Μετρό θα εξυπηρετούνται 300.000 επιπλέον κάτοικοι, αλλά και η Πανεπιστημιούπολη και θα έχει σημαντικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα καθώς από τα οχήματα που δεν θα κυκλοφορούν θα μειωθούν σημαντικά οι εκπομπές ρύπων.

Στις 7.30 το βράδυ ο πρωθυπουργός θα παραβρεθεί στο Γαλάτσι και θα μιλήσει σε εκδήλωση για την υπογραφή της Γραμμής 4 του Μετρό. Είναι 15 σταθμοί, με την Γραμμή να  καλύπτει όταν ολοκληρωθεί περιοχές από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, αλλά και περιοχές πυκνοκατοικημένες όπως Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός.

Η διάρκεια του έργου έχει εκτιμηθεί σε 96 μήνες αλλά έχει αμφισβητηθεί, πριν καν ξεκινήσει το έργο λόγω των τεχνικών απαιτήσεων. Στο έργο προβλέπεται η διάνοιξη της σήραγγας από δύο μετροπόντικες που θα παραγγελθούν από τη Γερμανία. Θα ξεκινήσουν το ταξίδι τους το 2023 από τα άκρα της γραμμής σε Γαλάτσι και Κατεχάκη.

Η χρηματοδότηση του έργου θα καλυφθεί σε αυτή τη φάση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα χρειαστούν τουλάχιστον τρία χρόνια έκαστος και αν όλα κυλήσουν ομαλά, θα συναντηθούν στον σταθμό Ευαγγελισμό στο πάρκο που βρίσκεται πάνω από αυτόν, όπου θα αποσυναρμολογηθούν και θα βγουν.

Οι σταθμοί

Συνολικά θα δημιουργηθούν 26 εργοταξιακοί χώροι για 9 φρέατα 2 επίσταθμούς και 15 σταθμούς:

1. Άλσος Βεΐκου

2. Γαλάτσι
3. Ελικώνος
4. Κυψέλη
5. Δικαστήρια
6. Αλεξάνδρας
7. Εξάρχεια
8. Ακαδημία
9. Κολωνάκι
10. Ευαγγελισμός
11. Καισαριανή
12. Πανεπιστημιούπολη
13. Ζωγράφου
14. Ιλίσια
15. Γουδή

Επίσης, για τις ανάγκες του τμήματος Α της Γραμμής 4 θα κατασκευαστούν:

• Σήραγγα διπλής τροχιάς μήκους περίπου 10,0 χλμ με μηχανήματα ΤΒΜ.

• Συνδετήρια σήραγγα μονής τροχιάς μήκους περίπου 840 μ.

• Ένα νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για τη Γραμμή 4 και ένα νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών που θα χωροθετηθούν σε διαθέσιμο χώρο στο αμαξοστάσιο Σεπολίων. Μελλοντικά εξετάζει η προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ

• Οι δύο επίσταθμοι της γραμμής, είναι πριν το σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από την Λεωφ. Βεϊκου) και μετά το σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).

• Η προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τροχαίου υλικού μέχρι 20 αυτόματων συρμών, που θα απαιτηθούν για την λειτουργία του τμήματος «Α» της νέας γραμμής, ώστε να καλύπτουν την προβλεπόμενη επιβατική κίνηση κατά το έτος 2030.

Ήδη τα πρώτα εργοτάξια ετοιμάζονται για κατάληψη από την ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες. Κάθε εργοταξιακός χώρος, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό, έχει σφιχτά χρονοδιαγράμματα και θα παραδίδεται από την ΕΡΕΤΒΟ στην κοινοπραξία του κυρίως έργου (που επικεφαλής είναι η ΑΒΑΞ) για τις εργασίες πολιτικού μηχανικού.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις