Καινούργια αστικά λεωφορεία: Ανανέωση των στόλων σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη προανήγγειλε ο Κώστας Καραμανλής

Καινούργια αστικά λεωφορεία: Ανανέωση των στόλων σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη προανήγγειλε ο Κώστας Καραμανλής

Καινούργια αστικά λεωφορεία: Στόχος του υπουργείου Μεταφορών είναι να αγοραστούν νέα οχήματα ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, μέσα σε 18 μήνες, για την πρωτεύουσα και τη συμπρωτεύουσα. Ποια βήματα θα γίνουν.

Καινούργια αστικά λεωφορεία: «Το μεγάλο στοίχημα, για το οποίο θα κριθεί και η κυβέρνηση και εγώ προσωπικά, είναι εάν θα μπορέσουμε, μέσα στο 2020, να ανατάξουμε τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΜέΡΑ25 Κρίτωνα Αρσένη για την κατάσταση της συγκοινωνίας στην Πετρούπολη. Ο υπουργός ενημέρωσε τη Βουλή για τα βήματα που γίνονται με στόχο την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων. «Απαραίτητη προϋπόθεση γι' αυτό είναι ο διεθνής διαγωνισμός, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούρια λεωφορεία εντός 18 μηνών», ανέφερε ο Κώστας Καραμανλής και εξήγησε: «Είναι ένας διαγωνισμός, με τον οποίο πρέπει να προμηθευτούμε τουλάχιστον 700 λεωφορεία, όσα δηλαδή αποσύρονται μέχρι το 2023. Εκτός αν θέλουμε να αυξήσουμε το νόμιμο όριο ηλικίας των λεωφορείων στην Ελλάδα, όπως το έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ επανειλημμένως, διότι δεν μπορούσε να κάνει έναν σοβαρό διαγωνισμό και να προμηθευτεί νέα λεωφορεία».

Σύμφωνα με τον ίδιο, τουλάχιστον το ένα τρίτο των λεωφορείων αυτών θα είναι ηλεκτροκίνητα, και γι' αυτό θα απαιτηθεί προσεκτικός σχεδιασμός για τις διαδρομές που θα καλύπτουν τα νέα λεωφορεία με βάση τις κλιματολογικές συνθήκες. «Η κατάσταση στην Πετρούπολη πραγματικά έχει επιδεινωθεί όσον αφορά τις συγκοινωνίες το τελευταίο διάστημα, ιδίως μετά τον Σεπτέμβρη. Έχουμε καθυστερήσεις, οι οποίες ξεπερνούν τα 45 λεπτά» τόνισε ο βουλευτής του ΜέΡΑ25 και επισήμανε ότι οι νέοι άνθρωποι είναι που εξαρτώνται απολύτως από τις συγκοινωνίες για να πάνε στα φροντιστήριά τους, σε οποιεσδήποτε δραστηριότητές τους, πολλές φορές στα σχολεία τους.



Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός, η συγκοινωνιακή σύνδεση του δήμου Πετρούπολης με το κέντρο της Αθήνας εκτελείται με τις γραμμές Α11 και Β11 που συνδέουν τον δήμο με την πλατεία Βάθη, η οποία βρίσκεται στο ευρύτερο κέντρο των Αθηνών. Με βάση τα επίσημα στοιχεία του ΟΑΣΑ, με την τηλεματική, σε αυτές τις διαδρομές οι «χρονοαποστάσεις» φτάνουν μέχρι τα 10 λεπτά. Η άλλη γραμμή που συνδέει τη συγκεκριμένη περιοχή με το κέντρο της Αθήνας είναι η Α13 Κηπούπολη-Ομόνοια με χρονοαπόσταση σε ώρες αιχμής τα εννέα και τα 10 λεπτά. Η καθυστέρηση μπορεί να αγγίζει τα 15 με 20 λεπτά στις γραμμές που συνδέουν την Πετρούπολη με περιφερειακούς σταθμούς, όπως τις γραμμές 24 για τον Άγιο Αντώνιο, 700 για Ανθούπολη.

«Ο στόχος μας είναι με τον στόλο που έχουμε σήμερα στη διάθεσή μας να κάνει ο ΟΑΣΑ την καλύτερη δυνατή βελτίωση των αστικών συγκοινωνιών, αλλά θαύματα δεν μπορούμε να κάνουμε. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρέξουμε γρήγορα τη διαδικασία για έναν μεγάλο διεθνή διαγωνισμό, έτσι ώστε η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη να έχουν καινούρια λεωφορεία εντός 18 μηνών» υπογράμμισε ο κ. Καραμανλής. Αναφέρθηκε και στη Γραμμή 4 του Μετρό Αθήνας, την επέκταση προς Πετρούπολη», λέγοντας πως το έργο είναι υπό δημοπράτηση. Περιλαμβάνει το πρώτο τμήμα με 15 σταθμούς από το Άλσος Βεΐκου μέχρι το Γουδή, με προβλεπόμενο χρόνο ολοκλήρωσης τα οκτώ έτη από την ανάθεση της σχετικής σύμβασης κατασκευής του. Η περαιτέρω επέκταση δυτικά της Γραμμής 4, δηλαδή από το Άλσος Βεΐκου προς την Πετρούπολη με έξι πρόσθετους σταθμούς προβλέπεται να ακολουθήσει μετά την ολοκλήρωση του πρώτου αυτού τμήματος και επί του παρόντος η «Αττικό Μετρό» προχωρά σταδιακά στην ωρίμανση των προκαταρκτικών μελετών, «οπότε είμαστε σε ένα πολύ-πολύ αρχικό στάδιο» σημείωσε ο υπουργός.