Το βασικότερο που χρειάζεται ένα ελικόπτερο για να επιχειρήσει ρίψεις, έλειπε από το πρώτο S-64 Ericsson που έφτασε στο Μάτι για να συνδράμει στην επιχείρηση κατάσβεσης της πυρκαγιάς. Καύσιμα!

Όπως προκύπτει από στοιχεία της δικαστικής έρευνας που σχετίζεται με τα αίτια και της παραλείψεις που οδήγησαν στην τραγωδία με τους 95 νεκρούς, το πρώτο ελικόπτερο που έφτασε στο Μάτι, στις 17.20 το απόγευμα της Δευτέρας 23 Ιουλίου (κι ενώ νωρίτερα επιχειρούσε στην Κινέτα), δεν διέθετε τα καύσιμα που απαιτούντο για να προβεί σε ρίψεις με αποτέλεσμα να πρέπει να αναχωρήσει για ανεφοδιασμό.

Σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο, αυτή η λεπτομέρεια απέβη καθοριστική, αν αναλογιστεί κανείς ότι εξαιτίας των θυελλωδών ανέμων, ακολούθησαν τέσσερις αποτυχημένες εντολές απογειώσεων Καναντέρ και ελικοπτέρων, από τα αεροδρόμια Ελευσίνας, Ανδραβίδας, Τανάγρας και Σάμου.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το πρώτο S-64 Εricsson να απογειωθεί στις 18.12 από Ελευσίνα και να φτάσει στο Μάτι όταν πια ήταν πολύ αργά και συγκεκριμένα όταν η πυρκαγιά είχε περάσει τη Λεωφόρο Μαραθώνος και αρχίσει ήδη τη φονική της πορεία μέχρι να «σβήσει» στη θάλασσα.

Όπως, λοιπόν, προκύπτει, από τα συνολικά επτά αεροσκάφη και τέσσερα ελικόπτερα που ήταν διαθέσιμα, μόνο ένα Εricsson κατάφερε να μετακινηθεί εγκαίρως στο Νέο Βουτζά, αλλά και αυτό δεν πρόσφερε ουσιαστική βοήθεια μην διαθέτοντας τα απαραίτητα καύσιμα…

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις