Ταραμοσαλάτα θερμίδες: Ο ταραμάς είναι τα αβγά του μπακαλιάρου ή του κυπρίνου, τα οποία αφαιρούνται από το ψάρι, αλατίζονται και τοποθετούνται για ωρίμανση για κάποιες μέρες, ενώ στη συνέχεια ανακατεύονται μετά από κάποιες απαραίτητες διαδικασίες, δημιουργώντας τον γνωστό σε όλους μας ταραμά. Ή για την ακρίβεια, την πρώτη ύλη του ταραμά που καταναλώνουμε.

Λευκός ταραμάς

Ο λευκός ταραμάς θεωρείται πιο αγνός και ανώτερος ποιοτικά γι' αυτό είναι και πιο ακριβός σε σχέση με τον κόκκινο. Απαιτείται, όμως, λιγότερη ποσότητα για την παρασκευή της ταραμοσαλάτας.

Κόκκινος ταραμάς

Σε πολλά κράτη του κόσμου, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, ο κόκκινος ταραμάς βάφεται τεχνητά με κόκκινη μπογιά για λόγους αισθητικής προκειμένου να γίνει πιο λαχταριστός για τον κόσμο.

Προσοχή στις θερμίδες

Ο ταραμάς έχει πολύ μεγάλη θερμιδική αξία, αφού τα 100 γραμμάρια ταραμά αποδίδουν περίπου 400 θερμίδες, ενώ το 1 κουταλάκι ταραμοσαλάτας «κρύβει» περισσότερες από 100 θερμίδες. Αν, μάλιστα, υπολογίσουμε ότι η ταραμοσαλάτα, που αποτελεί και την πιο διαδεδομένη συνταγή με ταραμά, είναι ουσιαστικά ένα ντιπ με το οποίο αλείφουμε το ψωμί ή τη λαγάνα, φτιάχνοντας ένα γρήγορο και γευστικό σνακ, τότε οι θερμίδες του μπορούν να εκτοξευθούν.

Πηγή βιταμινών

Ο ταραμάς είναι πλούσια πηγή πρωτεϊνών, βιταμίνης Α, D , καλίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου. Είναι ιδιαίτερα πλούσιος και σε νάτριο, οπότε η κατανάλωση του πρέπει να γίνεται με ιδιαίτερη προσοχή από υπερτασικούς ή νεφροπαθείς.
Αποτελεί μία από τις φυσικότερες φυσικές τροφές πλούσιες σε καλά ωμέγα 3 λιπαρά οξέα. Μάλιστα μία κουταλιά ταραμά περιέχει την ίδια περίπου ποσότητα ωμέγα 3 λιπαρών όσο μία μπουκιά κάποιου άλλου λιπαρού ψαριού (π.χ. σολομός) Επίσης, περιέχει μικρή ποσότητα βιταμινών Β, σεληνίου και ιωδίου.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις