Μπαλ Μασκέ: βρισκόμαστε στη δεκαετία του 60, μόλις 16 χρόνια μετά τη λήξη του Β΄ Παγκόσμιου και ένα μέρος της κοινωνίας προσπαθούσε να γιορτάσει και να αποκαταστήσει τις σχέσεις της με την καλή πλευρά της ζωής.Τότε πουστα καρναβάλι, πρωταγωνιστές του κινηματογράφου και η ελίτ της ελληνικής τέχνης χόρευε και πετούσε σερπαντίνες. Επικρατούσε ανεμελιά, όμορφες στολές, χαμογελαστά πρόσωπα και πολύ γλέντι στους δρόμους, στα σπίτια, στις ταβέρνεςκαι στα κλαμπάκια της εποχής.

Μπορεί η Πάτρα σήμερα να είναι σημείο αναφοράς αλλά παλιά η Αθήνα το διασκέδαζε εξ ίσου. Βέβαια οι μεγάλες γιορτές ήταν αυτές που έκανε η αστική τάξη. Φημισμένο ήταν το μπαλ μασκέ του ξενοδοχείου «Μεγάλη Βρετάνια», όπου όλοι πήγαιναν ντυμένοι ντόμινο με απαραίτητο αξεσουάρ τη μάσκα.Άλλοι high χοροί ήταν: «Τhe place to be» του Ιππικού Oμίλου, της Ένωσης Θεατρικών Συγγραφέων, του ξενοδοχείου «Cecil» στην Κηφισιά και του «King George». Επίσης οι μεγάλες οικογένειες των Αθηνών συναγωνίζονταν σε ποιο σπίτι θα γίνει αποκριάτικο πάρτι που θα έχει τον μεγαλύτερο απόηχο.
Η μόδα τότε ήταν να έχουν κάποιο συγκεκριμένο θέμα και οι φήμες λένε σε μπαλ μασκέ με θέμα «Μια βραδιά στο λιμάνι», οι μεγαλοκυρίες των Αθηνών ντύθηκαν όλες πόρνες.

Το δε κοσμικό κοσμικό κέντρο«Oμπέρζ» στη Βαρυμπόμπη, είχε ανακηρυχθεί σε «ναό» της αποκριάτικης διασκέδασης.Και εννοείται πως υπήρχε και διαγωνισμός «Βασίλισσας της βραδιάς».Σε ένα τέτοιο διαγωνισμό η Ζωζώ Σαπουντζάκη είχε στεφθεί «Βασίλισσα του καρναβαλιού», κερδίζοντας τον τίτλο με διαφορά στήθους (ίσως και κυριολεκτικά) από τη Ρίκα Διαλυνά.Από τότε η κυρία Σαπουντζάκη είχε μανία με τα αποκριάτικα κοστούμια, τα οποία της έραβε, όπως και τις πιο εξαντρίκ τουαλέτες της,ο Γιώργος Μανούσκος.

Εκτός από την υψηλή κοινωνία και τους επωνύμους καλλιτέχνες υπήρχε και ο… λαός. Ο αποκριάτικος εορτασμός της Αθήνας κατέληγε στην περιοχή της Πλάκας.Μεγαϊτανάκια, καραμούζες, σερπαντίνες, κομφετί, πλαστικά ρόπαλα, μάσκες που έκρυβαν την αληθινή ταυτότητα, κατέβαιναν σε μπουλούκια προς την Πλάκα, για τα ταβερνάκια της νατραγουδήσουν:

Στης Πλάκας τον ανήφορο
απόψε θα γλεντήσουμε
τη φτώχεια θα ξεχάσουμε
θα γλυκοτραγουδήσουμε
Στης Πλάκας τον ανήφορο
ξανά θε να τα πούμε
θεότρελλη Αποκρηά
και θα μερακλωθούμε…

Με το πέρασμα του χρόνου, τα μπαλ μασκέ της Αθήνας τα πλαισίωναν όλο και περισσότεροι καλλιτέχνες της εβδόμης τέχνης,δίνοντας πιο ανάλαφρο αέρα στις εκδηλώσεις. Και οι βραδιές αποκριάς άρχισαν επίσης να γίνονται μέρος του σεναρίου σε πολλών ταινιών.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις