Συνέντευξη στον Λουκά Βελιδάκη



Ο Νίκος Τσαούσης είναι καλλιτέχνης, ανήκει στο δυναμικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ζει στην Αθήνα, τη βιώνει, την αγαπάει και την πονάει.

Ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του Παύλου Γερουλάνου και κατέρχεται στις αυτοδιοικητικές εκλογές ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος.

Σε μία σύντομη συνέντευξη, μας εξηγεί τους λόγους που αποφάσισε να το κάνει και πως αντιλαμβάνεται την Αθήνα.



Προέρχεσαι από τον χώρο του πολιτισμού, τι είναι αυτό που σε ώθησε να θέσεις υποψηφιότητα στην αυτοδιοίκηση;

Ανήκω στο μόνιμο καλλιτεχνικό δυναμικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής από το 1987. Από τα μαθητικά μου χρόνια είχα ασχοληθεί με τα κοινά, καθώς και στην επαγγελματική μου πορεία υπήρξα πρόεδρος του σωματείου εργαζομένων για πολλά χρόνια. Ο βασικός λόγος που με ώθησε να αποδεχθώ την υποψηφιότητα ως δημοτικός σύμβουλος στον Δήμο Αθηναίων ήταν η «προσωπικότητα» του Παύλου Γερουλάνου. Το όραμα, η αισθητική του και λόγος του στάθηκαν αρκετά για να πω το ναι.

Αυτονόητη η επόμενη ερώτηση. Πώς θα ήθελες να δεις να διαμορφώνεται ο τομέας του πολιτισμού στον Δήμο Αθηναίων;

Με την μετακίνηση της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, ίσως τον πιο νευραλγικό φορέα πολιτισμού στην χώρα, στο Φαληρικό Δέλτα δημιουργήθηκε ένα κενό. Η πρόσφατη επανεκκίνηση όμως του ΟΛΥΜΠΙΑ είναι ένα θετικό βήμα για να ζωντανέψει και πάλι η πόλη. Ο Δήμος Αθηναίων διαθέτει σημαντικά μουσικά σύνολα με πολυετή ιστορία και προσφορά και μπορούν να συμβάλλουν θετικά στο νέο ξεκίνημα του δημοτικού θεάτρου. Η σύνδεση της πόλης με διεθνή φεστιβάλ, η δημιουργία ικανών χωρών έκφρασης για όλους εκείνους τους καλλιτέχνες που δεν έχουν πρόσβαση, η δημιουργία νέων καλλιτεχνικών τάσεων καθώς και η ανάπτυξη του πολιτιστικού τουρισμού είναι μερικοί από τους τομείς που θα ήθελα να προσφέρω αξιοποιώντας όλη την εμπειρία που έχω αποκτήσει.

Τι είναι αυτό που σε τρομάζει στο κέντρο της Αθήνας;

Ένα πράγμα που με τρομάζει στο κέντρο της Αθήνας είναι η ανεξέλεγκτη και ραγδαία εξάπλωση του Airbnb. Ασφαλώς και είμαι υπέρ του «επιχειρείν», αλλά μέσα από ένα πλαίσιο που δεν θέτει σε κίνδυνο στο μεγαλείο της «αθηναϊκής» γειτονιάς. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να αλλοιωθεί ο κοινωνικός ιστός της πόλης.

Πόσο έντονη είναι η παραβατικότητα στην πόλη;

Ζω στο κέντρο της Αθήνας, γιατί για μένα Αθήνα είναι μόνο το κέντρο της, από το 1983. Είναι αλήθεια ότι υπάρχει αύξηση του φαινομένου και δυστυχώς ελλειπή μέτρα για την αντιμετώπιση του. Θα σας πω μια σημερινή εικόνα που συνάντησα και δυστυχώς δεν πρόλαβα να απεικονίσω με τον φακό του κινητού μου. Κατεβαίνοντας την Ζωοδόχου Πηγής στην γωνία με τη οδό Τζαβέλλα είδα έναν πάγκο με λαθραία τσιγάρα. Πραγματικά αιφνιδιάστηκα. Πρέπει να σταματήσει να υπάρχει άβατο στην πόλη και να δοθεί σημασία στην ασφάλεια των δημοτών.

Τι θα ήθελες να αλλάξει στην πόλη;

Δύο πράγματα θα ήθελα να αλλάξουν, το πρώτο είναι ο πολιτισμός της καθημερινότητας. Μια βελτιωμένη κουλτούρα στην καθημερινή μας συμπεριφορά. Μικρά, απλά, εύκολα πράγματα που θα δώσουν άλλο νόημα και ποιότητα στις ζωές μας. Μια καλημέρα, ένα χαμόγελο, ένα «ευχαριστώ»,φροντίδα να διατηρούμε την πόλη μας καθαρή είναι αρκετά για να γίνουν τα πρώτα βήματα.

Το δεύτερο πράγμα που θα ήθελα να αλλάξει είναι να αποκτήσουν ζωή και «σκοπό» όλα τα υπέροχα, εγκαταλελειμμένα κτίρια της πόλης. Υπάρχουν αμέτρητα, μόνο στην περιοχή της Κυψέλης περίπου 1.000, μοναδικής ομορφιάς και ιστορίας κτίρια που χρειάζονται άμεση αξιοποίηση.

Περπατώ αμέτρητα χιλιόμετρα καθημερινά στην πόλη και κάθε φορά κοντοστέκομαι με θλίψη μπροστά σε τέτοια αρχιτεκτονικά δείγματα και σκέφτομαι τρόπους και «συνέργειες» που θα μπορούσαν να επαναφέρουν την λάμψη και την ομορφιά τους. Ταξιδεύω πολύ συχνά τόσο στην Ευρώπη και ένα παράδειγμα πόλης που ζηλεύω για την αξιοποίηση ανάλογων κτιρίων είναι η πόλη της Βαρκελώνης.



Ποιος είναι ο Νίκος Τσαούσης

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στον Βόλο όπου πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής .

Στην συνέχεια ολοκλήρωσε τις μουσικές του σπουδές στο κεντρικό παράρτημα του Ελληνικού Ωδείου στην Αθήνα καθώς και στην Γερμανία , στην μουσική Ακαδημία Detmold, όπου πήρε και το δίπλωμα του με άριστα παμψηφεί .

Από το 1987 ανήκει στο μόνιμο καλλιτεχνικό δυναμικό της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.

Το διάστημα 2006-2009 είχε την διεύθυνση παραγωγής στο φεστιβάλ «Αίθριο» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών .

Ασχολείται με το management καλλιτεχνών και την διοργάνωση συναυλιών από το 2007. Από το 2013 είναι καλλιτεχνικός διευθυντής , στον διεθνή φιλανθρωπικό – μουσικό θεσμό Diplomats in Concert , που πραγματοποιείται στην Αθήνα κάθε Μάρτιο υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Αυστρίας και των παιδικών χωριών SOS.

Το 2015 είχε τον καλλιτεχνικό σχεδιασμό του Α Φεστιβαλ Νέων με συμμετοχές από 60 χώρες που πραγματοποιήθηκε στον πεζόδρομο της Φωκίωνος Νέγρη που διοργάνωσαν οι ΜΚΟ ΕΛΙΞ & Praxis.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις