Αν ασχολείστε με τον κόσμο του κρασιού, είναι εύκολο να εντοπίσετε τις τάσεις που κυριάρχησαν φέτος. Το αφρώδες κρασί ήταν παντού, όπως και το ροζέ.
Αλλά φέτος παρατηρήθηκε κάτι πιο απροσδόκητο: τα χρωματιστά κρασιά. Κόκκινα, πράσινα, μερικές φορές κίτρινα αλλά κυρίως τα μπλε κρασιά είναι αυτά που αναδείχθηκαν ως νέα τάση.
Η τάση του ροζε κρασιού
Το ροζε κρασί, που κάποτε θα έκανε τους πότες να ντρέπονται, έχει γίνει πλέον σημαντική πηγή εισοδήματος για πολλά οινοποιεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen που δημοσιεύει η Beverage Daily, οι πωλήσεις των rosé στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 52% στα 207 εκατ. δολάρια το έτος μέχρι τον Ιούνιο του 2017. Παρόμοια στατιστικά παρατηρούνται και σε άλλες χώρες.
Οι αιτίες πίσω από την άνοδο των Ροζέ έχουν αναλυθεί εξαντλητικά: από τη μια έχουν συμβάλει τα κρασιά των διασημοτήτων, από τους Ατζελίνα Τζολί και Μπραντ Πιτ στο Château Miraval στην Προβηγκία μέχρι την Drew Barrymore και την καλιφορνέζικη μάρκα της. Υπάρχουν επίσης οι τάσεις του “frosé” και “brosé” και οι εμφανίσεις κάποιων πιο σύνθετων, ξηρών και πιο premium στυλ.
Υπάρχουν όμως δύο άλλες μεγάλες αιτίες που τα ροζέ είναι δημοφιλή και αυτές έχουν να κάνουν με το χρωματιστό προφίλ τους. Η πρώτη αιτία είναι η προώθηση μέσω Instagram. “Η Αμερική έχει τον μεγαλύτερο αριθμό χρηστών Instagram στον κόσμο, με τη Ρωσία δεύτερη,” δήλωσε η Sarah Abbott MW, συν-συντονίστρια σε ένα σεμινάριο rosé της Vinisud 2017. “Υπάρχουν πάνω από 60 εκατομμύρια χρήστες Instagram στα κράτη αυτά και μοιράζονται αυτές τις εικόνες.” Η Abbott έδειξε εικόνες Instagram από ροζέ μπουκάλια, σε πισίνες, σε τραπέζια μεσημεριανού και στα χέρια νέων και όμορφων γυναικών. «Μεταξύ του 2009 και του 2015, σημειώθηκε πενταπλάσια αύξηση των πωλήσεων ροζέ στις Ηνωμένες Πολιτείες, και αυτό είναι ο τρόπος με τον οποίο μοιράζονται αυτές οι τάσεις».
Η δεύτερη σημαντική αιτία είναι η αδυσώπυτη άνοδος του ‘millennial pink’, ροζέ του σολομού και του χρώματος βερικοκί. Αυτά είναι τα χρώματα που αρέσουν στους Millenials και θα τα δείτε να κυριαρχούν στη μόδα και το λιανικό εμπόριο την τελευταία δεκαετία. Ακριβώς επειδή είναι τόσο δημοφιλή, έχουν γίνει αντικείμενο ακαδημαϊκής έρευνας και έχει αποδειχθεί ότι γι΄ αυτό φταίει η τάση για φιλτράρισμα στο Instagram: «στις φωτογραφίες που ανεβάζουν οι χρήστες το χρώμα πρέπει να είναι κολακευτικό και γενικά ευχάριστο στο μάτι».
Τόσο σημαντικός είναι αυτός ο συσχετισμός του Instagram και του millennial ροζέ, που οι εταιρείες λανσάρουν νέα προϊόντα φιλικά προς το Instagram (“Instagrammable”), από το τριανταφυλλί iPhone μέχρι το φανταχτερό ροζ-μπλε Unicorn Frappuccino των Starbucks. Πρόσφατα άνοιξε στο Λος Άντζελες ένα μουσείο παγωτού που κυριαρχούσε στο ροζ, του οποίου οι εγκαταστάσεις δημιουργήθηκαν για να είναι Instagrammable.
Ωστόσο, το ροζ δεν είναι τα πάντα. Το 2013, μια εταιρεία που ονομάζεται Curalate μελέτησε τα χρώματα του Instagram που είχαν περισσότερες πιθανότητες να προσελκύσουν τα ‘likes’. Ο νικητής? Οι φωτεινές εικόνες του μπλε ξεπέρασαν εκείνες με υψηλές συγκεντρώσεις κόκκινου και πορτοκαλί κατά 24%. Ίσως η δημοτικότητα των εικόνων Instagram rosé οφείλεται τόσο στις πισίνες όσο και στους μεσογειακούς ουρανούς…
Πηγή: krasiagr.com
Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις