Σε θρίλερ εξελίσσεται η απαγωγή των τεσσάρων ναυτικών που τα ξημερώματα της Δευτέρας απήχθησαν μέσα από το ελληνόκτητο πλοίο "Elka Aristotle", το οποίο βρισκόταν αγκυροβολημένο ανοιχτά του Τόγκο.

Ανάμεσα στους απαχθέντες βρίσκεται και ένας 20χρονος Έλληνας που πραγματοποιούσε το δεύτερο εκπαιδευτικό ταξίδι του. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, ο νεαρός αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα υγείας και πρέπει να παίρνει καθημερινά χάπια.

Τα τελευταία χρόνια το Τόγκο έχει γίνει σημείο δράσης για οργανωμένα κυκλώματα Νιγηριανών πειρατών. Στο παρελθόν τέτοιες συμμορίες έχουν απαγάγει κατ’ επανάληψη πληρώματα πλοίων, ζητώντας λύτρα για την απελευθέρωσή τους.

Διαβάστε: Αγωνία για τον 20χρονο Δημήτρη: Με πρόβλημα υγείας ο ναυτικός που απήγαγαν πειρατές στο Τόγκο

«Υπάρχουν περιστατικά απαγωγής που κράτησαν μήνες»

Όπως αναφέρει το Έθνος, οι πειρατές συνηθίζουν να έρχονται σε επαφή με την εταιρία για να ξεκινήσει η διαπραγμάτευση αρκετές ημέρες μετά την απαγωγή. Αυτό αποτελεί πάγια τακτική τους για να αυξήσουν την πίεση προς την εταιρία και τους συγγενείς και να ζητήσουν μεγαλύτερα ποσά.

Όπως ανέφερε στην εκπομπή Ώρα Ελλάδος 7:00 ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, η απαγωγή του έλληνα ναυτικού αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα επικινδυνότητας του ναυτικού επαγγέλματος που καμία κυβέρνηση ούτε αναγνώρισε ούτε κατοχύρωσε».

Ο ίδιος ανέφερε ότι: «από τη δεκαετία του 2000 μέχρι και πρόσφατα υπάρχει έξαρση της πειρατείας, γεγονός που έχει αναγκάσει τις εταιρίες να διαπραγματεύονται με τους απαγωγείς για τα λύτρα.

Οι απαγωγείς τους πηγαίνουν σε ασφαλή τοποθεσία κι ακολούθως διαπραγματεύονται με τις ναυτιλιακές για τα λεφτά που ζητούν ως λύτρα για να τους απελευθερώσουν. Έχουμε περιστατικά που η απαγωγή κράτησε μήνες. Έχουμε κι άλλα περιστατικά που ήταν λίγες μέρες. Συνήθως όμως είναι πολυήμερες οι διαδικασίες».

Παράλληλα, οι αρχές του Τόγκο διεξάγουν έρευνα ώστε να διαπιστωθεί πως οι πειρατές κατάφεραν να ανέβουν στο πλοίο.

Στο δημοσίευμα αναφέρεται πως «οι Αρχές του Τόγκο δεν επιτρέπουν στις εταιρίες να έχουν δικούς τους φρουρούς για όσο το πλοίο βρίσκεται στα χωρικά ύδατα της χώρας αλλά και στα λιμάνια της. Υποχρεώνουν τις εταιρίες να πληρώνουν ντόπιους φρουρούς, οι οποίοι δεν είναι πάντα σε θέση να αντεπεξέλθουν των συνθηκών».

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις