Βατά κρίνονται τα θέματα στο μάθημα των Αρχαίων Ελληνικών όπου διαγωνίστηκαν οι υποψήφιοι της θεωρητικής κατεύθυνσης, ενώ ευκολότερα σε σχέση με πέρυσι κρίνονται τα θέματα των Μαθηματικών για τους υποψηφίους των θετικών σπουδών.

Στα Αρχαία Ελληνικά και στο διδαγμένο κείμενο ζητήθηκε απόσπασμα από την Πολιτεία του Πλάτωνα, «έργο που είχε να εξεταστεί αρκετά χρόνια σε πανελλαδικό επίπεδο», όπως σημειώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η Αγγελική Νικητοπούλου, φιλολόγος στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών.

«Οι ερμηνευτικές ερωτήσεις δεν παρουσίαζαν καμία ιδιαίτερη δυσκολία, ενώ για πρώτη φορά η ερώτηση εισαγωγής είχε τη μορφή αντιστοίχισης. Οι ασκήσεις λεξιλογικού περιεχομένου πιθανώς να προβλημάτισαν τους μαθητές, καθώς το δεύτερο μέρος της παρουσίαζε μια μικρή δυσκολία» προσθέτει η ίδια.

Στο αδίδακτο κείμενο ένα απόσπασμα από το έργο Ρητορική του Αριστοτέλη, το οποίο στο σύνολό του κρίνεται αρκετά βατό. «Ιδιαίτερη διευκόλυνση για τους υποψηφίους ήταν αφενός η ερμηνεία που τους δόθηκε σε 6 λέξεις-φράσεις του αδίδακτου κειμένου και αφετέρου ότι το κείμενο στο σύνολό του περιείχε όρους που οι υποψήφιοι συναντούσαν στα προς εξέταση αποσπάσματα του διδαγμένου κειμένου. Οι γραμματικές και συντακτικές παρατηρήσεις δεν παρουσίαζαν καμία δυσκολία» σημειώνει η κ. Νικητοπούλου και καταλήγει: «Γενικά, τα ζητούμενα ήταν ξεκάθαρα χωρίς περιθώρια για περερμηνείες».

Για τα μαθηματικά, ο μαθηματικός στο κοινωνικό φροντιστήριο Αθηνών Ηλίας Δημάκος σχολιάζει ότι «ο αυξημένος βαθμός δυσκολίας επικεντρώθηκε στα τελευταία ερωτήματα για όσους στόχευαν σε έναν πολύ υψηλό βαθμό». Για τον ίδιο, «ο χρόνος επίλυσης ήταν οριακός».

Δείτε τα θέματα των Μαθηματικών και Αρχαίων:

Μαθηματικά των ημερησίων ΓΕΛ

Μαθηματικά των εσπερινών ΓΕΛ

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα των ημερησίων ΓΕΛ

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα των εσπερινών ΓΕΛ

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις