Εκπαιδευτικοί κινητοποιήσεις: Στοιχεία για το θέμα της ρύθμισης που προωθεί το υπουργείο Παιδείας για την αναγνώριση των ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών της αλλοδαπής, έδωσε ο ΔΟΑΤΑΠ (Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης) στην υπουργό Παιδείας.

Η Νίκη Κεραμέως, εδώ και μέρες υποστηρίζει ότι η ρύθμιση για τα κολέγια (άρθρο 50), που έχει συγκεντρώσει τα πυρά μεγάλης μερίδας του εκπαιδευτικού κόσμου, απορρέει από «κοινοτικές υποχρεώσεις». Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, επικαλούμενοι το άρθρο 133 του Κανονισμού της Βουλής, έκαναν χθες γραπτό αίτημα να κατατεθούν στη Βουλή όλα τα σχετικά έγγραφα.

Κολλέγια αναγνώριση – Αντιδράσεις: Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο στα Προπυλαία

Τα επιχειρήματα του ΔΟΑΤΑΠ

Στην πολυσέλιδη αναφορά του ο ΔΟΑΤΑΠ υπογραμμίζει επίσης ότι:

  • Φορείς όπως τα Κολέγια του ν. 3696/2008, όπως ισχύει, συνιστούν στο πλαίσιο της ελληνικής νομοθεσίας φορείς μη τυπικής εκπαίδευσης. Κατά συνέπεια, δεν θα μπορούσε να αναγνωρισθεί από τον ελληνικό Οργανισμό αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας, ως χρόνος σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, χρόνος σπουδών ο οποίος πραγματοποιήθηκε στην Ελλάδα σε τέτοιο φορέα διότι τούτο θα συνιστούσε καταστρατήγηση των παραγράφων 5 και 8 του άρθρου 16 του Συντάγματος, οι οποίες διέπουν την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας στην Ελλάδα [ΣτΕ 1469/2016 (Ολομ), 546/2016, 2615–2618/2015, 775/2015 (επταμ.), 775/2015 (επταμ), 2154/2014, 1698/2013, 691/2013 (Ολομ.), 3451/2011, 567/2010 (επταμ.) 1412/2011, 2550/2009, 1452/2008, 1680/1999, 3457/1998 (Ολομ.), 1890/1992, 2274/1990 (Ολομ.)]. Οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλων σπουδών. Η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή πρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ. Άλλωστε η αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων εντάσσεται στην αρμοδιότητα άλλων Συμβουλίων.
  • «…οι ρυθμίσεις του ν. 3328/2005, όπως ισχύει, και οι οποίες αφορούν αποκλειστικά στην αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων προς τους απονεμόμενους από τα ΑΕΙ της ημεδαπής και επομένως ανάγονται στην εσωτερική οργάνωση του εκπαιδευτικού συστήματος των σπουδών ανώτατης εκπαίδευσης, δεν υπεισέρχονται σε παράβαση διατάξεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για τον λόγο αυτό άλλωστε έχει κριθεί ότι οι σχετικές με την αναγνώριση επαγγελματικών προσόντων Οδηγίες δεν αφορούν την αναγνώριση ακαδημαϊκών τίτλων σπουδών. Όπως αναφέρει ο ΔΟΑΤΑΠ, η παγίως και διεθνώς αποδεκτή διάκριση μεταξύ της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας τίτλων σπουδών της αλλοδαπής και αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων ή πρόσβασης σε επάγγελμα τα οποία πιστοποιούνται από τίτλους σπουδών της αλλοδαπής καθώς επίσης και το ότι ο καθορισμός των προσόντων που απαιτούνται για την άσκηση επαγγέλματος εμπίπτουν στην αρμοδιότητα του εθνικού νομοθέτη έχει διατυπωθεί σε σχετική νομολογία του ΣτΕ.
  • Επιπροσθέτως, οι δράσεις των οργάνων της ΕΕ δεν μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα τον συντονισμό των εθνικών νομοθεσιών στο πλαίσιο της αναγνώρισης ακαδημαϊκής ισοτιμίας καθώς αυτή εμπίπτει στην κατά την παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου αποκλειστική αρμοδιότητα των κρατών μελών. Κατά συνέπεια οποιαδήποτε παρέμβαση στο ν. 3328/2005 – ο οποίος σε συνδυασμό με το άρθρο 16 παρ. 5 και 8 του Συντάγματος αποτελούν την ελληνική νομοθεσία η οποία διέπει την αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας – προς τον σκοπό αντιμετώπισης ζητημάτων τα οποία αφορούν στην από επαγγελματικής άποψης εξέταση αλλοδαπών τίτλων και τα οποία ανέκαθεν ενέπιπταν στις αρμοδιότητες άλλων οργάνων της ελληνικής Πολιτείας, θα συνεπαγόταν ανεπίτρεπτη παραβίαση των παραπάνω διατάξεων του Συντάγματος».

Νέα κινητοποίηση στις 12:30 από εκπαιδευτικούς στη Βουλή

Νέα κινητοποίηση οργανώνουν σήμερα, Πέμπτη, στις 12:30 στη Βουλή, οι ΔΟΕ, ΟΛΜΕ και ΟΙΕΛΕ, που δηλώνουν πως δεν υποχωρούν, αλλά απαιτούν την απόσυρση του άρθρου 50 του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, που «υποβαθμίζει τα πανεπιστημιακά πτυχία και τα εξισώνει με τους τίλους των κολεγίων». Υπενθυμίζεται ότι το βράδυ της Τρίτης το νομοσχέδιο ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία επί όλων των άρθρων, πλην τριών, μεταξύ αυτών και του άρθρου 50 για τα πιστοποιητικά των κολεγίων, για τα οποία ο ΣΥΡΙΖΑ ζήτησε ονομαστική ψηφοφορία, η οποία θα διεξαχθεί σήμερα.

Οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για «αιφνιδιαστικές και απαράδεκτες ρυθμίσεις της κυβέρνησης, που στοχεύουν στην αποδυνάμωση και υποβάθμιση του κοινωνικού αγαθού της δημόσιας εκπαίδευσης». Όπως σημειώνουν, «η υπουργός εμπαίζει με σαθρά επιχειρήματα την πανεπιστημιακή κοινότητα, τους εκπαιδευτικούς και την κοινωνία, για να καλύψει το εκπαιδευτικό έγκλημα της απαξίωσης των πανεπιστημιακών πτυχίων προς χάρη των ιδιωτικών συμφερόντων στον χώρο της εκπαίδευσης».

Συνοπτικά οι εκπαιδευτικοί ζητούν:

  • Την απόσυρση κάθε τιμωρητικής διάταξης στους διορισμούς εκπαιδευτικών
  • Την απόσυρση του άρθρου 50 που υποβαθμίζει τα πτυχία των πανεπιστημίων εξισώνοντάς τα με αυτά των μεταδευτεροβάθμιωνκολεγίων
  • Τον μόνιμο διορισμό όλων των εκπαιδευτικών που έχει ανάγκη η δημόσια εκπαίδευση με βάση τις θέσεις του κλάδου για τη δομή της εκπαίδευσης
  • Την εξίσωση των δικαιωμάτων των αναπληρωτών με των μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Χρηματοδότηση και κτηριακές υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών
  • Καθολική εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης
  • Καμία τιμωρητική αξιολόγηση-χειραγώγηση για την οποία συνεχώς γίνεται λόγος από τον πρόεδρο του Ι.Ε.Π.
  • Επαναφορά της 35ετίας στις συντάξεις των εκπαιδευτικών
  • Επιστημονική και οικονομική αναβάθμιση των εκπαιδευτικών

Το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας έχει ήδη τονίσει προς όλες τις κατευθύνσεις με την ομόφωνη απόφαση της Αντιπροσωπείας του στις 5/10/2019, ότι η ρύθμιση που προωθείται από την Κυβέρνηση με την οποία προβλέπεται αυτοματοποιημένη διαδικασία αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας των πτυχίων Κολεγίων και των ξένων Πανεπιστημίων, είναι κατάφωρα άδικη για τους Διπλωματούχους Μηχανικούς, επιζήμια για το Δημόσιο συμφέρον και ισοπεδωτική για την Δημόσια Παιδεία.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις