Εκτός ελέγχου βρίσκονται οι αυξήσεις στα καύσιμα με τους καταναλωτές να προσπαθούν με κάθε τρόπο να μειώσουν το κόστος χρήσης των αυτοκινήτων τους.

Είναι χαρακτηριστικό πως στις 15 Μαΐου η τιμή της βενζίνης είχε διαμορφωθεί κατά μέσο όρο στα 2,204 ευρώ, έχοντας αυξηθεί σε διάστημα 15 ημερών κατά 0,118 ευρώ το λίτρο, κάτι που πρακτικά σημαίνει πως τα 45 ευρώ του fuel pass αρκούν για να προμηθευτεί ένας οδηγός μόλις 20 λίτρα καυσίμου, ενώ οι αυξήσεις θα συνεχιστούν.

Όλη την εβδομάδα «είχαμε αύξηση στην τιμή της βενζίνης», σύμφωνα με τον πρόεδρο της ομοσπονδίας βενζινοπωλών, Μιχάλη Κιούση, προσθέτοντας ότι «έχουμε μία μικρή αποκλιμάκωση στο πετρέλαιο κίνησης, όπως ανέβαινε η βενζίνη, έπεφτε το πετρέλαιο κίνησης, αυτό αποτυπώνεται αμέσως». Στη βενζίνη είχαμε αύξηση, ενάμιση, δύο – δυόμιση λεπτών την ημέρα, δηλαδή 15,20,30,35 ευρώ αύξηση την ημέρα τα 1.000 λίτρα, εξηγεί ο ίδιος, μιλώντας στην ΕΡΤ.

«Ας ελπίσουμε, επειδή είδαμε μία σταθερότητα την Παρασκευή, ότι έχουμε φτάσει στα ιστορικά υψηλά και θα έχουμε αποκλιμάκωση, γιατί εδώ έχουμε δύο συγκυρίες αρνητικές, χώρια την αύξηση διεθνώς του βαρελιού, που συμπαρασύρει την τιμή των διυλισμένων προϊόντων, έχουμε και την ισοτιμία ευρώ – δολαρίου, που έχουν έρθει περίπου στο ίδιο, οπότε αυτό στην αγορά των καυσίμων δεν συμφέρει» συμπληρώνει.

«Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση μέχρι να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια»

Αναφερόμενος στις ακόμα υψηλότερες τιμές στα νησιά, υπογράμμισε πως: «Είναι έτσι η αγορά δομημένη και στην πρώτη πανδημία το Μάρτιο του 2020, έφτασε η βενζίνη 1,24, με ένα ευρώ φόρους, να το θυμίσω αυτό, στα νησιά είχε 1,40, 1,45, 1,50 δηλαδή στα νησιά και στις απομακρυσμένες περιοχές μία διαφορά 15 έως 30 λεπτά, υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει. Δεν είναι αυτό όμως το φαινόμενο, 2,5 ευρώ είναι πανάκριβο, αλλά το 2,30 ή το 2,30 στα αστικά κέντρα είναι φθηνά;».

«Όταν ξεκίνησε ο πόλεμος μας βρήκε σε ιστορικά υψηλά στο 1,90 και κανείς, ούτε ο πιο ευφάνταστος νους δεν φανταζόταν ότι θα φτάσει σε δυόμιση μήνες στην Ελλάδα η βενζίνη στο 2,30. Δεν είναι φθηνό, ούτε το 1,90 δεν είναι φθηνό. Πρέπει να βρεθεί ελληνική λύση, ώσπου να βρεθεί πανευρωπαϊκή ή παγκόσμια. Δεν μπορεί να συνεχιστεί αυτό, είναι η κινητήριος δύναμη της οικονομίας» συμπλήρωσε.

«Υπάρχουν κάποια μέτρα, απλώς είναι λίγα και μικρά μπροστά σε αυτό το τσουνάμι των τιμών που ζούμε. Τα 15 λεπτά το λίτρο που είναι η μείωση που ισχύει από τα διυλιστήρια και είναι η τιμή εκκίνησης για το πετρέλαιο κίνησης, βοήθησε, είναι 150 ευρώ τα 1.000 λίτρα, για όλους τους επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, της παραγωγής, της αγροτικής παραγωγής, το fuel pass αυτά τα 45 ευρώ βοήθησε, υπολογίζω περίπου 2,5 εκατομμύρια δικαιούχους το έχουν πάρει» κατέληξε.

Σχεδιάζει παρεμβάσεις η κυβέρνηση – Στο «μικροσκόπιο» τα καύσιμα

Με αυτά τα δεδομένα, η κυβέρνηση σχεδιάζει νέες παρεμβάσεις για τη στήριξη των καταναλωτών, όπως ανέφερε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου.

Μιλώντας στον ΣΚΑΪ για τα καύσιμα, τόνισε πως έχουν μπει «στο μικροσκόπιο» της κυβέρνησης, όπως έγινε και με την ενέργεια, που παρατηρήθηκαν πολλές στρεβλώσεις, μέτρα για να μην υπάρχουν οι απότομες διακυμάνσεις. «Γίνονται έλεγχοι σε όλο το φάσμα της αγοράς, και θα αξιοποιηθεί οτιδήποτε δημοσιονομικός πόρος υπάρχει» ξεκαθάρισε.

Για τις τιμές των προϊόντων ο κ. Οικονόμου σημείωσε ότι «οι έλεγχοι είναι συνεχείς, και οι παραβάσεις τιμωρούνται με αυστηρότατες κυρώσεις. Οι κυρώσεις με νομοθετική μας παρέμβαση από εδώ και πέρα θα δημοσιοποιούνται, ώστε ο καταναλωτής να ξέρει ποια επιχείρηση βάζει πλάτη, στηρίζει, απορροφά μέρος του κόστους, και ποιοι λίγοι προσπαθούν πονηρά να αισχροκερδίσουν και πάνω στο κύμα των αυξήσεων να προσθέσουν επιπλέον δυσκολίες».

Σταϊκούρας: Θα πράξουμε ανάλογα με τον δημοσιονομικό χώρο

Για πιθανή νέα επιδότηση στα καύσιμα, μίλησε στο Mega ο υπουργός Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας, τονίζοντας ότι «Είναι νωρίς για να τα συζητήσουμε αυτά. Δε θα απαντήσω για κανένα πρόσθετο μέτρο εκτός αυτών που έχουμε ανακοινώσει. Ακόμα δεν έχουν υλοποιηθεί. Τώρα φτιάχνουμε την πλατφόρμα για να επιδοτήσουμε νοικοκυριά και επιχειρήσεις για το ηλεκτρικό ρεύμα. Μέχρι να υλοποιηθεί αυτό, μέχρι να δημιουργηθεί και πάλι δημοσιονομικός χώρος, δεν μπορώ να προσθέσω τίποτα. Όπως έχει αποδειχτεί τα τελευταία τρία χρόνια, πρώτα σχεδιάζουμε, βρίσκουμε τους πόρους, και στη συνέχεια ανακοινώνουμε τα μέτρα. Θα δούμε ποια θα είναι η κατάσταση το επόμενο χρονικό διάστημα, εκτιμώ ότι θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος, και ανάλογα θα πράξουμε. Υπάρχει πρόβλημα, το πώς θα αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα είναι μια συζήτηση που θα κάνουμε με τον πρωθυπουργό».

«Η Ελλάδα έχει δώσει τους διπλάσιους πόρους σε σχέση με το με μέσο όρο της Ευρώπης για την ενεργειακή κρίση»

«Θα μου ήταν εξαιρετικά εύκολο να έρθω και να εισηγούμαι μειώσεις φόρων και αυξήσεις επιδομάτων. Έχω μια ευθύνη. Η τελευταία έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, λέει ότι η Ελλάδα έχει δώσει μέχρι σήμερα τους διπλάσιους πόρους σε σχέση με το με μέσο όρο της Ευρώπης για να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση. Όσοι εισηγούνται με ευκολία να δώσουμε και άλλα, εισηγούνται να αυξηθεί το έλλειμά μας, υποθηκεύοντας το μέλλον της χώρας», πρόσθεσε.

«Στα καύσιμα είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι γιατί αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη»

Σε ό,τι αφορά στον ειδικό φόρο κατανάλωσης, και αν υπάρχουν σκέψεις για μείωσή του, ο ίδιος εξήγησε ότι «Η επιστολή που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όλοι οι υπουργοί Οικονομικών στην Ευρώπη, λέει ότι στα καύσιμα είναι προτιμητέο να μη μειώνονται οι φόροι γιατί αυτό δεν έχει κοινωνική δικαιοσύνη. Ειδικά όσο κρατάει η κρίση. Το βέλτιστο είναι να παίρνεις τα περισσότερα φορολογικά έσοδα που απορρέουν από τον αυξημένο ΦΠΑ για να βοηθήσουμε στοχευμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις