Σεξιστικά αστεία – σεξουαλικά υπονοούμενα και βαθύς ρατσισμός από εκπαιδευτικό στο Λύκειο Μαραθόκαμπου Σάμου. Μια υπόθεση που δικάζεται ξανά, αύριο Τρίτη, με κατηγορούμενο μαθηματικό που ήδη έχει καταδικαστεί για κατάχρηση ανηλίκων σε ασέλγεια και έχει τεθεί σε διαθεσιμότητα από το 2013. Δυστυχώς η υπόθεση έχει αναβληθεί πολλές φορές και υπάρχει μία επιδίωξη να αναβληθεί εκ νέου μέχρι ως ότου οδηγηθεί σε παραγραφή.

Η ιστορία που έπληξε το σχολείο

Ο συγκεκριμένος εκπαιδευτικός τοποθετήθηκε στο Λύκειο Μαραθόκαμπου το 2012 και πολύ σύντομα ξεκίνησε να τραυματίζει ψυχολογικά τους μαθητές και τις μαθήτριες με εκφράσεις και χειρονομίες με σαφή σεξουαλικά υπονοούμενα αλλά και με ρατσισμό. Το μεγαλύτερο πλήγμα δέχτηκε η Α’ τάξη Λυκείου διότι σε αυτή δίδασκε τις περισσότερες ώρες.


«Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο;»… To καθημερινό βασανιστήριο μαθητών και μαθητριών

«Προσέξτε, παιδιά, μην τρώτε μεγάλα ψάρια γιατί έχουν φάει Αλβανούς και Πακιστανούς και είναι μολυσμένα» τους έλεγε ενώ λίγους μήνες αργότερα, σύμφωνα με τις καταθέσεις των μαθητών τους είπε «τα φασιστικά καθεστώτα είναι πιο καλά από τα δημοκρατικά» και τέντωνε το χέρι του σε ναζιστικό χαιρετισμό, δήθεν ότι δείχνει την κλίση της ευθείας γραμμής.

Οι «όμορφες μαθήτριες» ήταν επίσης ο στόχος του και καθημερινά σχεδόν τις υπέβαλλε σε ψυχολογική πίεση με αποτέλεσμα μία εξ αυτών μην μπορώντας να διαχειριστεί το θέμα να καταφύγει στη βοήθεια ψυχολόγου. Κατά την ΕΔΕ, καταγράφηκαν αρκετές μαρτυρίες ότισήκωνε στον πίνακα συχνότερα τα κορίτσια από ότι αγόρια, εστιάζοντας το βλέμμα του στα οπίσθια τους, κάνοντας σχόλια.Επίσης είχε πει σε μαθήτρια που ήθελε να την πείσει να συμμετάσχει στην ομάδα του πινγκ-πονγκ: «θέλω να έρθεις στην ομάδα γιατί ξέρω ότι παίζεις καλά τα μπαλάκια».

Ακόμη, όταν από μαθητή δόθηκε λάθος απάντηση για το πεδίο ορισμού μιας συνάρτησης ο εκπαιδευτικός είπε: «Παίρνουμε την τάδε συνάρτηση και τη χώωωωωνουμε (συνοδευόταν και ανάλογη κίνηση) στην άλλη συνάρτηση», ενώ ρώτησε μαθήτρια με υπονοούμενο: «Πολύ λεπτά και μακριά δάχτυλα έχεις. Παίζεις κάποιο όργανο;»Σε μαθήτρια που ζήτησε να τη συνοδεύσει ο πατέρας της σε εκδρομή της τάξης, της απάντησε: «Εγώ δεν σου κάνω για συνοδός; Θα περάσουμε πολύ ωραία μαζί…». Είχε φθάσει στο σημείο να χρησιμοποιεί τη λέξη «πέος» αντί της αντωνυμία «ποιος», όπως «Πέος θα κάνει την άσκηση;», «Πέος θα σηκωθεί στον πίνακα;». Γενικά η καθημερινότητα των μαθητών ήταν εξαιρετικά δυσάρεστη, και ο διευθυντής του σχολείου δεχόταν τη μία καταγγελία μετά την άλλη.

Ευτυχώς η διεύθυνση του σχολείου έλαβε σοβαρά υπόψη τα συμβάντα και σημαντική ήταν η συμβολή του προγράμματος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς «Ξεστραβώσου», το οποίο ενημέρωνε τους μαθητές και τις μαθήτριες για τα δικαιώματά τους και πως να κινηθούν σε περίπτωση που αυτά παραβιάζονται. Όταν λοιπόν οι μαθητές παρακολούθησαν το πρόγραμμα στην Αθήνα, επιστρέφοντας στο νησί τους ήταν αποφασισμένοι να αντιδράσουν και να κάνουν πράξη αυτά που έμαθαν. Τότε γίνεται και η πρώτη ανώνυμη καταγγελία στον Βοηθό Συνήγορο του Πολίτη για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Μετά από αυτήν την καταγγελία άρχισε να ξετυλίγεται το κουβάρι της υπόθεσης. Δεκαοκτώ μαθητές και μαθήτριες, κυρίως της Α΄ Λυκείου υπέγραψαν καταγγελία εναντίον του και με τον καθηγητή να απειλεί ευθέως ότι «Όποιος με κατηγορήσει θα τον κυνηγάω μέχρι τον τάφο του». Επιτέλους κάποια στιγμή, Μάρτιο του 2013, οι καταγγελίες έφθασαν στον εισαγγελέα Σάμου, ο οποίος και διέταξε Ένορκη Διοικητική Εξέτασε για τη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού, ο οποίος είχε πλέον αποσπαστεί σε άλλο σχολείο.

Τελικά, μετά το πέρας του πειθαρχικού ελέγχου ο καθηγητής τέθηκε σε διαθεσιμότητα και παράλληλα ξεκίνησε και η ποινική δίωξή του. Ο ίδιοςπροσέφυγε στην Διοικητική Δικαιοσύνης ζητώντας να ακυρωθεί ως αντισυνταγματική.Σε πρώτο βαθμό καταδικάστηκε με ποινή φυλάκισης τριών ετών και αύριο δικάζεται σε δεύτερο βαθμό.

Ακολουθήστε το Flash.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι τις ειδήσεις