Πρωτοφανές περιστατικό στο 2ο Γυμνάσιο Καλαμαριάς, όπου μαθητές προχώρησαν σε κατάληψη ζητώντας να απομακρυνθεί από το σχολείο συμμαθητής τους, που παρουσιάζει ανάρμοστη συμπεριφορά και οξύ πρόβλημα με την προσαρμογή και ομαλή ένταξη στο σχολικό περιβάλλον.

Η εξέλιξη αυτή έχει προβληματίσει ιδιαίτερα και τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης, η οποία ενημερώθηκε για το θέμα.

Ο 12χρονος αντιμετωπίζει μαθησιακές δυσκολίες λόγω συνδρόμου που έχει εκ γενετής, γεγονός που δυσκολεύει την ομαλή ένταξή του στο σχολικό περιβάλλον.

Το παιδί εξαιτίας ενός συνδρόμου που έχει εκ γενετής, εμφανίζει επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά και μαθησιακές δυσκολίες. Ο μαθητής έχει ενταχθεί σε πρόγραμμα του ΚΕΣΥ και παρακολουθείται, ωστόσο συγκεκριμένες συνθήκες στο σχολικό περιβάλλον φαίνεται να μην ευνοούν την ένταξή του σ’ αυτό.

Το πιο ανησυχητικό; Πως η κατάληψη, όπως καταγγέλλουν οι γονείς, έγινε με συναίνεση της διεύθυνσης του σχολείου!

Σύμφωνα με τις καταγγελίεςπαιδιών που προχώρησαν σε κατάληψη του σχολείου, αναφέρουν ότι ο 12χρονος αποτελεί κίνδυνο για τους μαθητές και τους καθηγητές, ότι έχει καταστρέψει περιουσία του σχολείου, ενώ υποστηρίζουν ότι υπάρχουν και περιπτώσεις κατά τις οποίες παιδιά έχουν υποστεί (-)ουαλική παρενόχληση από τον 12χρονο.


«Πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας»

«Πρόκειται για ένα πρωτοφανές ξέσπασμα ρατσιστικής βίας» υποστηρίζει ο πατέρας του 12χρονου μαθητή, μιλώντας στην εφημερίδα «Μακεδονία». Εκφράζει τους φόβους του για τον στιγματισμό ενός ανήλικου παιδιού σε μια ολόκληρη περιοχή.

«Ανήρτησαν στην καγκελόπορτα του σχολείου ανακοίνωση που κατονόμαζαν τον μαθητή και ανέφεραν βαριές συκοφαντίες ως αιτίες της απαγόρευσης παραμονής του στο σχολείο. Το χαρτί βρισκόταν κρεμασμένο τουλάχιστον έως τις 11:00 και η διεύθυνση του σχολείου δεν προέβη σε καμία κίνηση αποκατάστασης της τάξης και προφύλαξης διασυρμού ενός παιδιού. Είναι θλιβερή και άθλια η κατάσταση που βιώνουμε. Το έχουν τρελάνει το παιδί μου. Φοβάμαι τα χειρότερα», καταγγέλλει στην εφημερίδα, ο πατέρας του 12χρονου, οποίος τονίζει ότι θα καταγγείλει το περιστατικό στο υπουργείο Παιδείας και στις αρμόδιες Αρχές.

Οι γονείς έχουν καταθέσει όλες τις ιατρικές γνωματεύσεις από το Νοσοκομείο «Ιπποκράτειο» και το ΚΕΔΔΥ Α’ Θεσσαλονίκης που επιβεβαιώνουν την γενετική παρέκκλιση του παιδιού τους. Μάλιστα, από τον Νοέμβριο έχουν προσλάβει έναν φιλόλογο για να είναι συνέχεια με το παιδί στο σχολείο, ενώ από τον Δεκέμβριο ξεκίνησε και το πρόγραμμα παράλληλης στήριξης πλήρους ωραρίου που προβλέπει το ΚΕΣΥ. Ο μαθητής έχει το δικαίωμα της διαλειμματικής παρακολούθησης και της συνέχισης παράδοσης μαθήματος κατά μόνας όταν το κρίνουν απαραίτητο οι εκπαιδευτικοί του ΚΕΣΥ που τον παρακολουθούν.

Ο πατέρας του 12χρονου καταγγέλλει πως η διεύθυνση του σχολείου δεν υποστηρίζει το πρόγραμμα ένταξης και πως δεν υπάρχει η αναγκαία ειδική μεταχείριση. «Από την αρχή της χρονιάς μέχρι και να αρχίσει το πρόγραμμα, έχουν δώσει τουλάχιστον 150 ωριαίες αποβολές στο παιδί. Ζητήσαμε την στοιχειώδη ευαισθησία από τη διεύθυνση του σχολείου, αλλά η απάντηση που πήραμε ήταν πως η διευθύντρια θεωρεί ότι όλα τα παιδιά είναι ίδια και ότι δεν υπάρχει καμία ιδιαιτερότητα, ενώ υπάρχουν ιατρικές γνωματεύσεις».

Μαθητές και γονείς από εκείνους που επιθυμούν την απομάκρυνση του παιδιού κατηγορούν τον 12χρονο για φθορές, σωματική βία ακόμα και παρενόχληση που αγγίζει τα όρια της (-)ουαλικής, ενώ αυτά επικαλείται το 15μελές του σχολείου ως λόγους που οδήγησαν στην κατάληψη του σχολείου. Οι γονείς αλλά και ο φιλόλογος Αλέξανδρος Μεσίγκας που είναι συνέχεια με τον μαθητή, διαψεύδουν τις κατηγορίες.

«Το παιδί είχε απειληθεί και για να δείξει ισχυρός είπε ότι έχει μαζί του σουγιά, αλλά δεν είχε» αναφέρει ο φιλόλογος που βρίσκεται στο πλευρό του 12χρονου από τις 8:15 έως και 14:00 σε καθημερινή βάση.

Η έλλειψη φίλων, οδηγεί τον 12χρονο σε διάφορες πράξεις για να κερδίσει την προσοχή, σύμφωνα με τον κ. Μεσίγκα. «Πολλές φορές άλλοι μαθητές τού λένε να κάνει πράγματα, όπως να κοροϊδέψει καθηγητές ή να πετάξει χαρτάκια και ο ίδιος το κάνει για να γίνει αρεστός» σημειώνει ο καθηγητής, δίνοντας έμφαση στην ψυχολογία που μπορούν να έχουν τα παιδιά της Α’ Γυμνασίου. «Θέλει κατανόηση και χρόνο για να μπορέσει να ενταχθεί κανονικά σε ένα σύνολο. Το παιδί έχει βιώσει μεγάλη απόρριψη» δηλώνει ο κ. Μεσίγκας.

«Δεν ήμουν ποτέ μάρτυρας περιστατικού, αλλά γνωρίζω πως ο μαθητής μιλάει πολύ άσχημα στα παιδιά» δηλώνει μητέρα μαθητή του 2ου Γυμνασίου Καλαμαριάς. «Ούτε αυτός προστατεύεται, αλλά ούτε και τα δικά μας παιδιά. Έπρεπε η πολιτεία να έχει ενδιαφερθεί και να υπάρχει συνεργασία» τονίζει.

Ενδεικτικό της κατάστασης -αλλά και της ψυχολογίας του μικρού- είναι πως έπειτα από ωριαία αποβολή που είχε πάρει, έσπασε το τζάμι ενός παραθύρου. Σύμφωνα με τον πατέρα του 12χρονου, η διεύθυνση του σχολείου φώναξε την αστυνομία για το περιστατικό. «Πήγα στο σχολείο και είδα δυο αστυνομικούς που κάλεσαν για να συλλάβουν το παιδί. Εξήγησα στις αρχές την κατάσταση και έληξε το περιστατικό». Ο γονέας δηλώνει στη Μακεδονία πως δεν βρίσκει γόνιμο έδαφος για να συνεργαστεί με τη διεύθυνση του σχολείου και γι’ αυτό αναμένεται να προβεί σε καταγγελίες στο Υπουργείο Παιδείας και όλες τις αρμόδιες αρχές, ώστε να οριστεί τι πρέπει να γίνει.

Το περιστατικό καταγγέλθηκε και στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Παναγιώτη Ανανιάδη, ο οποίος ζήτησε άμεσα να διενεργηθεί έρευνα και να κατέβει το χαρτί, από την καγκελόπορτα του σχολείου. Μιλώντας στο thestival.gr, ο κ. Ανανιάδης χαρακτήρισε απαράδεκτο το γεγονός. «Είναι απαράδεκτο. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούν μαθητές ή γονείς, τέτοιες αναρτήσεις εις βάρος παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες ή άλλα προβλήματα», τόνισε.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις