Κακοκαιρία «Ζηνοβία»: Απίστευτη ταλαιπωρία στην εθνική οδό - «Κάναμε 3,5 ώρες από τη Μαλακάσα έως τις Αφίδνες»

Κακοκαιρία «Ζηνοβία»: Απίστευτη ταλαιπωρία στην εθνική οδό - «Κάναμε 3,5 ώρες από τη Μαλακάσα έως τις Αφίδνες»

Κακοκαιρία «Ζηνοβία»: «Είναι μνημειώδης η ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού. Δεν μπορεί όλα αυτά τα χρόνια να μην έχουν μάθει ότι η Μαλακάσα κλείνει πρώτη από το χιόνι», αναφέρει η δημοσιογράφος της «Εφημερίδας των Συντακτών», Ιωάννα Σωτήρχου, η οποία περιγράφει την «Οδύσσεια» που πέρασε όταν εγκλωβίστηκε μαζί με άλλους οδηγούς στην Εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας.

Κακοκαιρία «Ζηνοβία»: Πρωτοχρονιάτικο «μποναμά» επιφύλαξαν ο κρατικός μηχανισμός και η Κοινοπραξία που διαχειρίζεται την εθνική οδό Αθηνών - Λαμίας σε χιλιάδες οδηγούς και επιβάτες που εγκλωβίστηκαν για περίπου 3,5 ώρες και στα δύο ρεύματα, από το ύψος των διοδίων Αφιδνών, εξαιτίας της χιονόπτωσης. H διακοπή κυκλοφορίας προκάλεσε τεράστιες ουρές αυτοκινήτων, με τους εκνευρισμένους οδηγούς και τους επιβαίνοντες να παραμένουν εγκλωβισμένοι στα αυτοκίνητά τους μέσα στο χιόνι περιμένοντας τις υποδείξεις της Τροχαίας. Παρά τις επίσημες διαβεβαιώσεις, ο κρατικός μηχανισμός πιάστηκε απροετοίμαστος, ενώ ο περίφημος ιδιωτικός τομέας δείχνει για μια ακόμη φορά ότι μόνο αυξήσεις στα διόδια είναι ικανός να διεκδικεί.

Χαρακτηριστική η μαρτυρία της δημοσιογράφου της «Εφημερίδας των Συντακτών» Ιωάννα Σωτήρχου, η οποία βρέθηκε σε αυτό ακριβώς το σημείο, όπου σχηματίστηκαν ουρές χιλιομέτρων. Όπως αναφέρει, έκανε από τη Μαλακάσα μέχρι τις Αφίδνες, απόσταση μικρότερη των 5 χιλιομέτρων, περισσότερες από 3,5 ώρες. Μέσα σε αυτό το διάστημα ήταν απολύτως ακινητοποιημένοι στο ίδιο σημείο δύο ολόκληρες ώρες. Όπως σημειώνει η ίδια, ερχόμενοι από Καλαμπάκα και φτάνοντας στο Σχηματάρι, τους είπαν ότι μπορούν να συνεχίσουν κανονικά, ωστόσο φτάνοντας στη Μαλακάσα ο δρόμος ήταν κλειστός. Επίσης, οχήματα είχαν μπει στη Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκη κλείνοντας τη δίοδο για τα εκχιονιστικά και τις αλατιέρες, αλλά και για ένα ασθενοφόρο που δεν μπορούσε να περάσει. Κάλεσαν πολλές φορές στον αριθμό 1075, τον αριθμό εκτάκτου ανάγκης της διαχειρίστριας του αυτοκινητόδρομου «Νέας Οδού», αλλά η αναμονή ξεπερνούσε τα πέντε λεπτά, ενώ κανείς δεν απαντούσε ούτε και στο Κέντρο Εξυπηρέτησης Πελατών των Αφιδνών. Αδύνατο ήταν να επικοινωνήσουν και με την Άμεση Δράση.



«Δεν ξέραμε αν έπρεπε να σβήσουμε τις μηχανές μας, αν υπήρχε κίνδυνος να μείνουμε από βενζίνη», τονίζει. Όπως ανέφερε, και το γνωρίζουν όλοι, η «Μαλακάσα είναι το πρώτο σημείο που κλείνει, το γνωρίζουμε όλοι, όταν χιονίζει και θα έπρεπε να υπάρχει μέριμνα πρώτα εκεί». «Είναι μνημειώδης η ανικανότητα του κρατικού μηχανισμού. Δεν μπορεί όλα αυτά τα χρόνια να μην έχουν μάθει ότι η Μαλακάσα κλείνει πρώτη από το χιόνι», προσθέτει. Να σημειώσουμε ότι στο ύψος της Μαλακάσας βρίσκεται το κέντρο στάθμευσης των εκχιονιστικών μηχανημάτων. 

Τελικά η νέα εθνική οδός Αθηνών - Λαμίας δόθηκε ξανά στην κυκλοφορία, αργά το απόγευμα της Δευτέρας, αφού προηγουμένως προκάλεσε απίστευτη ταλαιπωρία για τουλάχιστον 3,5 ώρες σε χιλιάδες ανθρώπους, αλλά και ερωτήματα και οργή για την αναποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής και της Κοινοπραξίας που διαχειρίζεται την εθνική οδό. Από την αστυνομία ανακοινώθηκε ότι έγινε άρση της απαγόρευσης κυκλοφορίας των λεωφορείων και των φορτηγών άνω των 3,5 τόνων, οπότε κινούνται και αυτά κανονικά στην οδό.