Με αφορμή το νέο ναυάγιο του πλοίου «Ελέφαντας», ιδιοκτησίας «Δραχμή Ναυτική Εταιρία», την περασμένη Τετάρτη στον Ασπρόπυργο το ΑΜΠΕ κατέγραψε με την κάμερα ολόκληρο το θαλάσσιο μέτωπο από τη θέση του ναυαγίου ως τον όρμο της Βλύχας. Η αυτοψία καταγράφει 30 μικρά και μεγάλα ναυάγια
Δεκαεννιά πλοία που έχουν χαρακτηρισθεί «επικίνδυνα και επιβλαβή», 9 κατασχεμένα και επισχεμένα πλοία για παράνομες ενέργειες (ανάμεσα και το “Noor One”) και γύρω στα 40 παροπλισμένα πλοία στα δύο (Α+Β) καραβοστάσια ως την Σαλαμίνα. Τα στοιχεία επιβεβαιώνει το Υπουργείο.
Η εικόνα δείχνει ένα πραγματικό νεκροταφείο σαπιοκάραβων και ημιδιαλυμένων δεξαμενόπλοιων, όπως το σεσημασμένο πλοίο SLOPS με πετρελαιοειδή κατάλοιπα και το οποίο φέρει ένα βαρύ παρελθόν.
Δέκα χρόνια μετά την προσάραξή του για διάλυση και αφού εν τω μεταξύ ανακλήθηκε η άδεια λειτουργίας και του ίδιου του διαλυτηρίου «Αφοι Σάββα ΕΠΕ», το πλοίο συνεχίζει να παραμένει μέσα στη θάλασσα παντελώς διαβρωμένο, ημιδιαλυμένο, με άμεσο κίνδυνο να κοπεί στη μέση και να εκχυθούν τα πετρελαιοειδή επικίνδυνα απόβλητα στο θαλάσσιο περιβάλλον, προκαλώντας μεγάλης κλίμακας περιβαλλοντική ζημιά στο οικοσύστημα του κόλπου της Ελευσίνας, το οποίο τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε φάση ανάκαμψης. 
«Πρόκειται για συγκλονιστική εικόνα στην Ελευσίνα», μας λέει ο αξιωματούχος του ΥΕΝ, Δημοσθένης Μπακόπουλος και χαρακτηρίζει αδιανόητο «αυτό που συμβαίνει» και υπογραμμίζει ότι στον κόλπο της Ελευσίνας «αποτυπώνεται με τα πιο μελανά χρώματα η κουλτούρα ατιμωρησίας των υπαιτίων των ναυαγίων». 
Εξηγεί ότι νομικό πλαίσιο υπάρχει από το 1973 αλλά στην ουσία δεν εφαρμόζεται. Σύμφωνα με το πλαίσιο αυτό ο ιδιοκτήτης, η πλοιοκτήτρια εταιρία, ο ασφαλιστής είναι υποχρεωμένοι να βγάλουν το πλοίο από το νερό. Αλλά αντ ‘ αυτού δημιούργησαν ένα καθεστώς ατιμωρησίας.
«Το πλοίο βούλιαζε, οι Οργανισμοί Λιμένα χρέωναν τέλη ναυαγίου, δηλαδή χρέωναν ανταποδοτικά τέλη γιατί είχαν περιβαλλοντικές βόμβες στους πυθμένες των περιοχών ευθύνης τους, οι πλοιοκτήτες μεταβίβαζαν είτε σε αφερέγγυα πρόσωπα είτε σε ετοιμοθάνατους», καταγγέλλει ο κ. Μπακόπουλος, που επιπλέον μας λέει ότι «έχει στο γραφείο του φάκελο που μεταβιβάστηκε σε καρκινοπαθή, ο οποίος λίγους μήνες μετά πέθανε”, όποτε και τα τέλη ναυαγίου τα οποία υποτίθεται καταλογίζονταν στο τέλος δεν εισπράττονταν.
 
Η όλη εικόνα στην Ελευσίνα χαρακτηρίζεται ως «οσμή σκανδάλου» και ατιμωρησίας την οποία στην ερώτηση του ΑΠΕ -ΜΠΕ αν είναι διατεθειμένος να συγκρουστεί με μεγάλα οικονομικά συμφέροντα, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής απαντάει: 
«Νομίζω ότι όλη αυτή η επίθεση που μου γίνεται, είναι γιατί ακριβώς κάποιοι αρχίζουν να αισθάνονται, ότι άλλαξαν τα πράγματα, όπως λένε στο χωριό μου. Όταν λοιπόν η απόφαση μου είναι, να καταθέσω άμεσα τώρα στη Βουλή, διάταξη που θα περιορίζει την ηλικία όλων αυτών των σκαφών, μεταξύ των οποίων μπορείς να βρεις σκάφη ακόμη και 60 χρονών, και θα την περιορίζει στα 30, αυτό δείχνει ότι για πρώτη φορά υπάρχει βούληση από αυτή την κυβέρνηση να συγκρουσθεί με όλο αυτό το περιβάλλον αυτών των σκαφών. Και ο νοών νοείτω».
 
Για την επόμενη μέρα στο ζήτημα του Αγία Ζώνη2 υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ: 
«Επίσης θέλω να σας πω ότι είναι απόφαση μας μετά την απάντληση πετρελαίου από το βυθισμένο πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», η εντολή που έχω δώσει στο Λιμενικό Σώμα είναι να ζητήσει από την πλοιοκτήτρια εταιρία και την ασφαλιστική να ανελκυστεί το πλοίο. Θα είναι το πρώτο πλοίο που θα έχει ανελκυστεί. Και πιστεύω ότι με την προσπάθεια που θα συνεχίσουμε με την ίδια ένταση να ανελκύσουμε τουλάχιστον έναν μεγάλο αριθμό από αυτά τα πλοία που πραγματικά αποτελούν κίνδυνο στο βυθό της θάλασσας».
Δείτε το οδοιπορικό  

Πηγή: ΑΜΠΕ